• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

PPS lakbescherming ? Nieuw of ?

witalik

Detailing addict
8 apr 2010
32
55
Goedenmiddag heren !

Ik heb sinds april een nieuwe auto, een candy white polo 6R. Erg leuk dat wit maar het vat ook snel vuil op en dat maakt op zich niet zoveel uit maar het komt er best moeilijk vanaf ! Ik was laatst even naar de was straat geweest om met de wasborstel en dergelijke even het meeste vuil er vanaf te halen. Maar hierna kon ik eigenlijk meteen thuis alles opnieuw doen omdat overal nog steeds vegen van het vuil zaten !

Nu zat ik dus te denken om hem, omdat hij nog nieuw is, gelijk een behandeling te geven om het wat makkelijker te maken hem goed schoon te krijgen. Als ik elke keer als een malle hard tegen het plaatdeel moet aandrukken om vuil eraf te krijgen met me washing mit voelt het ook aan of dat ik zelf swirls in zit te drukken :-/.

Nu kwam ik dit tegen :

[mod]Commerciele links zijn niet toegestaan, lees de forumregels even door.[/mod]

Het zal in grote lijnen misschien overeen komen met WaxOyl. Maar ik had hier nog nooit van gehoord eigenlijk. Het gaat mij niet zozeer om het nooit meer hoeven waxen enzo maar meer om het geen ik nu een nieuwe auto heb en ik graag zoveel en zolang mogelijk ervan wil genieten ipv net zoals bij me vorige zwarte lak auto na elke was beurt de swirls weer te zien.

Is het wat of heeft er iemand al ervaring met dit systeem ?
 
Ik weet niet of je de zoekfunctie al had gebruikt maar vergeet de Waxoyl / Waxguard maar gewoon.
Diverse tests hebben al uitgewezen dat het een grote commerciële verkooppraat is en dat er van bescherming eigenlijk geen sprake is.

Carclean verkoopt (denk ik een soortgelijk) product genaamd C-Quartz wat erg bij jou vraag past.
Dit product zou volgens de leverancier 2 jaar bescherming moeten geven. De verwerking heeft even wat aandacht nodig maar de vuil en water afstondendheid is echt top !
 
Ja ik heb het juist niet over WaxOyl.

Maar ik zie dat in me vorige posts de links weg zijn gehaald.

Dit is een spul en er wordt 7 jaar garantie op gegeven voor een nieuwe auto (5jaar gebruikt)

Sluit deze post maar want als ik geen gebruikers ervaringen kan opvragen van het geen wat ik bedoel heeft het weinig nut..
 
Denk dat je ook op de verkeerde plaats bent beland voor gebruikers ervaring wbt dat soort spul ;)
Over het algemeen wordt dat soort 'pantsers' gebruikt door mensen die niet/nauwelijks naar hun wagen omkijken....
 
Buiten het feit dat dit soort pantsers voor den luien mensch is, is het vaak marketing zoals bij Waxoly e.d.Bij Waxoyl word er ook 3 jaar garantie gegeven, maar het blijft er nog geen half jaar op zitten. Allemaal verkooppraat. En vergeet vooral de kleine lettertjes niet te lezen....

Maar als ik je vraag zo lees:

Ik heb sinds april een nieuwe auto, een candy white polo 6R. Erg leuk dat wit maar het vat ook snel vuil op en dat maakt op zich niet zoveel uit maar het komt er best moeilijk vanaf! Ik was laatst even naar de was straat geweest om met de wasborstel en dergelijke even het meeste vuil er vanaf te halen. Maar hierna kon ik eigenlijk meteen thuis alles opnieuw doen omdat overal nog steeds vegen van het vuil zaten!

Je wast je auto met de wasborstel van de wasbox!? 8-()) Nooit doen!
Ik zou mij eerst maar eens gaan verdiepen in het wassen met de 2 emmer methode, washmitt e.d. En zo te lezen staat je auto niet in de was o.i.d. Wanneer je auto in de wax of sealant staat is de auto al makkelijker schoon te maken (Waxoyl e.d. zijn niets anders dan sealants).

EDIT: even gezocht naar PPS... Mooie verkooppraat:

Deze technologie voorziet oppervlakken van een PTFE beschermlaag welke nauwelijks een reactie aangaat met andere stoffen, zodat de lakafwerking van het voertuig versterkt, vuil zich nauwelijks hecht en het oppervlak erg glad aanvoelt.

PTFE = Polytetrafluoroethylene = merknaam TEFLON....
Teflon gaat echt de lak niet versterken, het enige wat het doet is er voor zorgen dat vuil minder makkelijk kan hechten, meer niet. Teflon moet normaal gesproken onder hoge temperaturen worden aangebracht (Anti-aanbaklaag van je koekenpan is ook een teflonlaag) en dat kan niet op een auto lak. Het is dus een flinterdun laagje wat zich niet kan hechten aan de laklaag.... Het klinkt te mooi om waar te zijn, en dat is het ook. Een heel mooi verkoopverhaal dus.

C-Quartz is echt iets anders.
 
Beetje kritische houding ten opzichte van wonderen kan geen kwaad
Maar ik heb vorige week een Healey met 12 jaar oude lak gezien ....
Die was toch echt wel professioneel aangepakt en voorzien van een harde beschermlaag
Geen idee wat de houdbaarheid gaat worden, maar als het lukt ga ik 'm volgen
 
Ik ga er even vanuit dat die healey niet buiten "woont" als die niet gebruikt wordt? Wat natuurlijk een hele grote invloed zal hebben op de duurzaamheid van zo'n laag.
 
