• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Post hier je beading fotos.

20230204_231715.jpg

Gisteren nog even snel een fotootje gemaakt. Collinite 845
 
@Marcel1973 klopt !! BSD is heel stroef maar heeft wel veel betere hydrofobe eigenschappen. ik vind lak gladheid niet zo belangrijk. liever goede beading en mooie glans. Als je graag BSD hebt maar meer gladheid wil dan raad ik je Dr. Wack A1 High end spray wax aan ! (de nieuwe variant in zwarte fles) geeft heel veel gladheid. maar wel iets minder resistent dan BSD tegen chemicaliën denk ik. Voorlopig ben ik fan van ADBL Synthetisch spray wax. mooie glans, makkelijk aan te brengen, super beading en heel resistent ! (zelf verdund). Deze 3 vind ik de 3 beste "spray waxen" van het moment met een schappelijke prijs. Spijtg genoeg niet te koop bij carclean :-(
 
Wel...De Turtle Wax Seal'n Shine gebruik ik als basis omdat die extreem resistent is tegen chemicaliën en zelfs na 10 wasbeurten is er nog steeds zeer goede bescherming. De Sonax BSD gebruik ik als drooghulp verdund 1 op 1 en als booster omdat BSD ook een zeer mooie beading heeft en op die manier zeer simpel aan te brengen is. Ook een zeer mooie glans en de BSD is op die manier mooi glad ipv het gekende grippy gevoel. Een goede combo vind ik.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Seb
Omdat ik de BSD te stroef vind eindigen, de showroom shine maakt hem vervolgens spiegelglad @Seb
Ik heb ook Kenotek Showroom Shine.... Fantastisch spul, mooie glans en voelt zeer glad aan, maar geeft amper bescherming. Heb je al eens geprobeerd om Sonax BSD te verdunnen 1 op 1? Helft BSD en helft Demi-water. Dan gewoon goed autowassen, spoelen en dan de Sonax 1 op 1 gebruiken als drooghulp. De lak voelt glad aan, bescherming is fantastisch en beading is super....en als kers op de taart....je doet geen extra werk wat je brengt de bescherming aan met het afdrogen wat ook nog eens zorgt voor minder swirls. De Gyeon Silk Dryer XL is perfect voor dit werk.

Ps: Wel de Sonox BSD mix steeds goed schudden.
 
  • Leuk
Reactions: Brad
Sonax BSD. Wat een top spul...

Bekijk bijlage 160076
Sonax BSD is gewoon fantastisch! Goede bescherming en de beading is ongeëvenaard...ook nog eens goedkoop in gebruik. Ik verdun het nu wel 1 op 1 met demi-water en gebruik het als drooghulp. Je legt de bescherming er op terwijl je afdroogd...kan niet makkelijker zijn en de Sonax BSD voelt niet zo grippy aan.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR