• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pro Vision Rain Clear Rain Repellant Liquid hecht niet aan ruiten

The Judge

Detailing trainee
19 apr 2009
20
47
Heren, Ik heb een vreemd probleem met de Pro Vision Rain Clear Rain Repellant Liquid, het hecht niet aan de ruiten van mijn Alfa

Ik heb de ruiten eerst gepolijst met SSR 2.5, vervolgens gereinigd met meg's APC 1:10 en daarna nog eens gereinigd met shining monkey glaas cleaner. Daarna heb ik de rain repellant aangebracht volgens de instructies op het flesje en afgenomen met keukenpapier.

Het resultaat van dat alles was mooie streeploze ruiten maar helaas geen waterafstotend effect.

In eerste instantie dacht ik dat ik het misschien niet lang genoeg had laten curen. Dus vervolgens de ruiten nog een gereinigd met glas reiniger, aangebracht volgens instructie en een half uur laten curen. Vervolgens de linkerkant van de ruiten afgenomen met keukenpapier en de rechter helft met een MF doekje van de Action, in de hoop dat dat nog verschil zou maken. Helaas geen resultaat.

Het lijkt wel of de rain repellant gewoon niet wil hechten aan de ruiten.

Heeft iemand hier een oplossing voor dit probleem??
 
ik heb het ook 1 keer gehad.
waarom dan kwam weet ik ook niet.. heel vreemd..

je ruit zou (helemaal na ssr) gewoon goed schoon moeten zijn
 
Kan het te maken hebben met temperatuur en/of luchtvochtigheid bij het aanbrengen? :weetniet

Maandag de Rain Clear (wel de gel) aangebracht en het resultaat lijkt hier wat minder dan de vorige keer.
 
Kan ook te maken hebben met de Shing Monkey glass cleaner.
Iemand op het Seat forum gebruikte Meguiar's glass cleaner en toen wou de Rain Clear ook niet goed hechten.
Het beste is echt om de Glass Scrub te gebruiken. Nadat hij die geprobeerd had was het wel goed:
Afgelopen weekend even Glass Scrub gehaald en het overnieuw gedaan.

Ik heb nu:
- gewassen met autoshampoo
- gekleid
- ingesmeerd met Glass Scrub
- ingesmeerd met Rain Clear
Het lijkt erop dat het nu beter werkt, bedankt voor de tip Dennis

Fog Clear is trouwens wel echt een aanrader, het is moeilijk uit te wrijven maar het effect is goed zichtbaar.
En een dag later:
Had vandaag een beetje regen dus kon het meteen testen, de waas is nu inderdaad na een keer knipperen met je ogen weg

Verbaasde me vanochtend wel weer over Fog Clear, normaal was heel m'n auto beslagen 's ochtends en zeker nu het wat kouder is, maar nu is er echt niks van te zien......Had ik dit maar eerder gehad
 
k heb net (om de dap uit te testen)
me voor en achterruit gedaan

eerst gewassen
toen kleien
toen menzerna final finish op wit
en daarna rain clear..

ben erg benieuwd hoe hij het gaat doen
 
Ik heb de Rain Clear tot nu toe altijd met de hand aangebracht (gel) maar mij viel op dat ik bijna niet de witte waas kreeg waarover men sprak in de gebruiksaanwijzing. Ook ging het uitpoetsen verre van gemakkelijk.

Is dat met een DAP (ja, ook ik heb er een besteldop D-Day) makkelijker? Dan zal het ook wel langer blijven zitten!
 
nog niet geprobeerd..
roterend ging het prima, dus met de dap moet het ook goed gaan..
of het langer houd? ik denk het niet!
ik doe het lekker met de hand.. en voordat het HELEMAAL opdroogt, begin ik al met uitpoetsen.. dan valt het mee, maar maak je strepen de eerste veeg..
daarna de doek om draaien, en de laatste buff haal ik iig alles weg.. en werkt het prima!
 
[mod]Niet onnodig quoten! Hier stond het volledige bericht van de post hierboven, het vervuilt het forum en maakt het forum minder leesbaar, alleen quoten als je uit eerdere berichten delen aan wilt halen om je reactie te verduidelijken[/mod]

En breng jij het dan op met een pad of een doek?
 
Ik heb vandaag ook mijn ruiten gedaan nadat ik gisteren de bestelling binnenkreeg. Ik ben niet met de DAP en polijstmiddelen in de weer geweest.

Ik heb gedaan:

- kleien
- Pro Vision Scrub
- afspoelen en drogen
- Pro Vision Rain Clear Gel erop gedaan (je gebruikt wel heel erg weinig) met een badstof pad
- afgenomen met een MF-doek

Verder heb ik de binnenkant behandeld met Meg's Glass Cleaner Pro 1:10 met de nieuwe merkin mint doek van Dodo Juice (wat werkt dat prettig. Daarna afgenomen met een MF-doek.

Uiteindelijk ben je 4 doeken verder als je je ramen klaar hebt :D

Ik heb nog een Pro Vision Anti Fog wipe doekje bij de bestelling gekregen. Is dit nu voor de binnen of buitenkant van de ramen geschikt. En wanneer breng je die aan, na de Anti Rain Gel?
 
Bedankt voor de reacties allemaal.:)^

@Dibbuz: Het kan de shining monkey bijna niet zijn aangezien ik het zelfde proces een aantal weken geleden op de Porsche heb losgelaten en op de ruiten van die auto werkt het perfect.

Ik denk nu ook een beetje in de richting van Soepergrover, het zal wel aan het weer/temperatuur liggen.

Ik ga het volgende week nog eens proberen als ik tijd heb misschien werkt het dan wel.
 
heb de mijne vandaag ook aangebracht..
dat ging prima, en hechtte ook goed..
als het echt in het weer zou zitten, dan zou ik het toch ook moeten hebben"?

@mr m.
ik heb een rode lake country applicator gebruikt.. wel HEEL goed uitspoelen / schoonmaken naderhand.. anders kan hij in de vuil bak, want dat spul eet je pad's in no-time op.