• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Post hier je beading fotos.

Sjiek de friemals Jan:heart_eyes:

Deze op een vers gepolijste lak , dit was na het afspoelen van de polijstresten

DSCN2452.jpg
 
Vanochtend gemaakt na een nachtje buiten staan. Beading is van de Natty's Paste Wax Blue die afgelopen zondag is aangebracht :D


_DSC0036.jpg


_DSC0036_2.jpg


_DSC0033.jpg


_DSC0034.jpg
 
The Volvoboy zei:
Beading van de EX-P na een kleine buitje:

[knip]foto's[/knip]

Vind de druppels eigenlijk niet zo heel mooi rond...
Beading heeft ook te maken met de vervuiling van de lak. Hoe meer vervuiling op de gewaxte auto zit, hoe minder de beading wordt.
Bovendien veroorzaakt EX-P vooral sheeting, is mijn ervaring. Oftewel: een flinke plens water op de auto en het water trekt er als één blad (sheet) weer af. Beading kom je meer tegen na het gebruik van een wax.
 
Dat hoeft niet per sé. De EX-P alleen beschermt ook prima. Maar wil je spectaculaire beading, dan kun je bijna niet om een wax heen.
 
Ik vind de rondjes nogal groot ogen, het lijkt net alsof de protectie al dik een maand aanwezig is...

Denk dat dat ook de verschillen zijn in de vorm van beading tussen dodo en pb.
 
komt denk ik ook doordat het grote, platte vlakken zijn die redelijk horizontaal zijn. Hoe ronder/verticaler, hoe kleiner de druppels.
 
Deze morgen heeft het na lange tijd nog eens geregend hier. Vlug dus even de motorkap getrokken met de Natty's van vorige week en een laagje EX-P eronder. Vind nu wel persoonlijk dat ik mooiere rondjes had met de NXT van Meguiars vorige maand :-"

028.jpg
 
Foto vandaag genomen.
Auto: Toyota Aygo
Kleur: Zwart metallic
Wax: Dodo Juice Blue Velvet
Staat: Ongeveer een maand oud
Wanneer: Foto is genomen na een wasbeurt met Born to be Mild



Dit was de voor foto. Enorm veel hars (eik) en stuifmeel.



Grtz Sander

[mod]Foto's naar links omgezet, de foto's zijn veel te groot[/mod]
 
Ik ben nog niet zo lang besmet met het poetsvirus, en sindsdien heeft het amper geregend. Dus nu heb ik voor de eerste keer in m'n leven m'n beading kunnen bewonderen :heart_eyes:

Geef maar effe commentaar hoor: is dit goed zo? Er zit 1 laag collinite 845 en 2 lagen banana armour van DJ op, resp. 4 & 3 weken geleden aangebracht

IMG_1788.jpg


IMG_1789.jpg


IMG_1790.jpg


IMG_1792.jpg
 
tamer zei:
vat het aub niet als kritiek op, maar ik vind de beading niet echt:schaam

Nee, ik wil juist graag bijleren, dus prima als je zegt wat je er van vindt... Alleen, ik snap m niet helemaal: wat bedoel je met ''niet echt''? Kan je iets meer verduidelijken en zeggen wat er mis mee is of wat er beter kan...?

Bedoel je, zoals Stofke zegt, dat het geen mooie rondjes zijn? Ik zie natuurlijk ook wel het verschil met de foto van dachsound, maar hoe komt dit dan en wat heb ik verkeerd gedaan? En wat moet ik doen om het alsnog goed te krijgen?

Alle tips zijn zeer welkom, want ik wil graag dat alles perfect is... ook m'n beading