• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Post hier je beading fotos.

IMG_6280.JPG
IMG_6281.JPG
IMG_6283.JPG
IMG_6285.JPG
Waxaddict custom show gloss van een week of 3 oud. (iphone heeft niet de mooiste camera)

IMG_6280.JPG IMG_6281.JPG IMG_6283.JPG IMG_6285.JPG
 
Laatst bewerkt:
@Stefan O
Het is me opgevallen dat de showwaxen niet zo'n mooie beading hebben, daar zijn ze dan ook niet voor gemaakt, meer voor optimale glans en optimale helderheid (M&K Philip althans)...ervaar jij dit ook zo?
Ik vind dat zelf niet zo erg hoor maar zag je foto's en vroeg het me af.
 
Klopt helemaal @Altos.
Ik vind de waterafstotendheid helemaal fantastisch en de glans was ook helemaal top maar de beading laat wel een beetje te wensen over. De beading van de surf city barrier reef vond ik vele malen mooier.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
@tembaco ik weet dat ik hem iets te dik heb opgezet. Misschien dat dat het is?
Ik heb er nu een soort cement opzitten wat ik er met wassen niet af kreeg dus ik zal de volgende keer moeten kleien en dan ga ik de M&K Carina proberen.
Schijnt ook een hele mooie voor mijn lak te zijn.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco en Altos
@tembaco ik ken de filmpjes ook idd.
Wel is het zo dat hij de wax zowel aanbrengt als afneemt met zijn QD welke ik ook gebruik en deze heeft wel een hele mooie beading...dus ik denk dat de mix van wax en QD de resultaten zijn welke op zijn filmpjes te zien zijn. Ik heb, toen ik mijn Philip opbracht, 2 lagen aangebracht maar nog steeds het zelfde resultaat. Na een laagje QD op de 6/7 weken oude wax was de beading top (van de QD dus)...of ik doe ook iets fout natuurlijk.
 
Ik vind de waterafstotendheid helemaal fantastisch en de glans was ook helemaal top maar de beading laat wel een beetje te wensen over.

Spreek je hier jezelf niet tegen? Een goede beading is toch onderdeel van de waterafstotendheid?

Overigens: Hoe lang zit de Cure er al op? Want alleen de Cure zou doorgaans al een betere beading moeten geven dan dit?
 
Ik weet niet of ik mezelf hier tegen spreek............
Ik zie dat ik niet van die hele mooie bolletjes op de auto krijg maar het water rolt heel makkelijk van de auto af. Als dat hetzelfde is dan spreek ik mezelf misschien wel tegen maar dat is wat ik zie.
 
Ik zie dat ik niet van die hele mooie bolletjes op de auto krijg maar het water rolt heel makkelijk van de auto af.

Oke, dat zou kunnen, maar het komt op mij wat onlogisch over. Grofweg zie ik het zo: Goede waterafstotendheid betekent dat er mooie beading is, wat weer betekent dat het water niet 'hecht' aan de lak en daardoor ook gemakkelijk van de auto afrolt/glijdt.
 
Correct me if I'm wrong, maar ooit meegekregen dat er twee eigenschappen zijn: hydrofoob (waterafstotend, veelal natuurlijke wax) en hydrofiel (watergeleidend, veelal synthetische wax = sealant). Hydrofoob zorgt voor beading. Op horizontale delen blijven de bolletjes liggen, op verticale delen rollen de bolletjes onder invloed van de zwaartekracht naar beneden. Hydrofiel zorgt voor sheeting. Geen of nauwelijks bolletjes op horizontale of verticale delen. Het water loopt egaal van het oppervlak af.
 
Correct me if I'm wrong, maar ooit meegekregen dat er twee eigenschappen zijn: hydrofoob (waterafstotend, veelal natuurlijke wax) en hydrofiel (watergeleidend, veelal synthetische wax = sealant). Hydrofoob zorgt voor beading. Op horizontale delen blijven de bolletjes liggen, op verticale delen rollen de bolletjes onder invloed van de zwaartekracht naar beneden. Hydrofiel zorgt voor sheeting. Geen of nauwelijks bolletjes op horizontale of verticale delen. Het water loopt egaal van het oppervlak af.

Dank voor de info.
 
Klinkt plausibel @N@vigator, maar dat is niet in lijn met mijn ervaringen. Zowel waxen, als puur synthetische sealants en coatings (zoals Sonax PNS) hebben bij mij een goede beading én sheeting gehad. Zodra de beading minder wordt, wordt ook de sheeting minder en vice versa. De manier waarop het water op de auto komt is dan bepalend voor het effect. Een open straal zorgt voor sheeting en een sproeier of regen zorgt voor beading.
 
Ik dacht ook altijd dat beading en sheeting te maken had met de waterafstotendheid? Hoe strakker de beading, hoe strakker de sheeting. (En omgekeerd, natuurlijk) Ik heb tot op heden nog niet een LSP gezien die hele mooie beading had, maar een slechte sheeting. (Wederom ook omgekeerd)

Ik dacht dus dat dit alles samenhing met de oppervlaktespanning.


Greeeetz
 
Lange tijd Waxaddict genegeerd maar pas geleden kon ik er voor mijn gevoel niet meer omheen (nee, niet door de mooie actie). Pot Vitreo gehaald en gesmeerd... Moest even wennen aan de glasachtige glans maar o.a. in de wasbox wordt ik toch erg vrolijk...

20170415_160819.jpg
20170418_175758.jpg
20170415_160736.jpg