Juist,

Mercedes van mijn moeder slaapt ook binnen
Dodo Juice Orange Crush houdt dan ook makkelijk een half jaar

Er heeft recent ook een Healey met Collinite uit het blikje Route 66 gereden
Ik ben ook benieuwd hoe die er nu bijstaat ;-)
 
stimpy68 zei:
snip...


Je wast je auto met de wasborstel van de wasbox!? 8-()) Nooit doen!
Ik zou mij eerst maar eens gaan verdiepen in het wassen met de 2 emmer methode, washmitt e.d. En zo te lezen staat je auto niet in de was o.i.d. Wanneer je auto in de wax of sealant staat is de auto al makkelijker schoon te maken (Waxoyl e.d. zijn niets anders dan sealants).

...snip

Als ik de auto even snel wil afdoen zonder dat ik weer alles uit de kast moet trekken om hem een beetje proper te krijgen dan ga ik inderdaad even de waxbos in. En juist omdat ik er niks af kreeg met die borstel, wat normaal makkelijk moet gaan, vroeg ik me af of ik met dit spul een laag erop kan krijgen wat dit makkelijker maakt.

Ik heb gewoon geen tijd om elke week die auto helemaal volgens het boekje te wassen... als de tijd er voor is doe ik dit natuurlijk wel, maar om dan 5 dagen erna na een regenbui de auto weer helemaal te wassen met de hand is gewoon teveel gedoe.

Ook heb ik zelf niet een dichte wasbox of iets waar ik dus met me dap aan de slag mee kan. Dat is erg jammer want om het nu buiten te doen vind ik ook tricky, als er zand of dergelijke dingen op komen zit je dat er ook lekker in te polijsten. Ik moet hem eigenlijk een keertje goed in de wax en dergelijke zetten maar helaas geen tijd en geen ruimte.

Daarom vroeg ik me af of dit iets was.
 
Wat je ook doet; nooit een wasborstel uit een wasstraat over je auto halen:|~*
Hier zit zand en ander vuil in van de vorige die zijn bolide "gewassen" heeft.
Wat je ff snel kunt doen is hem afspuiten met de hogedruk en als je de auto netjes in de was (of wat jij wilt gaan doen; een speciale laag zoals c-quarts) hebt gezet, dan spoelt het vuil er gemakkelijk af:ja
 
Ja weet je wat het is, Met de hoge druk heb ik zelf altijd het idee dat je het zand en vuil wat op de auto zit met ik weet niet hoeveel bar nog eens extra op de lak spuit ? ik doe meestal voorwas zodat het vloeibaar word en 'makkelijker' te verwijderen zou moeten zijn. Met me leon ging het goed, maar ik denk dat deze lak gewoon nog compleet onbehandeld is.
 
Het gaat er echt niet om dat je de auto iedere week moet wassen, ik doe dat ook niet, soms zelfs een maand niet (of langer), het belangrijkste is dat er bescherming op zit in de vorm van een wax of sealant, dan gaat het wassen gewoon veel makkelijker. Op jouw lak zit zo te horen echt helemaal niets (meer) dus vuil kan zich makkelijk hechten.
 
Simpel, vraag aan de PPS mannen het ISO testcertificaat met de test van de hardheid.

Ik heb het ISO certificaat van C.Quartz toegevoegd en deze is getest op 7H volgens ISO 15184.

Ik denk dat deze mannen, net als Waxoyl overigens, geen ISO tests hebben laten doen en ze dus geen bewijs kunnen leveren voor hun claims.

Hier wat meer informatie over PTFE (Teflon):

https://nl.wikipedia.org/wiki/Teflon

Teflon is, zoals Adrie al zei een Thermoplast:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Thermoplast

Het materiaal wordt bij sterke verhitting zacht.

De verwerkingsmethode van Teflon is sinteren:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Sinteren

De Teflon moet dus verhit worden tot een temperatuur waarop het net niet smelt. Het smeltpunt van Teflon is 327 graden. Need I say more? ;)

Wat wél mogelijk is, is dat het product teflon moleculen heeft die door een andere drager bij elkaar worden gehouden. Je hebt dan niet het duurzame en harde effect van Teflon, maar je hebt wel het tijdelijke effect van gladheid en de verminderde hechtingswaarde.
 
stimpy68 zei:
Het gaat er echt niet om dat je de auto iedere week moet wassen, ik doe dat ook niet, soms zelfs een maand niet (of langer), het belangrijkste is dat er bescherming op zit in de vorm van een wax of sealant, dan gaat het wassen gewoon veel makkelijker. Op jouw lak zit zo te horen echt helemaal niets (meer) dus vuil kan zich makkelijk hechten.

En juist daarom ging mijn vraag over deze behandeling vooraf.... het ging er niet om dat ik de Methode 2 emmers en bla bla bla wel of niet had.

@ Tim ik kan zo even snel niet zien welk bedrijf dat spul erop doet ? Ik zie het wel staan in de shop van carclean inderaad. Kan jij iets aanbevelen ? Ik wil het graag zo snel mogelijk laten gebeuren zodat ik hem het langs mogelijk mooi kan houden.