• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Programma berekenen mengverhoudingen

rodders zei:
voila spray & rinse toegevoegd, als er nog mensen zijn die producten er in willen hebben en daar de verhouding van kennen. Ik hoor het graag!
Mooie tool. Misschien voor de foamers onder ons nog de SSF toevoegen.
 
Karlok zei:
Wat ook een idee is een "werklijst"

Als je gaat detailen, invullen wat je gaat gebruiken. En dat dan alles netjes op een A4-tje geprint kan worden.
Dat is een goed idee, hier ga ik mee aan de slag, is technisch iets moeilijker maar moet te doen zijn!



MrSandman zei:
Hoe kan ik dit programma werkend krijgen op m'n imac? weetniet
Java is normaal platvorm onafhankelijk nu kan het programma er wel iets anders uitzien op verschillende platformen.
Om het programma te kunnen draaien moet er enkel java geinstaleerd zijn op je Mac, meer info hier



FRfreak zei:
Mooie tool. Misschien voor de foamers onder ons nog de SSF toevoegen.
De foam producten gaan er ook nog bijkomen, ben stilletjes aan bezig met het toevoegen van zo veel mogelijk producten.




Tim zei:
Kijk dat is mooi! De tool hebben wij in de basis online staan (bij de producten zelf).
Idd jullie hebben iets gelijkaardigs verwerkt in de webshop, ik maak het programma dan ook meer als oefening voor mezelf en omdat ik het leuk vind.
Als er andere mensen dan ook nog eens iets mee kunnen doen, zoveel te beter!
 
Jeroen zei:
Een apart programmatje, vind ik persoonlijk makkelijker, dan dat ik op de site, alles steeds moet opzoeken... :roll

Maar ja ga zo lekker door! :-"
idd, daarom hier je oplossing :grinning:
 
Ik zal hier de komende twee weken om wille van examens niet veel meer verder aan kunnen werken. Daarna zal ik het zo snel mogelijk af werken!
Sorry dat het wat langer moet duren.
 
Vandaag nog eens verder gewerkt, meer producten toegevoegd. Je vindt nu oa poorboys, chemical guys, meguiars, dodo juice en autobrite in het programma.
Zijn er producten die ik vergeten ben, aarzel dan niet om het te melden!

Momenteel ben ik bezig om het mogelijk te maken een lijst af te drukken met een lijst van producten en aanlengingen die je zelf hebt aangemaakt.
 
Zou er mij nog wel iemand de juiste verhoudingen voor ssf kunnen bezorgen. Ik gebruik dit zelf niet en weet ook niet juist hoeveel je dit aanlengt.
 
Volgens mij klopt er iets niet bij de verhouding van Meguair's APC.
Normale vervuiling voor 1 liter : 200ml produkt, 800 water
Zware vervuiling voor 1 liter : 90 ml produkt, 910 ml water.

Moet het niet andersom zijn?
 
Als je nog een leuke oefening zoekt... is het denk ik ook wel handig als het programma geschikt wordt gemaakt voor smartphones (Symbian bijv.). Dan heb je de mengverhoudingen altijd bij je! :)
 
Bert zei:
Als je nog een leuke oefening zoekt... is het denk ik ook wel handig als het programma geschikt wordt gemaakt voor smartphones (Symbian bijv.). Dan heb je de mengverhoudingen altijd bij je! :)
Geen idee hoe ik dat zou moeten doen, maar ik zoek het uit!

Centoquarantasette zei:
Heb het net gedownload maar ik zou niet weten hoe ik het tot leven moet wekken
ik zie alleen 3 mappen met jpegs en een paar class bestanden.
Normaal moet je het bestand gewoon runnen, niet uitpakken met winrar ofzo.
Je moet hiervoor wel java geinstaleerd hebben op je pc.
 
java heb ik op de pc ( net nog de versie gecontroleerd ) Het bestand runnen welk bestand ik zie zoals ik zei alleen jpeg´s ( die kan je niet runnen) en een aantal class files (die vragen in welk programma ze geopend moeten worden)