• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Praktische vraag Trolley station DIY- hogedrukreiniger+ Carblower etc.

Carl39

Detailing trainee
25 jul 2024
4
25
Hallo medepoetsers

Even korte omschrijving van mijn huidige situatie, als ik mijn auto ga schoonmaken moet ik vanuit de achtertuin, via de woonkamer en hal de tuinslang richting voortuin de auto plaatsen, eveneens de rest van alle verplaatsen spullen, besef dat ik dit al 12 jaar doe maar goed :)

Nu had ik de volgende oplossing in gedachte, om een kraan aansluiting te plaatsen in de kelder+ de water ontkalker( tevens staat deze in de hal) dan de kelder gelijk maken met planken in verband met de diepte om mijn hogedrukreiniger(Karcher k7) en benodigdheden te plaatsen.
Het is niet mogelijk een kraan te plaatsen in de voortuin namelijk.

Nu even de praktische vraag althans waar ik aan zit te denken, is het ook mogelijk transport dolly te maken en daar de hogedrukreiniger en de carblower naast elkaar te plaatsen?

Een andere optie is dat ik een verlengde hogedrukslang denk 25-30 m plaats dan kan ik de hogedrukreiniger op een plek houden in de kelder

Daarnaast een andere 1 smalle Trolley voor de 3 bucket emmers.

Graag jullie visie hierin, ik had al wat research op internet gedaan om ideeën op te doen maar kon er niks concreets over vinden.

Gr Carl

Laatst bewerkt:
Voor de aansluiting van water is het het beste om zover mogelijk met harde leiding (buis) te werken.
25m na de HD is geen werkbare oplossing ivm drukverlies, dan heb je een heel stevige HD nodig.

• Leuk
Reacties: Cordoba
Ik ken de indeling van je huis natuurlijk niet, maar als ik het goed begrijp gebruik je een buitenkraan in de achtertuin, het hele huis door om water aan de voorkant van het huis te krijgen. Je kunt het jezelf al makkelijker maken door bijvoorbeeld de keukenkraan te voorzien van een perlator (het zeefje aan de uitloop van de kraan) met buitendraad. Op die buitendraad kun je gewoon je Gardena-koppeling schroeven. Als je zo'n perlator gaat halen bij de DHZ, neem dan de huidige perlator mee, er zijn nog al wat verschillen in het schroefdraad waar een perlator mee op de kraan zit.

Voorbeeld van zo'n perlator met extra buitendraad:
?u=https%3A%2F%2Ftse1.mm.bing.net%2Fth%2Fid%2FOIP.webp

Overigens als je bijvoorbeeld je badkamer aan de voorzijde van het huis hebt en ook een raam, kun je eventueel ook vanuit de badkamer water pakken om je HD van water te voorzien, als je tenminste zorgt dat je bijvoorbeeld met zo'n aangepaste perlator je slang aan kunt sluiten.