• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Prewash/foam test

@Quantoxx da’s heel vreemd idd.
Mijn groene auto laat snel vuil zien en deze is (op het oog) al behoorlijk schoon na 1:30 TFR en HD. Het enigste wat ik anders doe is geen warm water, maar gewoon koud, en dat werkt prima voor mij...(gelukkig maar want ik heb 25liter van dat spul staan hahaha)
 
@Jansen

Leuke test vroeg me af welke die eerste was (AF las ik later) verbazend goed. En dan de Artico, ik be hier altijd wel tevreden over. Maar die deed weinig tot niks bij jou zag ik. Verders blijft de Autoglym nog steeds mijn favoriet. Inmiddels in een 5l pompsprayer.

@Quantoxx

Op een droge auto gespoten? En afspuiten met een HD is toch wel een must voor een pre-wash.

Hoelang heb je het laten zitten dan? Zou eerder denken dat je TE snel hebt afgespoeld.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
@Altos - Zeker vreemd. :D Maja, zoals @Jansen al zei; ''Dit ligt aan de gebruiker!'' :p
Kan ik het mee eens zijn, maar wat is er simpeler als een prewash opspuiten, zijn ding laten doen en weer afspuiten? ;)

@tembaco - De auto was vrijwel droog, ja. LD

Ik ging de auto's van mijn ouders maar weer eens wassen omdat ze er niet uitzagen. De zilvergrijze Transit zag er al duidelijk ranzig uit, dus de zwarte Ibiza was helemaal een drama. Ik begon bij de Transit met een ''testje'' op de motorkap -->

Na afspuiten - Traffic Film blijft over - TFR 1:15 op rechter deel. -->

20171119_155058.jpg



Na afspuiten HD - TFR 1:15 heeft ongeveer 2 minuten ingewerkt (peuk roken) - Afspuiten HD. -->
(TFR liep amper meer van het paneel af, wilde het niet laten indrogen. De werking was op het blote oog nihil en geen verschil tussen de zijdes)

20171119_155208.jpg



Op de Ibiza zou de werking nóg duidelijker zichtbaar moeten zijn, maar ook hier kreeg ik zware twijfels over het product. Na gesproken te hebben met @Jansen pakte ik het hier iets anders aan; Korter laten inwerken. (Paneel 1 beginnen, auto rondlopen en dan Paneel 1 afspuiten, etc)

Bestuurdersdeur en gedeelte zijpaneel ingespoten met eveneens TFR 1:15. (Zelfde batch, water inmiddels kouder) -->

20171119_155549.jpg



Afspuiten HD (Welving van bestuurdersdeur geeft een vertekent beeld, was net zo nat als achterdeur) -->
(Het vuil op de deuren is nat en het duurde een eeuwigheid voordat dit droogde)

20171119_155647.jpg



De eeuwigheid ging door... Dus ik heb de auto eerst nog maar gefoamed alvorens te wassen (Dreft/Artico) -->

20171119_160409.jpg



Ik kan er niet over uit dat zoveel mensen het helemaal geweldig vinden, maar ik zie nu op twee auto's duidelijk dat de TFR niet veel doet. Dus er gaat bij mij iets niet goed, dat kan niet anders. Maar wat kan er verkeerd gaan bij zoiets straight forwards? :D
 
Hahaha stel die vraag maar aan jezelf probeer eens gewoon 1:30 ofzo ipv de sterke verhouding. Ik weet het, het zou je het tegenover gestelde moeten werken maar ik gebruik zelf altijd 1:30 probleemloos. Toevallig Dinsdag nog en was wel weer zo tevreden ermee.
 
@tembaco - Ik moet het ook nog vaker gaan gebruiken. Ik hield de verhouding 1:15 aan omdat het advies was na de testen van Jansen om tussen de 1:10 en 1:30 te blijven. Dus, koos voor 1:15 om de middenweg te pakken. :D

Inderdaad, het is nogal krom om de TFR nog meer te verdunnen als 1:15 al niet werkt, maar misschien werkt het zichzelf tegen omdat 1:15 misschien al een overdosis/overkill is. (Zachter water hier ofso)


Thanx!
 
Dus de Artico Magico en Magifoam reinigde beter, maar staan lager of helemaal niet in je score. Huh?! :)

Nee, het deel waar ik Avalanche op spoot was viezer dan de delen waar ik Artico en Magifoam op spoot en toch werd het deel van Avalanche schoner.

Leuke test
emoji1303.png
vroeg me af welke die eerste was (AF las ik later) verbazend goed. En dan de Artico, ik be hier altijd wel tevreden over. Maar die deed weinig tot niks bij jou zag ik.

Avalanche bevalt me inderdaad erg goed! En met de Artico was iets misgegaan denk ik. Die schuimde ook totaal niet zoals ik gewend was, dus deze test geeft geen goed beeld denk ik. Al vermoed ik wel dat Artico minder reinigt dan Magifoam en Avalanche.


Zoals in de video te zien is laat ik de Autoglym meestal ook niet zo lang inwerken. Meestal begin ik meteen met afspoelen als ik een rondje om de auto heb gemaakt.
 
ik laat deze toch altijd wel enige tijd inwerken op 1:30, neem ook de velgen sinds kort mee en begin dan met afspuiten. het zit er dan toch wel 5 min op gok ik zo. zal de volgende keer eens op de tijd letten.
 
@tembaco - Jah, dat zou fijn zijn. :D

Ik denk ook dat het uitmaakt wat de factoren zijn op moment van gebruik (temp, wind, etc) en of je bijv. een prewash met een drukpomp, foampomp of sprayer aanbrengt.

Ik gebruikte nu een drukpompje van mijn ouders. (Kwazar-achtig, waterig)
Normaliter gebruik ik zo'n Hendrik-Jan onkruidspuit. (Waterig, maar iets meer schuimerig)

Zat te denken om een Kwazar Foampomp te proberen of zelfs de dure Orion Super Foamer. Maar dan komt de discussie weer in mijn hoofd van; ''Schuim zelf reinigt niet omdat het alleen maar lucht is, maar het product blijft alleen langer plakken''.
 
Ik zou het gewoon bij de goedkope sprayer houden.

Om eerlijk te zijn weet ik niet eens precies hoe lang ik het in laat werken, maar de auto rond gaan kost al gauw een paar minuten, dus ik denk dat ik het doorgaans tussen de 1 en 5 minuten laat inwerken.
 
Ik breng de TFR aan met een Gardena drukpomp (groene).
Geen schuim eigenlijk(1:30, 40x pompen ongeveer), alles mooi en snel bedekt en na ongeveer 5 minuten afspuiten met de HD reiniger.
Ik neem ook alles mee, ramen, velgen, wielkassen, alles!
 
Ik heb van @Bikkel vernomen dat de pH-waarde onverdund (en ook 1:10 verdund) 14 is, dus dat is sterk alkalisch.

Dat verklaart misschien ook waarom het zo goed werkt ;).

Gisteren de Audi van m'n pas gewassen. Die had er meer dan 10.000 km opzitten sinds de laatste wasbeurt, dus dat was wel nodig ook.

Hieronder een voor en na foto van de linkerkant van de auto (achter het voorwiel) en een foto waarop de te zien is hoeveel vuil het weghaalt in combinatie met de HD. Het product was 1:30 verdund.

Edit: zoals te zien is wordt niet al het vuil verwijderd, maar toch behoorlijk wat. Daarnaast was de auto extreem smerig en heb ik de laagste delen van de auto soms wel 4 keer moeten wassen om de hele hardnekkige vervuiling te verwijderen.
 
Vandaag bij wijze van test 1 voordeur niet ingespoten met prewash (Surfex HD 1:10 in pompsprayer en daarover gefoamd met BH foam). Daarna met een doek over de hele lengte van de deur afgenomen en datzelfde aan de andere kant. Resultaat spreekt voor zich lijkt me ;) Dit was na 2 weken en behoorlijk wat kilometers in de sneeuw en het zout.

Klein beetje overspray:
20210220_153232.jpg


Geen prewash:
20210220_160903.jpg


Wel prewash:
20210220_160947.jpg
 

Bijlagen

  • 20210220_160911.jpg
    20210220_160911.jpg
    446,7 KB · Weergaven: 114
  • 20210220_160952.jpg
    20210220_160952.jpg
    535,6 KB · Weergaven: 108
Ik hoop dat het aan mijn telefoonscherm ligt, want ik zie geen verschil tussen de wel-en-niet prewash foto's.

Wat zijn je bevindingen mét prewash? Beter? Minder viezigheid op je washmitt?
 
Je weet wel zeker dat je je scherm aan hebt staan en je ogen open zijn? ;)

Zonder gekheid, met prewash was er praktisch geen vuil op de doek en zonder prewash zie je echt een donkere streep met viezigheid.
 
Fraai @Jansen
Foto geleend van Buffdaddyreviews, de nieuwe Bouncer’s CI-wash.

Zo te zien ook fraaie resultaten als prewash, dus echt overbodig is het niet. Misschien dat andere producten met zelfde mengverhoudingen kunnen werken.
Trigger
1:100 Light APC Duties
1:20 General Grime Removal
1:5 Exterior Pre-wash (Light)
1:1 Exterior Pre-Wash (Heavy/oil)

Lance
1:1

Pump Sprayer
1:5

F3625F6E-E422-41A5-B3F9-F6F00E317C33.jpeg
 
  • Leuk
Reactions: kawazxr en Jansen