• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Producten van Meguiar's samen met Pete's 53 Carnabau wax ?

Eral

Detailing rookie
14 okt 2008
28
0
Hallo medepoetsers !

Ben van plan om binnenkort mijn gehele auto te gaan wassen volgens het '5-stappenplan' met de producten van Meguiar's. Alleen nu is het zo dat ik de wax van een ander merk wil gaan kopen, namelijk Pete's 53 carnabau wax. Mijn vraag is dus: kan de wax zonder enige problemen over de Deep Crystal Polish Step 2 van Meguiar's ??

Dit is zijn trouwens de stappen voor het wassen/poetsen van mijn auto,

Wassen
-Meguiar's NXT Generation Car Wash
-Meguiar's Ultimate Wash Mitt
-Chemical Guys Miracle Dryer (drogen)

Voorbereiding
-Meguiar's Quick Clay Detailing System
-Chemical Guys Miracle Dryer (drogen van de detailing system)
-Meguiar's Deep Crystal Paint Cleaner 'Step 1'
-Meguiar's Soft Foam Applicator Pad (aanbrengen van de paint cleaner)
-Poorboys World Deluxe Mega Towel (uitwrijven van de paint cleaner)

Polijsten
-Meguiar's Deep Crystal Polish 'Step 2'
-Meguiar's Soft Foam Applicator Pad (aanbrengen van de crystal polish)
-Poorboys World Deluxe Mega Towel (uitwrijven van de crystal polish)

Waxen
-Pete's 53 Black Pearl Signature Carnabau Wax
-Meguiar's Soft Foam Applicator (aanbrengen van Pete's 53)
-Poorboys World Deluxe Mega Towel (uitwrijven van Pete's 53)

Als jullie nog opmerkingen hebben over het wassen/poetsen zoals ik dit wil gaan doen, ik hoor ze graag :cool: !

Eral K.
 
Dat gaat zonder probleem over elkaar..:)^

Maar ik vind dit meer een zomer wax ,zou je niet in deze periode beter voor een sealant gaan..?
 
goede sealand zijn er genoeg;)

- meguiars M21 2.0
- jet seal 109
- colnite 845 insulatorwax (= een sealand;) )
enz.

succes:)^
 
Als je een wax wil kan je ook nog steeds voor de Collinite gaan..( 915 of 476 )
Pete's is een fijne en goede wax..Alleen is hij niet zo geschikt voor de wintermaanden.
 
Eens m.b.t. het jaargetijde , maar het kan wel over de DC2 heen (ik heb 'm ook getest daarmee).

Als je toch perse Pete's wilt gebruiken kun je 'm ook (in twee lagen) over EX-P aanbrengen, dan heb je wat meer duurzaamheid.
 
Bedankt allemaal voor de informatie.
De M21 2.0 sealant van Meguiar's, is die makkelijk om met de hand aan te brengen en uit te wrijven ? Want ik heb nu namelijk nog geen machinale hulp.

Eral K.
 
pete's 53 gaat prima over Meg heen; alle auto's die ik tot nu toe heb gedaan hebben die combinatie.
Pete's 53 houdt het bij mij 2 maanden uit (ca. 10.000km) op ene auto die altijd buiten staat
 
Heb gekozen voor Meguiar's M21 2.0 voor het sealen en als wax heb ik de NXT Generation Tech Wax 2.0. Zoals jullie hebben aanbevolen zal ik de M21 2.0 gebruiken voor het weer wat we nu gaan krijgen de aankomende maanden, regen etc. En de wax voor de wat aangenamere maanden;) .

Eral K.
 
Ho stop halt ;)

M21 2.0 en NXT 2.0 zijn bijna identiek! M21 is NXT uit de prolijn. De NXT 2.0 is ook eigenlijk geen wax, maar is een sealant. Alleen is Meguiar's niet zo slim met benamingen (Gewoon verrot eigenwijs). NXT 2.0 over M21 2.0 is wat mij betreft een 'No Go'!

Top hem met Natty's (Poorboy's World), M16 of M26 van Meguiar's of een wax van Pinnacle of nog beter (qua duurzaamheid) Collinite.