• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Post hier je beading fotos.

Geen beading door de regen maar wel een heel apart gezicht :

P1100614Small.jpg


P1100616Small.jpg


P1100617Small.jpg


Wax is trouwens Blue Velvet met daaronder Lime Prime, ramen staan in de Swissvax Crystal
 
Beading zijn waterparels/druppels die op de lak blijven liggen, bij sheeting loopt het water van de lak af. Sheeting krijg je meestal bij sealants.
 
Ik heb op het dak van mijn 80 altijd grote druppels, dit komt door dat het opppervlak vlak is. Bij de A2 is het dak heel bol, en heb daar juist hele kleine druppels. Hoe boller de waterdruppels hoe beter de beading. Als het platte druppels worden, word de beading dus minder.
 
6 weken geleden heb ik de auto voor de helft met PB's Natty's gepoetst en de andere helft met PB's EX-p als testje, wat houd er langer en zie ik verschil in glans of kleur...
Glans en kleur zijn naar mijn beleving exact het zelfde, maar de stand tijd tja.....het is nu 6 weken geleden. ;)

Nu vanmorgen ging ik de honden uitlaten en werdt hier toch wel blij van :grinning: (niet gewassen !!! enkel van de week afgespoten)
 
Vraag me nog steeds af hoe het komt dat je die achtelijke strepen hebt ? ( zekerheidshalve: no flame oid tegen Arjan, maar op deze goed te zien )
- Wax niet goed gepakt of zo
- Bolling in de kap
- vul maar wat in
 
Dat gebeurd ook op het dak van de A2, heeft (denk ik) met de bolling te maken van het plaatwerk. En het valt mij altijd op dat als het motregent dit altijd gebeurd. Bij normale regen zie ik het niet, zal wel te maken hebben dat bij regen de druppels groter zijn en direct van de lak afglijden, en bij motregen de druppeltjes zich eerst moeten verzamelen om weg te kunnen glijden. En dan krijg je van die strepen. Althans dat is mijn theorie.