• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Post hier je beading fotos.

Blijft toch apart... Zéér goede water-en-vuilafstotende eigenschappen van een coating, maar meerdere keren moeten wassen om 'm echt schoon te krijgen. (Als dat uiteindelijk werkt)
Is niet zo gek toch? Zeker als een auto wat viezer is en een paar weken niet gewassen is dan is het zeker aan te raden om een paneel een paar keer te wassen.

 
  • Leuk
Reactions: Dibbuz en Scholske
@internetboarder
Coatings zijn behoorlijk sterk, waardoor coatings behoorlijk goed tegen sterkere shampoo's kunnen. Shampoo's met conditioners of wax kunnen echter wel bestanddelen achterlaten op een coating, waardoor de beading tijdelijk afneemt.

Na een paar keer wassen met een pure shampoo, herstelt de beading dan echter weer naar het oude niveau.
 
@Jansen - Thanx man, dat is zeker duidelijk.

Ik heb letterlijk nog nooit een coating dusdanig vervuild gezien dat er, zoals bij D in het filmpje, totaal geen beading of sheeting meer is. Ik sta dus ook wel even flink te kijken. :eek:

Redelijk zwaar vervuilde auto's die in de Prime/Mohs/Booster/Si3D/CC36 stonden, daar kon ik altijd nog wel zien dat er coating onder het vuil zat, zeg maar.

Ook heb ik maar één keer een auto met coating moeten wassen met een shampoo met toevoegingen. Dit was één of ander autoshop-spul van een knaak van de eigenaar omdat ik geen Pure/BtbM meer had (shame) en toen was de beading/sheeting ook vrij ruk. De eerstvolgende wasbeurt met BtbM en de beading/sheeting was weer strak.

Maar even voor de Cancoat-gebruikers: Ik wil bij de ZomerPrep ook Cancoat gaan gebruiken. Is bovenstaande een herkenbaar iets bij Cancoat?
 
  • Leuk
Reactions: Brad en Jansen
Het zal waarschijnlijk wel aan mij gelegen hebben. ( te snel willen zijn ...)

Op mijn vorige auto was het na 1 jaar nog steeds geweldig, die can coat
emoji846.png


En bath plus. De ideale combi voor can coat.

Eigenlijk zou je alleen een pure shampoo moeten gebruiken als je de standtijd wil vergelijken.
En andere factoren ook natuurlijk , aantal km , seizoenen
 
  • Leuk
Reactions: internetboarder
@internetboarder
Coatings zijn behoorlijk sterk, waardoor coatings behoorlijk goed tegen sterkere shampoo's kunnen. Shampoo's met conditioners of wax kunnen echter wel bestanddelen achterlaten op een coating, waardoor de beading tijdelijk afneemt.

Na een paar keer wassen met een pure shampoo, herstelt de beading dan echter weer naar het oude niveau.
Thanks Dennis. Hier zit wel wat in ja, wist ik niet. Ik ging meer van wax uit denk ik.
 
Aangaande CanCoat; ik heb het gebruikt op een wagen die 7 op 7 buiten staat & slechts 500 km per maand rijdt: beading & sheeting zijn top de eerste 2 maanden, daarna.... Ik gebruik nu bovenop de coating de Turtle wax seal & shine. Werkt ook prima maar is eigenlijk niet de bedoeling vind ik. Maar ja, het is altijd leuk om van alles uit te testen. De opmerking van keuze van shampoo is terecht, ik gebruik Gyeon Q²M Bathe Essence.
 
Afgelopen zaterdag de Audi even aangepakt. 1 stage met Meguiars M205 en Q²M Prep om de lak goed schoon te krijgen. Daarna voor de laatste keer CQuartz Reload aangebracht. Op maandag ochtend een prachtige beading mogen bewonderen...

johnwoo-reload1.jpg


Hoe het ook kan? Zie hier de beading van de vrouw haar Audi zonder enige bescherming.... :(

johnwoo-reload2.jpg


Mooi projectje voor de komende maanden..