• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Post hier je beading fotos.

Goh, het regent en gelijk een paar foto's gemaakt.
Beading van Collinite 915 van 1,5 week oud:

30032011206.jpg


30032011205.jpg


30032011204.jpg
 
Nog wat foto's gevonden van de Evo met 2 lagen PB Natty's Blue

Motorkap:
PA150456.jpg


Dak:
PA150465.jpg


Achterpaneel:
PA150468.jpg


Afgelopen vrijdag de wagen weer eens gewassen nadat deze de hele winter in de stalling heeft gestaan.
Daarna een laagje PB Natty's Blue aangebracht. De auto is nog steeds heerlijk zacht en staat nog lekker in de wax!
 
Hoi iedereen. Foto's volgen snel (morgen) maar ik heb een vraag. Vanochtend na een nacht met wat regen beading foto's gemaakt. Deze volgen morgen. Nu na een dag staan de regendruppels nog steeds op de auto. Niet alles maar toch nog aardig wat. Is dit een goed of een slecht teken als je het hebt over het aanbrengen van de wax. Ik heb gisteren de auto gewassen met Dodo Juice Born To Be Mild en daarna in de DJ Light Fantastic gezet. Horen de waterdruppels bij het wat warmer worden niet van de auto te glijden zodat de auto helemaal droog is? Ik ben een noob. Kan iemand me uitleggen of dit goed is of niet.
 
Als je mooie ronde druppeltjes hebt en ze vliegen er heel makkelijk af als je gaat rijden is het volgens mij goed. Maar zoals je al aangeeft foto's zeggen meer dan 1000 woorden.
 
Das prima. Wat je hier ziet is beading. Het effect waarbij water wegstroomt heet sheeting. Deze beading / druppels blijven staan en drogen uiteindelijk op, met hoogstwaarschijnlijk ronde vlekjes (de druppels nemen ook stof op) als gevolg. Dat is inherent aan beading op een vrij horizontaal vlak als een dak of motorkap, waarbij niet alle druppels weg stromen.

Sheeting is een aparte eigenschap van een wax. Dit verschilt ook per wax / sealant. Zie hier een vergelijkende test die Blamm ooit uitvoerde:
https://forum.Carclean.com/threads/aquartz-reload-vs-optimum-optiseal-vs-zymol-glasur-update2-10-aug.5473/.aspx#post145705

Daar is een filmpje bij, je ziet in dat filmpje dat de wax aan de rechterkant snellere sheeting vertoont dan de 2 sealants.
 
Misschien leuk om een topic te maken met de resultaten van beading nadat de auto onder stuifmeel zit van de boom (wat inmiddels na 1 dag al is)
De vorm van de druppels van de beading zie je mooi terug in de samensmelting van het vuil op je auto.

Ik zeg nieuw topic met afterbeading foto's :D

Verder erg mooie foto's gezien.
 
Eergisteren foto genomen van auto in de garage, had juist wat licht geregend, 2 dagen ervoor NXT erop gezet. Weet niet of dit goed is qua beading, kan natuurlijk nog beter $$)

002-2.jpg


001-1.jpg
 
Paul zei:
Misschien leuk om een topic te maken met de resultaten van beading nadat de auto onder stuifmeel zit van de boom (wat inmiddels na 1 dag al is)
De vorm van de druppels van de beading zie je mooi terug in de samensmelting van het vuil op je auto.

Ik zeg nieuw topic met afterbeading foto's :D

Verder erg mooie foto's gezien.

Zoiets Paul:

Opgedroogde beading op de A1 van mijn moeder:


Maandagavond gewassen, gekleid met SN klei, vervolgens met de DAP in de DGPS gezet. Wagen is nog swirlvrij. Auto slaapt binnen maar staat overdag uiteraad buiten.

@Stofke:

Mooie pareltjes! :heart_eyes:
 
Ik heb ook weer eens een aantal beading shots gemaakt, deze keer na twee lagen Swissvax Best Of Show:

bead1.jpg


bead2.jpg


bead3.jpg


bead4.jpg


bead5.jpg


bead6.jpg


En deze was op de velg, dit is beading van Nanolex rim sealant:
beadw1.jpg