• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Post hier je beading fotos.

Cancoatttt.
Misschien dit weekend maar eens wassen. Auto ziet er niet uit! :o
Vandaar de wat minder mooie beading.
ed14fd91fbe7b258cce5efc06a0855b2.webp

• Leuk
Reacties: Ravish
Hmmmm... Veel regen gehad, maar ook veel dauw. Ik had eigenlijk verwacht dat de CC36 mooi zou beaden en sheeten, maar het zag er vanochtend niet zo uit...
@Quantoxx ja die plak-regen had ik ook. Lag niet aan onze wax dus
emoji23.webp
De auto van een buurman staat ook op de foto. Die heb ik 2 weken geleden in de Bathe+ gezet en leek ook weinig van te zien.

Cancoatttt.
Misschien dit weekend maar eens wassen. Auto ziet er niet uit! :eek:
Vandaar de wat minder mooie beading.

Hmmm... De auto leek op dinsdag al slechter te beaden, maar daar hadden blijkbaar anderen ook last van.
Inmiddels is de auto ná de foto bij de garage geweest (1,5 dag) en we zijn nu 3 volle dagen verder.

''Dude.. Where's my beading?!''

20170914_151728.webp 20170914_151732.webp 20170914_151734.webp 20170914_161747.webp 20170914_161753.webp 20170914_161756.webp 20170914_161800.webp

Is de regen en dauw zó smerig geweest??? Ik heb de auto in het weekend nog gewassen, dinsdagochtend al minder beading zoals anderen, woensdag en donderdag lijkt de coating verdwenen. :P

Ik heb dit bij wax zelfs nog nooit zo snel gezien, laat staan een coating. Nu maar hopen dat een wasbeurt voldoende is om de boel te herstellen. :P

• Leuk
Reacties: Marcel1973
Op de Octavia is de Si3D op de motorkap en het dak ook lullig. Op de zijkanten waar de regen minder rechtstreeks op zit is de beading & sheeting zoals het zou moeten. Ik vernoemd ook dat het met het soort regen te maken heeft .

• Leuk
Reacties: Quantoxx
Het ligt dus niet aan mij. Mijn auto heeft ook nog eens de hele dag in de wind gestaan en er lijkt een vreemde substantie op de auto te liggen. Ik kan zowat niet door de buitenspiegels kijken. Plakregen lijkt de beste omschrijving inderdaad..

Poeh poeh, bah bah! Vanmorgen de auto kunnen wassen omdat het eindelijk droog bleef. :D

Beading en sheeting van de CC36 was zoals al eerder gezegd... slecht! Dit leek te komen doordat de auto erg smerig was, want dan zie je de beading en sheeting achteruit gaan, maar de auto was eigenlijk niet vies op het oog.

Eerst maar eens foamen -->
Normaal zie ik het foam overal ''open trekken'' en sneller van de auto glijden. Nu eigenlijk gewoon NIET.

Artico Magico Foam 1:10 ---> 20170915_123523.webp

4 minuten later ---> 20170915_123833.webp

Beading na afspuiten ---> 20170915_124548.webp

Na het afspuiten bleef er een soort vettige traffic film over. Ik kon ook zien waar ik met de HD de lak niet goed had geraakt.
Ik deze laag trok ik een vettige streep alsof ik een swipetest deed op een nét aangebrachte wax.
De beading en sheeting was weer beter aanwezig, maar nog steeds maar 40% van wat het moest zijn.

Nog een keer foamen -->
Cocktail van Artico Magico + Dreft ---> 20170915_125151.webp

Na de handwas ---> 20170915_131318.webp 20170915_131328.webp

De beading en sheeting is weer terug, maar ik heb het idee dat de CC36 wel een optatertje gehad heeft van wat er op de auto zat. Nou kan ik mij eigenlijk niet voorstellen dat wat er dan misschien op de lak is gekomen ook daadwerkelijk de coating heeft aangetast, dus ik denk dat ik binnenkort maar gewoon nóg een wasbeurtje moet doen. (Auto misschien nog een beetje vettig)

Ook kom ik steeds vaker tot de conclusie; Ik mis de wetlook/warmte van een wax! :P

Glasachtige glans / weinig diepte in de kleur als de zon op de lak staat ---> 20170915_133934.webp

Versus de schaduwkant, deze warmte had ik met een wax IN de zon---> 20170915_133920.webp

Het zei Dreft, jah... :p

De coating kan wel wat hebben, had een vettige laag die ik met wassen ook niet goed weg kreeg en Dreft ontvet goed. Dus ik maakte een combi en dat werkte prima.

Heb hetzelfde volgens mij. Geen beading en kan soort van swipe test doen.
Ff wassen dan maar.

Is natuurlijk ook wel warm geweest. Veel olie etc op wegdek. Nu extreem veel regen, waardoor de weg schoon wordt.

Klinkt wel alsof ik erover nagedacht heb.

Vandaag de auto gewassen. Witte Golf Sportsvan die 3 weken geleden in de 845 was gezet. Op dak en motorkap was daar niets meer van terug te vinden. Auto wordt niet voor woon-werk gebruikt. Gisteren viel me een enorm kleurverschil op toen een deur open stond. Alles achter de deurrubbers was nog stralend wit, de rest van de auto donker. Bij de eerste stralen van de hoge druk liepen goud bruine stralen water over de auto. Voordeel van wit, dat zie je. Gewassen met btbm en na 5 minuten was het water in de emmer ook goud bruin. Beetje Sahara zand kleur maar heel voelde niet als zand, het was inderdaad vet. Geen idee wat het is geweest in die storm.

Na wassen was 845 weer geheel aanwezig

Na de was en droogbeurt een net gekochte fles Fo Show aangebroken. Eerste kennismaking met. Kan niet zeggen dat ik er enthousiast van werd. Zwaar werk om uitgepoetst te krijgen en kon niet voelen wat uitgepoets was en wat nog moest. En echt glad voelt het ook niet aan. Na een uur een 2de laag op de motorkap gaf al verbetering in gladheid.
Zou er nog vettigheid achtergebleven zijn na het wassen? Of is dit standaard bij Fo Show?

Is natuurlijk ook wel warm geweest. Veel olie etc op wegdek. Nu extreem veel regen, waardoor de weg schoon wordt.
Klinkt wel alsof ik erover nagedacht heb.
emoji12.webp

Dit was ook mijn idee, ongeveer. Maar ik rij veel minder als de gemiddelde persoon, dus dat leek mij ook weer stug. :D Ach ja, ik heb de KNMI al gemailed en gevraagd wat ze dit keer in de regen gestopt hebben.

Iets verteld mij dat ik geen reactie zal ontvangen, hahaa! :P

• Leuk
Reacties: Guest007
Ik zal jou ff gek maken Q (en Pat ook beetje misschien)...

Net de Focus gefoamed met Artico, daarna gewassen met DDJ BtbM.
Aanslag foetsie, super sheeting en daarna super beading...

De ondergrond??
Hele auto paar weken terug in de Fusso Dark Coat gezet...