• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Project [Golf gaat iets veranderen]

Joost zei:
Uhhh, achterwisser gaat eraf?

Waarom is dat? Dat ding zit er natuurlijk niet voor niets.

Ik gebruik hem toch nooit...:!
En hij maakt het me erg moeilijk om achter dia arm te poetsen:ja + dat ik het geen gezicht vind.
 
Mja, oke daar kan ik mij niet echt in vinden maar als jij het eraf wil oke.

Trouwens de bumpers op die foto vind ik eigenlijk best goed staan.
Neem je die niet liever in plaats van de standaard bumpers?

Joost
 
Die op de foto is mij een beetje tè, gelukkig ga je niet zover dat het een buikschuiver wordt. Clean kan heel mooi zijn, maar deze heeft de Vlaamse clean look en die vind ik wat te extreem en te laag. Die BBS-en zijn uiteraard wel helemaal het einde...

Enneh Sjoerd, ik pas toch maar voor het pas maken van de velgen, ik ga sparen voor een andere auto, dus ik doe er niks meer aan. Hooguit nog es een lekkere detailbeurt, zodat ie er weer een beetje toonbaar uit ziet...
 
Nee wees maar niet bang hoor ;)
IK wil alleen maar de achterste klinken cleanen + de achterklep. dus met normale bumpers en iets hoger :)

Maar zit nu ook te denken om een andere auto te kopen (ws een gti/vr6) en daar mijn tdi blok in te hangen... zo kan ik met als vooruitzicht op de motorische upgrades een setje TT remmen zo plaatsen en heb ik gelijk wat sterkere aandrijfassen) ...moeilijk :-"
 
Je spandeerd veels te veel aan auto's.
Je kan beter sparen voor een andere auto die ineens aan je wensen voldoet.
En eentje met weinig KM op de teller.
Vele KM kan je hiermee draaien en weinig onderhoud in de eertste jaren.
Alles wat je aan een auto versleuteld krijg je nog geen 10% wat je er aan uitgeeft.
Hij is ook slechter verhandelbaar hoog sjonny gehalte.
Ik heb dit ook gedaan veel geld uitgegeven aan spuiten pimpen en tweaken.
Je krijgt er spijt van je komt toch altijd weer een andere auto tegen die je mooier vind.
En met het geld wat je uitspaard met al dat verbouwn kun je gemakkelijk een auto naar wens kopen.
 
Je kan beter sparen voor een andere auto die ineens aan je wensen voldoet.
Dat is dus onmogelijk:! behalve een supercar oid.. maarja das onmogelijk.

Alles wat je aan een auto versleuteld krijg je nog geen 10% wat je er aan uitgeeft.
Dat klopt ja, maar ik doe het dus anders als je denkt ;) Ik koop dus eerst een kofferklep/deuren die laat ik aanpassen en de originele delen hou ik dus zelf:!

Hij is ook slechter verhandelbaar hoog sjonny gehalte.
Johnny gehalte..? is alleen maar gecleand + andere velgen......:ja geen tupperware oid.:no + wat ik hierboven al aangaf

En eentje met weinig KM op de teller.
En dat maakt dus geen ene #### uit... mits hij goed is onderhouden... km-stand zit in je hoofd volgens mijn monteur;)

Ik snap je reactie wel hoor, maar ik heb het er wel voor over ;) en zo heeft iedereen zijn hobbies:-b
 
Hahaha wat ik hier lees, dat moet ik ook zo vaak aanhoren.
Zoals je hebt nu dit of dat veranderd aan je auto maar denk je nu echt dat hij daardoor meer waard word?
Daar gaat het totaal niet om maar mensen zien dat niet.

En dingen die je veranderd krijg je vaak ook de vraag wat dat voor nut heeft.

Deze hobby word door heeeeeel veel mensen totaal niet begrepen.
Sterker nog....het word je bijna verboden om wat aan je auto te doen door deze mensen (zo komt het over) omdat het geld verspilling is want autorijden is al zo duur en het is een melkkoe dankzij de regering.
Ik noem het dan ook altijd: mijn vaak niet begrepen hobby.
 
Om eerlijk te zijn houd ik mijn auto ook zo standaard mogelijk. Dikke bumpers, verlagingssetjes etc.. Het hoeft voor mij allemaal niet. Ik vind het zonde van je geld en je auto wordt er niks meer door waard. Mijn ervaring met dit soort auto's is dat je ze bij de verkoop stukken moeilijker kwijt komt als een originele auto. Ik ben momenteel ook op zoek naar een nieuwe auto en als ik op die advertentie websites aan het neuzen ben en ik zie op mainpage een foto van een 'gepimpte' auto bekijk ik de advertentie nog niet eens. En ik denk dat er zo velen met mij zijn.
Feit is natuurlijk dat iedereen met zijn / haar auto moet doen wat hij / zij zelf wilt. Dat niet iedereen dit mooi vindt is een logisch gevolg.



sjoerdnijhuis zei:
En dat maakt dus geen ene #### uit... mits hij goed is onderhouden... km-stand zit in je hoofd volgens mijn monteur;)

