• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Post hier je beading fotos.

Vorige week de giullietta in de chemicaliën Guys hardcore xxx paste wax gezet. (2 lagen) vannacht een buitje gehad.

Het valt me wel op dat er veel strepen in de beading zitten en flink wat grote druppels midden op het dak. Is dit normaal of wat is hier verkeerd gegaan?
 

Bijlagen

  • D4A2C464-9B1E-40A8-9A57-C5EBB506BA58.jpeg
    D4A2C464-9B1E-40A8-9A57-C5EBB506BA58.jpeg
    290,2 KB · Weergaven: 185
  • 43A8D822-87E4-4FD0-9DDB-2A5A2B84BC09.jpeg
    43A8D822-87E4-4FD0-9DDB-2A5A2B84BC09.jpeg
    420,9 KB · Weergaven: 191
  • 7D38FBF9-0D52-4F3E-8EB2-AD8B007A74D8.jpeg
    7D38FBF9-0D52-4F3E-8EB2-AD8B007A74D8.jpeg
    459,1 KB · Weergaven: 182
Hele nette beading hoor! Die strepen geeft juist aan dat het water er makkelijk afglijdt, dus dat is prima. De grote jongens op het midden van je dak is ook gebruikelijk bij een gemiddelde wax. Als de ondergrond super strak gepolijst is en je gebruikt dan een wax of coating wil het daar ook wel eens fijner parelen.
 
  • Leuk
Reactions: schaef en Hean
Hele nette beading hoor! Die strepen geeft juist aan dat het water er makkelijk afglijdt, dus dat is prima. De grote jongens op het midden van je dak is ook gebruikelijk bij een gemiddelde wax. Als de ondergrond super strak gepolijst is en je gebruikt dan een wax of coating wil het daar ook wel eens fijner parelen.
Ah thanx, fijn dat het niet aan mij ligt. Ben beginner dus alle info is welkom!

Volgende stap is dan toch maar ooit beginnen met een degelijke de-ironizer, kleien en polijsten. Al durf ik dit nog niet aan. Voor nu mag ik dus tevreden zijn. Thanx @RoCo !
 
Na het ontvetten weer nat gemaakt en per paneel sprayen en vervolgens met ook nog eens natte microvezel doek in rechte lijnen overheen. Deed ik voorheen ook al zo. Betere ervaring dan opspuiten en afspuiten.
 
  • Leuk
Reactions: Timm
Dit is sinds ik hem heb (tweedehands overgenomen van een forumlid) mijn go-to wax op mijn eigen auto geworden, zomer en winter. Hij bevalt mij heel goed. Daar wil ik wel bij vermelden dat mijn ervaring met andere waxen niet verder gaat dan diverse waxen van Dodo Juice, Collinite en Soft99. In mijn collectie is dit dus ook de duurste wax. Dit is overigens nog de oude uitvoering. De nieuwe versie ken ik niet. Die zal niet voor de oude onderdoen, neem ik aan, maar is ook weer wat duurder geworden. Ik heb hem natuurlijk dus wel iets goedkoper dan nieuw aangeschaft, maar ik kan hem zeker aanbevelen. Zo'n grote pot gaat uiteraard ook een hele tijd mee - maar dat geldt voor iedere grote pot wax ;)
 
Allemaal leuk en aardig die beading en sheeting, maar wel op blijven letten!

Stap ik in de auto, allemaal mooie pareltjes op de ramen en lak. Zoals gebruikelijk doe ik de ramen even omlaag om ze te ontdoen van het parelgordijn, maar tegelijkertijd rij ik ook de bocht om in de wijk....PLETS, KLETTER, KLETTER, alle pareltjes van het dak HOPLA de auto in...:expressionless:
20201201_102710.jpg

Ik weet niet wat schrijnender symptomen zijn van dit virus:

a) Lachen omdat het water van je dak de auto in kan glijden doordat je de lak verzorgd hebt?

b) Stoppen om een foto te maken zodat ik het kan delen met julle?

Afijn, tot zover het portie detailen vandaag weer gehad!
 
Zeker heel herkenbaar in mijn vorige GTI had ik dit al met instappen, je moest heel snel zijn of je had een natte broek.