• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Post hier je beading fotos.

Fusso Coat met de lage zon.

IMG20231117162554.jpg
 
Mannen/vrouwen, hoe weerhoudt de beading/sheeting bij jullie in de wintermaanden?
Het valt mij op dat op mijn auto's de bescherming die ik als LSP aanbreng na het wassen al vrij snel af lijkt te zwakken.
Waar ik echt schitterende beads en sheeting heb in de eerste dagen, lijken sommige producten (Waar onder Sonax BSD, maar ook collinite 845) na een week al plat te slaan qua beads.

Zal dit te maken kunnen hebben met het feit dat er nu gewoon veel meer vuil op de auto komt en daardoor de laag dus wat wordt ondergesneeuwd en druppels dus meer aan de zand/vuillaag hechten? Zomers lijk ik er namelijk minder last van te hebben.
 
@Morpheus02007 - Jup, vervuiling vormt simpelweg sneller een afdekkende laag. ;) Als je na een wasbeurt geen verbetering ziet, dan zou je kunnen zeggen dat de LSP zijn werking is verloren.

(Meteen na wasbeurt en/of kort daarna i.v.m. tijdelijke verlaging van oppervlaktespanning)
 
  • Leuk
Reactions: Morpheus02007
Bedoel je dat na het wassen bij het afspoelen of nadien bij de regen de bescherming veel minder is? Als hij nog niet gewassen is, is dat normaal omdat er vuil over de LSP ligt.

@Morpheus02007 - Jup, vervuiling vormt simpelweg sneller een afdekkende laag. ;) Als je na een wasbeurt geen verbetering ziet, dan zou je kunnen zeggen dat de LSP zijn werking is verloren.

(Meteen na wasbeurt en/of kort daarna i.v.m. tijdelijke verlaging van oppervlaktespanning)
Doelde inderdaad erop voor het wassen.
De beading lijkt nu gewoon veel sneller plat te slaan. Maar daar is zoals ik al zei het weer en de hoeveelheid vuil in deze periode van het jaar natuurlijk ook van invloed op.

Na het wassen komt over het algemeen de beading/sheeting wel weer terug, maar toch ook minder lijkt mij beleving. Misschien is mijn prewash (4% bilthamber autofoam) daar ook wel oorzaak van. Zal wax en sealent safe zijn, maar denk toch dat het wel afneemt.

Wellicht ook de auto maar eens een keer strippen met een polijstmiddel/cleaner en 1 merk wax of sealent gebruiken. Zodat niet alles door elkaar zit .

Beads van Beadmaker na 1 dag:
20231118_162128.jpg


20231118_162124.jpg

Prima voor wat Beadmaker te bieden heeft.

Sonax BSD op mijn eigen auto na een week of 3 (zonder wassen). Geen beads of sheeting meer echt. Maar goed, zit ook goed wat vuil op..

20231118_163811.jpg

20231118_165301.jpg
 

Bijlagen

  • 20231118_162119.jpg
    20231118_162119.jpg
    231 KB · Weergaven: 13
  • Leuk
Reactions: kawazxr en schaef
@schaef Coating zit er nu op vanaf 31-03-2023 en is nu zo'n 20.000km oud.
Op de motorkap is de coating niet super meer. Maar op de zijkanten etc nog wel prima.
Niet vergeten dat de auto 24/7 buiten staat in weer en wind.
Heb op mijn 308 ook Pure, maar dan met Cancoat als toplaag. Wat mij betreft is dat de combi! Super glans en de cancoat is natuurlijk super hydrofobisch.
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Ben toch voor Mohs gegaan. Zit er nu 36K km op en doet het nog redelijk. Zijkanten wel minder. Dus als er eens tijd is nieuwe coating aanbrengen en dan misschien ook laagje CanCoat erover. Na hoeveel tijd breng je dat aan eigenlijk?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: RoyR