• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Prewash/foam test

@mdlange Het is niet mijn eigen auto hoor. Dit is een tijdelijke auto die ik rij totdat ik een andere krijg. Ik ga dus ook rustig met tape aan de gang op de vieze auto, want zodra ik hem inlever wordt 'ie door de wasstraat gehaald, dus dan maakt het allemaal niet meer uit. Misschien dat ik nog Dreft erbij pak ofzo, maar gezien de enorme hoeveelheid producten die ik al klaar heb staan vraag ik me af of ik daarvoor genoeg plaatwerk heb.
 
Zo! Ik heb het zware werk erop zitten.

Omdat ik niet kan monteren heb ik alles in 1 filmpje gedaan waarin af en toe is gepauzeerd. Pas bij het derde product kwam ik op het geniale idee om de fles met de naam van het product in beeld te brengen, maar ik hoop dat het alsnog duidelijk is. Volgens de cameravrouw ( mijn vriendin) was het soms ook te kort in beeld. Al doende leert men9ý zullen we maar zeggen. Ik heb nog geen kans gehad om de video op youtube te posten, maar ik kan nu alvast verklappen dat van de foams Avalanche en Magifoam het beste reinigden. Daarnaast is de overall winnaar wat mij betreft Autoglym. Dit was zelfs in 1:30 sterker dan elk ander product.
 
Mijn laptop kan het uploaden niet aan. Ik zal vanavond vanaf de laptop van m'n vriendin de boel op youtube zetten. Klopt het dat ik geen filmpjes direct naar forum kan uploaden?
 
@Jansen - Donders! Ik wilde jou nog appen, Jan. Ik wilde wel effe bij je langspiepen, maar we hadden een verjaardag. Blijkt dat ik naar Houten moest, bij De Campen... Had ik dus wél langs kunnen piepen. :)
 
De eerste paar foams heb ik niet voor de camera gehouden om te laten zien wat het was. De eerste was Avalanche, daarna Artico Magico en daarna Magifoam. Op het eind heb ik op de achterbumper nog een vergelijking gedaan tussen Autoglym TFR 1:10 en 1:30.

De Artico Magico viel me tegen, zowel qua schuim als reinigende kracht. Misschien dat daar iets is fout gegaan, want in elk geval de schuimdikte was altijd wel beter dan dit.

Wat verder opviel was dat de pH-neutrale foams slecht presteerden en met geen of minimaal zichtbare werking. De Autoglanz Piste gaf enorm dik foam, maar daardoor ging het niet beter reinigen. Alleen Avalanche en Magifoam deden echt wat, maar die zijn dus niet pH-neutraal.

De Nanolex Prewash viel me ook een beetje tegen en stiekem had ik daar meer van verwacht omdat ik de producten van hen doorgaans erg goed vind.

Hierbij nogmaals dank aan de personen die mij rijkelijk voorzien hebben van samples. @Bikkel, @RedCat en @Jdb.
 
@Quantoxx zelfs bij de Autoglym blijft er wel iets over van de vervuiling, maar ik vond die duidelijk het best presteren. Overigens was dit vervuiling van 1800 km waarvan misschien wel 1000 in de regen. Daarnaast ben ik extra vaak in het bos door plassen/modder/zooi gereden, dus dit was wat mij betreft ook uitzonderlijke smerigheid. En er zit uiteraard geen bescherming op. Met een wax of sealant en zeker een coating kan je nog wat meer vervuiling eraf spuiten lijkt me.
 
Alleen Avalanche en Magifoam deden echt wat, maar die zijn dus niet pH-neutraal.
In het begin van het filmpje zie je dat het eerste paneel, met Avalanche, een flink stuk witter is. Valt erg op! :D Ik vroeg mij al af wat de tweede/middelste was... Is dat Artico Magico?! Die is bij mij flink schuimig bij 1:10 (Nilfisk C120 + E145)

Het was ook wel te verwachten dat de sterkere prewashes niet LSP-safe zullen zijn. :p

De Nanolex Prewash viel me ook een beetje tegen en stiekem had ik daar meer van verwacht
Ik heb hier van begrepen, uit een post van Bikkel, dat de Nanolex goed ontvet en minder goed reinigt.

Maar anyways... De TFR reinigt dus in deze test (zonder LSP) het beste en dat bij een lichte concentratie. Dit is voor mij ook een reden om deze een aan te schaffen en dan te testen op LSP-safe verhoudingen.
 
Nice!

De Artico schuimt hier ook beter dan in het filmpje.
En dat Autoglym... het valt me steeds vaker op dat het goede producten zijn. Lijkt me een zwaar ondergewaardeerd merk.

Lukt het je nog een "ranglijstje" oid te maken?? Zou helemaal top zijn.:innocent:
 
Ik denk dat het beeld vertekend is op de video, maar het deel van Avalanche was juist viezer dan de twee delen daarnaast (Artico en daarnaast Magifoam)

Mijn ranglijst op basis van reinigende kracht zou zijn:

1. Autoglym
2. Avalanche
3. Nanolex prewash
4. Magifoam
5. ValetPro Advanced Neutral Snow foam

En de rest gaat allemaal op een hoop.
 
Leuke test!
Zelf heb ik Nanolex pre wash en die gebruik ik eigenlijk alleen voordat ik een detailklus start en dan in een sterke verhouding. Wanneer er nog een Lsp aanwezig is vind ik em best goed reinigen.
Naar aanleiding van jouw test ga ik toch maar eens Autoglym Trf halen.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Oke, dat wordt tijd om de Avalanche eens uit de kast te nemen.
Heb gisteren de MINI met Autoglym TFR gedaan met een verhouding van 1:32, dit deed bij mij nagenoeg niks met de vervuiling.
Volgende keer een sterkere verhouding gebruiken.

Artico Magico vond ik ook altijd wel een beetje tegenvallen, die fles is bijna op.

Leuke test, bedankt er voor.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Avalanche was juist viezer dan de twee delen daarnaast (Artico en daarnaast Magifoam)

Mijn ranglijst op basis van reinigende kracht zou zijn:

1. Autoglym
2. Avalanche
3. Nanolex prewash
4. Magifoam
5. ValetPro Advanced Neutral Snow foam

Dus de Artico Magico en Magifoam reinigde beter, maar staan lager of helemaal niet in je score. Huh?! :)


Ik heb de TFR inmiddels ook kunnen proberen op 2 auto's en ben alles behalve tevreden. Dit had ik niet verwacht aangezien iedereen er héél tevreden over is. (Heb zelfs contact gehad met Jansen hierover)

De Traffic Film Remover removde zelfs op 1:15 niet de Traffic Film. :p

- Na het afspuiten van een zilvergrijze Transit bleef er traffic film over.
- Ik lengde de TFR aan met warm water tot 1:15.
- Sprayde de helft van de kap in met product.
- Liet het product inwerken voor ongeveer 2 minuten (peuk roken(. (Het liep nog een beetje van de kap af, langzaam)
- Spoelde de kap af met de tuinslang (vlakstraal)
- Weinig tot geen effect.
- Spoelde nogmaals, maar nu met de HD.
- Geen tot weinig effect.

Inmiddels had ik Jansen al geapped... ;) Sneller afspoelen en dan meteen met de HD zou beter moeten werken.... dus...

Ibiza hetzelfde recept gegeven, maar nu sneller afgespoeld en meteen met de HD.
Zelfde verhaal ging hier ook op. :p


* Zal straks even via de PC foto's toevoegen. *
 
Laatst bewerkt: