• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pre-wax Cleaner No.840

Tiporon

Detailing addict
15 mrt 2009
685
68
62
Heeft er al iemand ervaring met Pre-wax Cleaner No.840 ?
Ik heb die destijds aangekocht voor eens te testen op mijn vorige Focus(was een zilverkleurige).
Nu heb ik een Scenic met donkere lak.
Is niet echt donker maar zoals de handleiding aangeeft is het niet geschikt voor donkere lak.
Wil geen risico nemen maar kan ik het vergelijken zoals de Poorboys World - White Diamond .
Is ook niet geschikt voor donkere lak maar als je wil,kan het wel zonder nare gevolgen.
Als je de handleiding leest, is het eigenlijk een cleaner en is het dan een soort "vervanger" voor het kleien.
Of ben ik verkeerd?...

Ik heb er geen verstand van ben nog een groentje, maar zoals ik het kan zien is de Collinite 840 een lak cleaner om de lak voor te bereiden op een glaze of wax / sealant.
De Poorboys White Diamond is een glaze om de lak te voeden.

Wat de producten hun functie zijn weet ik wel maar mijn specifieke vraag was of de cleaner ook op een iets donkere lak mag gebruikt worden.

Er staat o.a. op de USA site van Collinite: Not recommended for dark clear coat finishes (Niet aanbevolen voor donkere blanke lak afwerkingen)
Zal er niet voor niets staan lijkt me, maar misschien dat iemand het wel geeft geprobeerd.