Bedoel je dat na het wassen bij het afspoelen of nadien bij de regen de bescherming veel minder is? Als hij nog niet gewassen is, is dat normaal omdat er vuil over de LSP ligt.
@Morpheus02007 - Jup, vervuiling vormt simpelweg sneller een afdekkende laag.

Als je na een wasbeurt geen verbetering ziet, dan zou je kunnen zeggen dat de LSP zijn werking is verloren.
(Meteen na wasbeurt en/of kort daarna i.v.m. tijdelijke verlaging van oppervlaktespanning)
Doelde inderdaad erop voor het wassen.
De beading lijkt nu gewoon veel sneller plat te slaan. Maar daar is zoals ik al zei het weer en de hoeveelheid vuil in deze periode van het jaar natuurlijk ook van invloed op.
Na het wassen komt over het algemeen de beading/sheeting wel weer terug, maar toch ook minder lijkt mij beleving. Misschien is mijn prewash (4% bilthamber autofoam) daar ook wel oorzaak van. Zal wax en sealent safe zijn, maar denk toch dat het wel afneemt.
Wellicht ook de auto maar eens een keer strippen met een polijstmiddel/cleaner en 1 merk wax of sealent gebruiken. Zodat niet alles door elkaar zit .
Beads van Beadmaker na 1 dag:
Prima voor wat Beadmaker te bieden heeft.
Sonax BSD op mijn eigen auto na een week of 3 (zonder wassen). Geen beads of sheeting meer echt. Maar goed, zit ook goed wat vuil op..