• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Probleempje met de Hydro 7000

Sharif78

Detailing addict
24 apr 2013
40
52
45
Goedenavond,

Heb een Hydro 7000 (extractor) en nu wilt de aansluiting van de beide bakken (shampoo + water) niet fijn op het apparaat aansluiten, waardoor als ik de pomp gebruik er niks uit kom. Alleen als ik zelf op dat aansluitingsnippeltje blijf drukken, werkt die perfect. Wat kan dit zijn ?
Heb het apparaat max 10x gebruik met de shampoo functie.

Gaat dus om deze aansluiting:

20130614_211332_zps3b2df8e5.jpg
 
Een beetje rommelen/heen en weer bewegen met het tuutje om deze er beter in te krijgen wil wel eens helpen.
Als deze niet 100% aansluit trekt de pomp meer lucht als water
 
Lekje of scheurtje ergens in de aansluiting/slang?

Wat een lakdefecten op de groene kap zeg, dat kan echt niet! rofl
(kon het niet laten ff flauw te doen haha)
 
Ja hier het zelfde probleem in het begin. Heb toen van een klant een glijmiddel gehad voor zulke aansluitingen. Zit op locatie dus heb het even niet bij de hand maar zal je later merk en type laten weten.
 
Spul is van 3M. LUB-I/0,2 Kabelsmeelmiddel. Google geeft ook versies van andere merken.
 
Mag ik je een kleine tip geven?

Ik heb ook de Hydro 7000 en na een keer of 8 gebruiken kwam er opeens geen shampoo/water meer uit de spuitmond. Wel hoorde je het mengsel in de opvangbak druppelen....
Dus ik heb het hebgsel open gewipt, deksel eraf geschroefd en wat bleek.... Een van de twee slangen binnen in het huis was gescheurd! En deze slang zit in dezelfde ruimte als deopen elektriciteit. (230V) Gelukkig dat men een gaatje had geboord naar de opvangbak toe zodat het niveau van de vloeistof onder de elektriciteit bleef, maar het blijft listig.

Nader onderzoek wees uit dat deze slangetjes met hitte in vorm gebogen zijn. Dat klinkt als een goed idee, maar dit betekend dus dat de wanddikte van de buitenbocht drastisch verkleind wordt en makkelijk scheurt! Bij de slangpilaren was de slang dik genoeg, een mm of 2 maar in de bocht was hij flinterdun. Ik heb dus meteen deze slangen eruit gehaald en vervangen voor twee stukjes degelijke ongewapende PVC slang met een degelijk slangklemmetje.

Zou ik als ik jou was dus ook even doen, want als die slang door scheurt als de pomp aan staat maar je geen vleoistof spuit (wat logisch is omdat je dan druk opbouwd) en je laat de pomp zo te lang draaien dan heb je een redelijke kans op een fikse kortsluiting....

Groet,
Martijn
 
Goede tip!
Klinkt als een redelijk enstige ontwerpfout qua levensduur en veiligheid maar ook het vertrouwen in dit soort merken helaas!