• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

prof. polish versus mothers step 1 : verschil ?

grandscenicman

Detailing guru
30 mrt 2011
3.284
115
kan er iemand mij een goede reden geven om in de toekomst NIET voor prof. polish te kiezen , maar wel voor step 1 van ....mothers

reden : ik ben bezig om wat "meters" te maken om de lak van een busje proper te krijgen met mijn prof. polish en ik zie dat er toch een aardig prijsverschil is met de versie van mothers .

hoofdzakelijk wordt de cleaner gebruikt om LAK proper te maken :

indien er nauwelijks verschil is in werking , kan ik beter de goedkoopste nemen denk ik dan...
(buiten het feit dat je met de prof. polish misschien meerdere oppervlakken kan proper maken ...................)

alvast bedankt voor de reacties
[mod]
Beperk het gebruik van smileys. Teveel smileys in één bericht komt de leesbaarheid niet ten goede, toont onrustig en werkt averechts.[/mod]

Makkelijk antwoord: omdat je altijd al alles gebruikt van Mothers en de 7e hemel in prijst, zou beetje vreemd zijn als je ineens van je geloof af zou gaan vallen toch ?! ;)

kan je misschien ook een reden geven waarom "anderen" dan deze cleaner zouden gebruiken ipv de prof. polish

of heb ik dan gelijk dat "mijn merk" :lol beter-koop is ??

ik heb indertijd de prof. polish gekocht omdat er zoveel mee te doen was , maar als het om lak-cleanen gaat , is de mothers-variant toch duidelijk goedkoper ?

Dacht dat de Mothers Step1 voor handmatig gebruik was en Prof. Polish machinaal (kan ook handmatig).

(pls correct me if I'm wrong)

Even een schopje... Kan de Mothers Step 1 echt niet machinaal worden gebruikt? :worried:

Informatie die waar vandaan komt?

Het is gewoon een prewax cleaner.
En wat maakt machinaal anders dan handmatig?!?
gewoon een witte of zwarte (Monello kleurenschema) pad op je DAP en gaan met die banaan. In dit geval Mothers

Mothers Step 1 kan ook machinaal gebruikt worden. Geen probleem.

Sommige producten kunnen machinaal te snel drogen of stoffen, waardoor het 'niet geschikt' is om machinaal te verwerken.