• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Probleem gepolijste randen

Jeroenn

Detailing rookie
2 jul 2011
261
0
Hallo allemaal

Ik ben deze winter mijn setje 2-delige RH ZW1 velgen aan het opblinken maar ben nu een probleem tegen gekomen.
Ze zijn altijd goed onderhouden geweest maar met het uit elkaar halen en 2 maanden stil liggen zijn de ringen een beetje vuil en wit uitgeslagen.

Vanvoor komen 2 nieuwe ringen. (de ring rechts op de foto's) en de andere ringen wou ik gewoon de oude opnieuw opblinken. (links op de foto's)
Maar nu heb ik getest met Meg's All metal polysh en mijn pad en doek worden zwart maar de velgen blinken lang niet zo hard als de nieuwere.
Nu lijkt het wel of het 2 verschillende materialen zijn.

Iemand soms tips? Hoop dat jullie kunnen helpen want ik wil ze zo snel mogelijk klaar hebben.

IMGP1377_zps540174b2.webp

IMGP1379_zps61fdbd3f.webp

IMGP1378_zpsa4acc677.webp

heb je wel dezelfde materiaalsoort..?
(dus alle ringen van RVS of alle ringen ALU?)
De rechterrand (de nieuwe?) kijkt namelijk veel blauwer (meestal is RVS wat blauwer van glans en Alu wat geler, vandaar de vraag)

ivo's;312097 zei:
heb je wel dezelfde materiaalsoort..?
(dus alle ringen van RVS of alle ringen ALU?)
De rechterrand (de nieuwe?) kijkt namelijk veel blauwer (meestal is RVS wat blauwer van glans en Alu wat geler, vandaar de vraag)

Wel dat vroeg ik mij dus ook af, het was me nooit eerder opgevallen.
De rechtse zijn precies ook een stuk minder gevoelig dan de linkse, deze hebben in exact dezelfde ruimte gelegen en deze zijn niet wit uitgeslagen.

Ik hoopte dat iemand aan de foto's zou kunnen zien of het zo is.

Links is aluminium. Waarom, de kleur,afdruk van boutjes omdat het materiaal zachter is en het geeft zwart af. Alu geeft zwart af bij polijsten,andere materialen niet.

Test anders met een mageneet. Alu is niet magnetisch net zoals RVS niet magnetisch is.

Magneet heb je niets aan bij deze randen, worden alleen geleverd in alu en rvs, waarbij rvs ook nog eens belachelijk duur is.

Maar ik vraag me af; als je de nieuwe ringen pas hebt aangeschaft, dan weet je toch ook of je alu of rvs ringen hebt besteld/gekocht?

ZW1 is een leuk wiel, ik rij er zelf ook mee.:-)^

Ik heb ze overgekocht van iemand anders.
4 ringen zaten op de velgen (de aluminium ringen) en de andere 4 heeft die er gewoon nieuw bij gegeven omdat hij er toch niks meer mee kon doen.
Ik vermoed dat die 4 nieuwe ringen dan RVS ringen zijn?

Dan gaan de aluminium ringen de verkoop in denk ik en hou ik de RVS?

Dan denk ik ook dat het RVS randen worden en gaan de aluminium randen de verkoop in.

Kan ik RVS randen hetzelfde behandelen als de aluminium randen?

Dus wassen met Bilberry safe wheel cleaner, meg's all metal polysh en PB wheel sealant?

Grondig en regelmatig waxen, vaak wassen. Velgenreiniger in de kast laten.

Vaak wassen lijkt soms vervelend, maar is echt een behoud van je randen, ze blijven gewoon veel netter.
Oppervlakte van rvs en alu is meer open heb ik het idee tov. lak, waardoor vervuiling makkelijker en beter kan aanhechten, hoe goed je het ook bijhoud met waxen, daarom dus met grote regelmaat schoonmaken.

Meg´s amp is een prima polish voor de finishing touch, op rvs vind ik Mothers Billet iets mooier afwerken, is wel een stukje duurder..

Ik was de auto wekelijks en de velgen was ik dan altijd gewoon mee met Dodo Juice BTBM.

Ik zet ze de eerste keer in 2 laagjes wax en erna elke maand opnieuw in de wax?

Iedere maand in de wax moet meer dan voldoende zijn.

Wassen doe ik met de zomerwielen wel vaker dan eenmaal per week, het is maar net hoeveel je rijd.
Ik doe meestal 1x per 2-3 dagen even de voorkanten en de velgrand wassen en als ik heel de auto ga wassen neem ik de binnenkant ook even mee.

Gewoon even aankijken hoe het gaat.

Wel ik maak niet zo geweldig veel kilometers. Ongeveer 1000km/maand dus zo geweldig vuil is die nooit.
Als die vuiler is bijvoorbeeld bij regen weer dan was ik die wel een keer meer, is toch zo gedaan.

Bedankt voor de uitleg en de hulp :-)^
Nu kan ik gaan zoeken voor de juiste ringen :jippie