• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Producttips voor Deep Black?

Zesser

Detailing addict
28 mrt 2011
77
55
Ben van plan om heel binnenkort mijn Golf Variant nog eens een beschermlaagje te geven.
Wie kan mij bepaalde producten aanraden voor mijn zwarte lak?
Wil kleien en dan 1x een sealant aanbrengen (liefst geen wax wegens kortere standtijd).
Is voeden van de lak noodzakelijk na het kleien alvorens de sealant aan te brengen?
Had eerst gedacht aan PB Black Hole maar lees toch dat dit niet veel resultaat oplevert op VW/Audi zwart...
Mijn prioriteit is de bescherming van de lak, niet zozeer de ultieme glans...
Bedankt voor jullie tips alvast!

Voeden van de lak is niet noodzakelijk.

Vaak hecht een sealant ook beter op een 'kale' lak. Als je echt de langste standtijd wilt hebben, dan is een glaze niet aan te raden.

Wel is een cleaner aan te raden, want ik lees dat je na het kleien meteen wilt gaan naar een sealant of wax. Een goede cleaner reinigt je lak nog en zorgt ervoor dat je het langst kan genieten van een sealant of wax. Is bescherming en langste standtijd de hoogste prioriteit, dan kun je naar mijn inziens niet om die stap heen.

DGPS van Wolfgang, maar de Supernatural wax van Dodo of Fuzion wax van Wolfgang houden zeker ook een half jaar met een goede voorbereiding.

Zou de Lime Prime Lite gebruiken na het kleien als voorbereiding van de sealant of wax.