Rond een uurtje of 16u30 deze namiddag ben ik begonnen aan de Audi A5 : fantastische wagen, meer euh ... vuil
, zeer vuil :-&
Zo zag de wagen eruit toen hij deze namiddag afgeleverd werd :
Erg vuil, en niet het minst de velgen :
Achter-aanzicht :
Eerst dan maar de nummerplaat, nummerplaathouder en type -en motorisatie-aanduiding verwijderd (dmv verfrstripper op laagste stand, tandflos & wasbenzine)
VOOR :
NA :
Al een ganse verbetering als je het mij vraagt
Dan eens een kijkje genomen onder de achterklep & onder de motorkap : 3 jaar vuil heeft zich hier opgehoopt :
- onder de achterklep :
- onder de motorkap :
De wagen wordt steeds in de nabijheid van een bosrijk gebied gezet (vooral dennenbos), en dat was heel erg goed te merken : ik vond er als het ware een halve dennenboom !
Ik heb het plastic beschermrooster verwijderd en dit trof ik eronder aan :
Het vuil in de naden van de achterklep verwijderd met APC 1:5 en nagespoeld met zachte straal.
De bladeren voorin heb ik vooral met de hand weggenomen, en dmv een stofzuiger.
Vervolgens het gehele motorcompartiment gereinigd met APC 1:5 en nagespoeld met een zachte waterstraal.
NA-foto's hiervan komen morgen, eens het motorcompartiment wat opgefrist is met Trim Restorer
Vervolgens de velgen :
- uiterst smerig : ik was ervan overtuigd dat de velgen 'gunmetal' (donkergrijs) waren, maar na 3 (DRIE !) rondjes Billberry & 1 rondje APC 1:5 zien ze er zo uit : ze zijn waarachtig zilverkleurig !
Als je goed kijkt zie je dat er nog aangekoekt remstof op de velg hangt (vooral op de voorste velgen) :
Dan dus maar een rondje Iron-X :
Vervolgens de Iron-X laten inwerken, nog wat extra ingewerkt met een borstel & nagespoeld.
Hierna een tweede rondje Iron-X, en terwijl dit inwerkte heb ik de wagen gefoamd met de Autobrite Foam Lance (icm mijn Nilfisk) en Supa Snow Foam :
Opmerking bij bovenstaande foto : mijn foam is nogal vloeibaar, enig idee welke setting van mijn foamlance het beste is ? En hoeveel ik mijn Supa Snow Foam mag verdunnen ?
Heb dan de wagen ingeneveld met APC 1:15 en laten weken. Ook de binnenkant van de tankklep niet vergeten
Ondertussen heb ik de beschermkapjes van de wielbouten gereinigd met APC 1:15 (foto's volgen morgen) : zelfde verhaal : ik dacht dat het donkergrijze 'chroom' was, maar niets was minder waar : de glans kwam terug !
De wagen afgespoeld, stilaan komt er iets moois tevoorschijn :
En dan eindelijk tijd voor een grondige wasbeurt :
- gewassen met (uiteraard) 2 emmer-methode
- shampoo = Dodo Born To Be Mild (heeeeeeeerlijk !)
- afgedroogd met Delirium
En dit is het voorlopige resultaat :
Is wel een ZALIGE wagen om te poetsen & te detailen : grote vlakken, weinig af te plakken, werkt erg leuk
En louter op zich een fantastische wagen, mijn vrouw was ook direct fan
, zeer vuil :-&
Zo zag de wagen eruit toen hij deze namiddag afgeleverd werd :
Erg vuil, en niet het minst de velgen :
Achter-aanzicht :
Eerst dan maar de nummerplaat, nummerplaathouder en type -en motorisatie-aanduiding verwijderd (dmv verfrstripper op laagste stand, tandflos & wasbenzine)
VOOR :
NA :
Al een ganse verbetering als je het mij vraagt
Dan eens een kijkje genomen onder de achterklep & onder de motorkap : 3 jaar vuil heeft zich hier opgehoopt :
- onder de achterklep :
- onder de motorkap :
De wagen wordt steeds in de nabijheid van een bosrijk gebied gezet (vooral dennenbos), en dat was heel erg goed te merken : ik vond er als het ware een halve dennenboom !
Ik heb het plastic beschermrooster verwijderd en dit trof ik eronder aan :
Het vuil in de naden van de achterklep verwijderd met APC 1:5 en nagespoeld met zachte straal.
De bladeren voorin heb ik vooral met de hand weggenomen, en dmv een stofzuiger.
Vervolgens het gehele motorcompartiment gereinigd met APC 1:5 en nagespoeld met een zachte waterstraal.
NA-foto's hiervan komen morgen, eens het motorcompartiment wat opgefrist is met Trim Restorer
Vervolgens de velgen :
- uiterst smerig : ik was ervan overtuigd dat de velgen 'gunmetal' (donkergrijs) waren, maar na 3 (DRIE !) rondjes Billberry & 1 rondje APC 1:5 zien ze er zo uit : ze zijn waarachtig zilverkleurig !
Als je goed kijkt zie je dat er nog aangekoekt remstof op de velg hangt (vooral op de voorste velgen) :
Dan dus maar een rondje Iron-X :
Vervolgens de Iron-X laten inwerken, nog wat extra ingewerkt met een borstel & nagespoeld.
Hierna een tweede rondje Iron-X, en terwijl dit inwerkte heb ik de wagen gefoamd met de Autobrite Foam Lance (icm mijn Nilfisk) en Supa Snow Foam :
Opmerking bij bovenstaande foto : mijn foam is nogal vloeibaar, enig idee welke setting van mijn foamlance het beste is ? En hoeveel ik mijn Supa Snow Foam mag verdunnen ?
Heb dan de wagen ingeneveld met APC 1:15 en laten weken. Ook de binnenkant van de tankklep niet vergeten
Ondertussen heb ik de beschermkapjes van de wielbouten gereinigd met APC 1:15 (foto's volgen morgen) : zelfde verhaal : ik dacht dat het donkergrijze 'chroom' was, maar niets was minder waar : de glans kwam terug !
De wagen afgespoeld, stilaan komt er iets moois tevoorschijn :
En dan eindelijk tijd voor een grondige wasbeurt :
- gewassen met (uiteraard) 2 emmer-methode
- shampoo = Dodo Born To Be Mild (heeeeeeeerlijk !)
- afgedroogd met Delirium
En dit is het voorlopige resultaat :
Is wel een ZALIGE wagen om te poetsen & te detailen : grote vlakken, weinig af te plakken, werkt erg leuk
En louter op zich een fantastische wagen, mijn vrouw was ook direct fan