• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Post hier je beading fotos.

Ik ook, maar de Seal N Shine vind ik heel goed bij gewoon gebruik. Als ik een auto was en nadien droog, gebruik ik altijd drooghulp...Ik kies gewoon de drooghulp op basis wat ik nog moet doen. Poorboy's Spray and Wipe als ik zelf bescherming wil aanbrengen en Sonax BSD 1op1 of Beadmaker+Dreamaker als ik bescherming wil leggen tijdens het afdrogen en nadien niets meer.
 
Ja, maar dan gebruik ik Spray and Wipe als drooghulp, omdat ik denk dat Seal N Shine wel een sealant is die een lange standtijd heeft...Als je dan BSD als drooghulp gebruikt kan de Seal N Shine misschien minder goed hechten aan de lak....Dat is toch mijn denkwijze.
 
@Josie - Meerdere producten over elkaar is wel een optie, maar dan wel op z'n minst met tijd ertussen om risico's te beperken.

(Denk aan teveel product gebruiken en/of teveel over elkaar heen na een wasbeurt)
 
Ik zeg ook niet dat dingen niet samen kunnen gaan. ;)

Je zal bijv. je auto kunnen wassen met een shampoo met toevoeging, wax aanbrengen, foamen met Bathe+, gevolgd door Wetcoat en dan Cure als drooghulp. Gaat het goed, dan gaat het goed. Maar meerdere producten kort na elkaar 'layeren' kan voor fratsen zorgen, zeker wanneer de weersomstandigheden een grote(re) rol spelen.
 
Ja...dat snap ik. Ik heb wel liever dat een product dat gekend is voor een lange standtijd zoals bv Fusso Coat aangebracht wordt op lak dat gekleied, gepolijst en ontvet is voor de best mogelijke hechting. Daarom dat ik vooral pure shampoo's gebruik zoals Bilt-Hamber Autowash, Poorboy's Super Slick and Suds, Dodo Juice Born To Be Mild....als ik van plan ben om zelf nog een nieuwe beschermlaag te leggen. Dan gebruik ik ook Spray and Wipe als drooghulp ipv Sonax BSD. Nadien om te onderhouden en te boosten gebruik ik soms Bathe+, Sonax BSD, Beadmaker, Nanolex Washcoat....Misschien denk ik gewoon teveel na.
 
  • Grappig
  • Leuk
Reactions: schaef en RoyR
Op mijn auto heb ik collinite 845 gebracht iets van 4 maanden geleden.
Na het wassen gebruikte ik BSD of beadmaker maar was het “net” niet.
Ergens op het internet gezien of gelezen over BSD (1 op 1 met demi water) als drooghulp en daarna en mix van dreammaker/beadmaker voor extra glans en tegen de stof.
@Quantoxx
bij mij gaat het goed, tenminste, denk ik :p
 
  • Leuk
Reactions: Morpheus02007
IMG_5023.jpeg
IMG_5025.jpeg
IMG_5027.jpeg
Vandaag dus gewassen en gefoamd met Laocosmetica Revitax.
 
Ik vind de Fusso Coat ook zeer goed. Ik heb wel de light versie voor mijn parelmoerwit en ik snap niet waarom deze wax/sealant als moeilijker te verwerken beschouwd wordt. Ik breng hem aan met de bijgeleverde applicator, 3 x draaien in de pot en stempelen op een half paneel en mooi dun aanbrengen. Het afnemen is ook makkelijk...
 
@Morpheus02007 ik had om eerlijk te zijn eerst ook wat moeite met fusso maar intussen weet ik waarom.
Ik gebruikte eerst geen vochtige applicator, nu wel. Ik bracht voorheen fusso te dik aan, nu smeer ik hem zo dat je bijna niet ziet dat er een laagje op zit.
Het vergt iets meer aandacht of precisie dan een "makkelijke" wax naar mijn mening.
 
Idd...de applicator moet eerst eens onder water en dan uitwringen zodat hij licht vochtig is...Ik heb het niet geprobeerd met droge applicator. Ik denk dat het probleem bij veel mensen is dat ze gewoon teveel wax gebruiken. Ik breng de fusso zeer dun aan zodat ik hem juist nog zie en dat is genoeg. Ik ben er zeer tevreden van, hij stoot ook goed vervuiling af. Vooral goed zichtbaar achteraan bij een witte vijfdeurs. Ook op mijn velgen gebruik ik de Fusso.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR