• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Project : 2008 Audi A5 2.7 TDI

- de krassen zijn zo goed als weg, swirls ook

Er kon nog meer resultaat behaald worden met een nog zwaardere combo, maar dit leek me al meer dan voldoende :)

- mesje : is een mesje met omgebogen punt, zet ik tegen de basis van het harsbolletje aan, dus niet op de lak, tegen tikken en het bolletje vliegt eraf :)

Schade is vooral door de parkeerplaats : zeer bosrijk gebied, staat letterlijk onder de naaldbomen, vandaar tevens enkele putjes ind e motorkap van vallende denne-appels.

De eigenaar is stilaan overtuigd van het nut om een carport te plaatsen :party:

@ SkyBuMp :

foto gemaakt van hetzelfde stuk motorklep : krassen izjn weg, swirls ook ; hier en daar op de wagen nog wat kleine krassen, overblijfsels van grote/diepe krassen.

P1050400.jpg


Schade aan de rechterflank is zo goed als weg, slechts nog 1 kras te zien :)
 
Echt een Top! resultaat8-())
Mooi spul dat Chemical Guys Blacklight, hè? Hoe verhoudt zich dat nou ten opzichte van de Poorboy's Black Hole?
 
Dank je akkamaak :)

Die BlackLight geeft een iets meer 'wet look' finish dan BlackHole ; van beiden zeer tevreden :)
 
Erg mooi resultaat hoor! Inmiddels ook overtuigd van PB Trim Restorer.
En die Carport moet er zeker komen.

Stel ook nog even voor om deze velgen voor de winter te gaan gebruiken en nieuwe 18" of 19" aan te schaffen voor in de zomer.
Dat maakt het net even af!
 
dank je :)

Trim Restorer is echt n top product, het enige wat ik er niet zo leuk aan vind is dat het wat vettig is, heb gewoon niet graag vettige vingers (en daarom eet ik vb ook geen chips ;) ).

Zal hem een set zomervelgen 18/19 aanraden, die huidige 17" zien er idd een stuk kleiner uit dan ze zijn, net zoals iemand hier reeds aanhaalde ;)
 
Schitterende wagen, erg mooi interieur ook, soms vraag je je af hoe iemand een auto zo kan verwaarlozen in 3 jaar...

Erg mooi resultaat weer, zou persoonlijk alleen een maatje of 2 grotere velgen nemen ;)
 
Supermooi resultaat! :ja

Ff een vraagje/opmerking ivm de 2de foto van de klei: waar ligt de klei op?

Hopelijk niet op de lak van de wagen (zo te zien niet) want ik heb hier ooit eens gelezen dat als je klei een (langere) tijd op de lak laat liggen dit een moeilijk te verwijderen vlek in de lak kan veroorzaken....zelf heb ik er geen ervaring mee want ik vermijd het dit te doen (onder het motto "better safe than sorry")
 
dank je :)

De klei ligt op het kofferdeksel, gewoon op de lak, 5 seconden om de foto te nemen.

Ik had het nog nooit gehoord dat het plekekn zou kunnen nalaten, maar mocht het zo zijn dan weet ik dat nu ook weer, zal een blokje klei er nooit lang laten opliggen, maar die 5 secondjes zullen wel geen kwaad kunnen me dunkt ;)
 
Complimenten voor je werk!! Zowel voor het detailen van de auto als het uitgebreide verslag. Een verslag schiet er bij mij altijd bij in omdat er nauwelijks voldoende tijd is om een auto in één dag aan te pakken laat staan tussendoor ook nog de tijd te nemen om foto's te maken.
 
ik had de wagen de dag voordien al gewassen en de velgen grotendeels aangepakt, dus stond klaar om te kleien, wat toch al weer een paar uur scheelt.

Maar het was idd een hele klus om die wagen in 1 dag volledig te doen : begonnen om 10u, klaar iets voor 18u.

Heb ondertussen ook een bepaalde manier gevonden om makkelijk de werkzaamheden te kunnen volgen & foto's te maken : fototoestel ligt steeds vlakbij, en na elke stap maak ik een aantekening in 'notes' op mijn iPhone ; van zodra ik een break neem, plaats ik de foto's gauw op de computer en mail ik mijn nota's door naar mezelf ; achteraf kan ik dan heel makkelijk het verslag & de foto's combineren :)

Al vergeet ik ook wel eens foto's te maken, uit louter enthousiasme : eens ik bezig ben kan ik moeilijk stoppen ;)
 
Wat een super resultaat! Mooi werk afgeleverd (zoals verwacht). Mooie wagen ook, nu weer als nieuw.

Vindt het knap dat je met een auto van dit formaat nog zoveel op 1 dag heb kunnen doen. Maar waarschijnlijk is het al routine aan het worden! Voorbereiding en dergelijke scheelt ook natuurlijk weer werk.

Netjes hoor!
 
Thanx :)

Wagen was al voorbereid de vorige dag, alles stond ook klaar, dus ik kon direct beginnen kleien :)

Maar vooral een ZEER makkelijke wagen om te polijsten : geen poespas, enkel de ramen af te tapen, en gemakkelijke grote vlakken, polijst zeer gemakkelijk :)

Gekukkig hoefde ik niet de ganse wagen met Inizio doen, dus scheelt ook een hoop werk ;)
 
:cool: :)^ Subliem resultaat, van een muurbloempje naar een keihard glimmende ster! Mooi gedaan met die foto's; boven voor onder na :cool:
 
Thanx :)

Een zeer tevreden eigenaar is zonet zijn wagen komen ophalen, hij kon nauwelijks zijn ogen geloven ;)

P1050709.jpg


Ziezo, mooie klus, op naar de volgende ...