• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Producten geschikt voor machinaal cleanen?

Frenk

Detailing rookie
9 mrt 2009
15
0
Ik heb een tijdje geleden producten gekocht voor handmatig cleanen, omdat dit veel werk is en niet het gewenste resutaat oplevert ga ik een DAP900 kopen.
Nu is mijn vraag of ik deze producten ook machinaal kan gebruiken?
- Polisch: Meguiars ultimate compound
- Glaze: Chemical guys glassworkz glaze
- Wax: Chemical guys jetseal 109

Of zijn er producten die jullie mij afraden?

ps: Ik heb een zwarte auto

Als je in het meg's range wilt blijven zou ik de combo M105 M205 nemen om machinaal te polijsten. Met de kleine flesjes doe je wel een auto.

Grtz

Ok dat is goed nieuws, merci

Over de glaze en wax was ik al tevreden alleen die ulimate compound had handmatig niet veel resultaat.

Ik zit met vrij veel waskringens en hier en daar zelfs lichten krasjes, is de ultimate compound machinaal met een oranje pad dan goed genoeg om dit te verwijderen?
Of zou Monello - Raffini Mezzo Polish bestellen voor een beter resultaat?

Vergis je niet in Ultimate Compound bij machinaal gebruik. Heb dit zelf een gebruikt en het gaat hard moet ik ik je zeggen. Ultimate Compound heeft geen afbrekende korrel. Dat betekent dus dat je tussendoor moet controleren of je het gewenste resultaat hebt. Monello Mezzo is niet zo zwaar als UC, maar is gebruiksvriendelijker, die heeft een afbrekende korrel. Monello heeft wel Inizio, maar hier heb ik geen ervaring mee. Wat betreft welke combi je kunt gebruiken weet je alleen als je een testspot makt.

kleine aanvulling: Bij de UC bepaal de graad van het slijpen/polijsten dmv de gekozen pad, bij de afbrekende korrels is dit de combi van het polijstmiddel en de pad.
De afbrekende korrel is denk ik wat vriendelijker 'voor de "beginneling" ' omdat op gegeven moment het polijstmiddel op is en je zodoende minder snel te ver kan gaan.
Is de UC dan niet geschikt: jazeker wel, is redelijk straf middel waar je toch goede resultaten mee kan bereiken.
Is de combi UC+oranje bed de gulden combi: kan niemand van te voren zeggen .... ga op zoek naar de term en uitleg van "testspot" en ondervind het op moment van werken

Dit is nu eens een antwoord waar ik zat op te wachten :)
Nu kan ik wel verder, Merci!!