• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Powerball of niet voor deze velgen?

TCM

Detailing trainee
3 apr 2009
10
47
De RVS randen van mijn velgen zou ik graag weer helemaal netjes krijgen, zonder krasjes etc.
Ik heb hiervoor Belgom en Meguiars all metal polish voor gebruikt. Maar met beide producten kom
ik niet tot een resultaat.
De powerball lijkt mij dan nog de enige optie. Maar ik vraag mijzelf af of ik met de powerball op alle plekken kan
komen, denk dat de "bal" te groot is om onder de 2 buigingen op de RVS rand te komen.
De RVS rand is namelijk ook niet te demonteren.

Misschien dat iemand hier daar meer ervaring mee heeft.

Gr Tim
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Klopt, de bal gaat het niet redden, de Cone is een betere optie.
 
Ja die is inderdaad beter. Heb dus weer niet goed gekeken want die had ik nog niet gezien.

Thanx Tim
 
Kan deze ook gebruikt worden op standaard lichtmetalen aluminium velgen...
Specifiek "Alfa Romeo 147" dacht dat hier een soort van laklaag op zat, ben namelijk zo stom geweest om de teerpuntjes te verwijderen met JIF en een schuursponsje :confused: ...

100_0046.jpg


Overigens wel de meguiars clay gehaald en scratch-X en de shampoo etc.
 
LOL

Ik ken iemand die maakt al sinds jaar en dag zijn lm velgen schoon met jif en een schuurspons.

Is dat nog te redden met bv de dap?
 
Afhankelijk van de staat natuurlijk. De meeste lichtmetalen velgen zijn gewoon gespoten met lak, dus ook gewoon te polijsten zoals een autolak.
 
hoi Tim

ik heb dezelfde evo,s is het nog gelukt met de mothers powerbal en de polisch??
 
Hallo Tim,

Een tijd geleden heb ik de Powercone gekocht en gebruikt om de velgranden te polijsten. Het voldeed naar mijn mening redelijk maar ik was ook weer niet super positief. Kijk ook even in de betreffende review:

https://forum.Carclean.com/cc_postst3297/Review-Mothers-Wax-PowerCone-Polishing-Tool.aspx

Groet,

Walter
 
simon zei:
hoi Tim

ik heb dezelfde evo,s is het nog gelukt met de mothers powerbal en de polisch??

Hoi,

Het is voor mij niet gelukt. Ondanks het RVS ringen zijn aldus de verkoper gaat de glans eraf van de ringen.
En komt het eruit te zien als onbehandeld RVS. Blijkbaar zit er toch een soort van glanslaag op die je er met
de Powercone af haalt.
 
Er schijnt inderdaad een soort chroomlaag op inox randen te zitten. Daarom durf ik ook nog niet de cone op de velgranden van de Harry Hausen's te zetten, omdat ik bang ben dat ze dan juist dof worden.
 
Ice_Princess zei:
Er schijnt inderdaad een soort chroomlaag op inox randen te zitten. Daarom durf ik ook nog niet de cone op de velgranden van de Harry Hausen's te zetten, omdat ik bang ben dat ze dan juist dof worden.


Ice- Princess welke velgen heb jij van Harry Hausen ik durf het ook nog niet aan, kan nergens vinden of het echt rvs is of dat er glimlaagje over heen zit.

Qua prijs zou je toch het eerste denken, zijn nit de goedkoopste velgen.

IEmand hier enig ide?
 
Laatst heb ik onderstaande originele AC-Schnitzer ontdaan van stoeprandschade.

IMG_1321.JPG


Volgens mij is dit alleen een RVS rand in plaats van inox. Maar heb dit gewoon geschuurd en opnieuw gepolijst, en na een middag werk zien ze eruit als nieuw.
 
Wij hebben de Harry Hausen R1, maar deze is volgens hun website met inox lip. Inox heeft inderdaad een chroom randje, maar ik heb het vermoeden dat deze er al af is, omdat we al eens met de hand en de Meguiars All Metal Polish de randen hebben gepoetst. Daarom binnenkort toch eens proberen...
 
Ok, die van mij staat bij full polish dus deze zijn echt gepolijst en niet met chroom laagje ofzo? ik heb de hs-rk