Ik neem aan dat je je auto bij Teun brengt ipv de VW-dealer?? Ik ben zelf ook monteur, toevallig ook nog bij de VW-dealer gewerkt, en geloof me het maakt wel degelijk uit. No matter hoe goed je auto is onderhouden, veel voorkomende defecten en mankementen doe je gewoon niks aan.
Aan de andere kant; Veel KM's op de klok wilt niet vanzelfsprekend zeggen dat je veel onkosten aan de wagen zal hebben. Vaak is het echter wel zo, zeker als je voor alles naar de garage moet en het niet zelf kunt doen. Hoe meer KM's, hoe meer een wagen te lijden heeft. Slijtage van remmen, blokken, koppeling, versnellingsbak etc komt allemaal pas na een behoorlijk aantal KM's. Hoe meer met de auto gereden is, des te meer heeft de auto aan de onderkant te lijden gehad door bijvoorbeeld weersinvloeden etc. Denk hierbij aan kapotte rubbers, hoezen, scheurtjes in remslangen, roesten van de uitlaat etc etc.
 
Ik neem aan dat je je auto bij Teun brengt ipv de VW-dealer?? Ik ben zelf ook monteur, toevallig ook nog bij de VW-dealer gewerkt, en geloof me het maakt wel degelijk uit. No matter hoe goed je auto is onderhouden, veel voorkomende defecten en mankementen doe je gewoon niks aan.
Aan de andere kant; Veel KM's op de klok wilt niet vanzelfsprekend zeggen dat je veel onkosten aan de wagen zal hebben. Vaak is het echter wel zo, zeker als je voor alles naar de garage moet en het niet zelf kunt doen. Hoe meer KM's, hoe meer een wagen te lijden heeft. Slijtage van remmen, blokken, koppeling, versnellingsbak etc komt allemaal pas na een behoorlijk aantal KM's. Hoe meer met de auto gereden is, des te meer heeft de auto aan de onderkant te lijden gehad door bijvoorbeeld weersinvloeden etc. Denk hierbij aan kapotte rubbers, hoezen, scheurtjes in remslangen, roesten van de uitlaat etc etc.

Waar haal je vandaan dat ik hem bij een Beun oid laat onderhouden?:no nee dus! momenteel bij JB-autoservice (tdi-specialist)
Het klopt idd dat je iets meer onderhoud hebt bij een auto met meer dan 3 ton op de teller, alleen maakt het qua prestaties/verbruik weinig uit.
En de normale slijtagedelen zoals uitlaat remschijven/blokken blijf je sowieso houden (ook afhankelijk van je rijstijl uiteraard)
De koppeling/drukgroep enz worden bij mij toch tzt vv. dus heb daar dus ook geen problemen meer mee.

Bij verkoop is hij op de verlaging na weer standaard;)
 
sjoerdnijhuis zei:
Waar haal je vandaan dat ik hem bij een Beun oid laat onderhouden?:no nee dus!

Dat dacht ik aangezien ik me niet kan voorstellen dat een gerenomeerd dealer je wijsmaakt dat de KM-stand geen rol speelt in het onderhoud c.q. onkosten die je aan een auto hebt. :)


sjoerdnijhuis zei:
Het klopt idd dat je iets meer onderhoud hebt bij een auto met meer dan 3 ton op de teller, alleen maakt het qua prestaties/verbruik weinig uit.

Prestaties en verbruik heb ik nog niet eerder gelezen. Ik dacht dat we het over onderhoud / onkosten hadden??


sjoerdnijhuis zei:
En de normale slijtagedelen zoals uitlaat remschijven/blokken blijf je sowieso houden (ook afhankelijk van je rijstijl uiteraard)
De koppeling/drukgroep enz worden bij mij toch tzt vv. dus heb daar dus ook geen problemen meer mee.

Waarom vervang je ze? Omdat je er al een behoorlijk aantal KM's mee hebt gereden. Extra onkosten dus!


Zoals ik al eerder zei moet iedereen zelf weten wat hij / zij met zijn of haar bolide doet. Ik probeerde alleen de uitspraak 'KM-stand zit tussen de oren' te weerleggen. Dat is volgens mij helaas niet gelukt.
Succes met je auto in ieder geval en houd ons op de hoogte! :)
 
Er is wel verschil tussen mijn garage en de (st)ealer... excuses voor dit..maar heb er slechte ervaringen mee..
Maar ik denk dat je het km-stand verhaal iets anders opvat als wat ik ermee bedoelde.. (voor mij maakt km-stand dus weinig uit, als de onderhoudshistorie maar bekend is)

ff 1 kleine toevoeging over koppeling drukgroep... deze worden vv. vanwege de grote vermogens toename. ( van std 110 tot +- 170 pk en het daarbij horende koppel ;) )
 
sjoerdnijhuis zei:
Er is wel verschil tussen mijn garage en de (st)ealer... excuses voor dit..maar heb er slechte ervaringen mee..
Maar ik denk dat je het km-stand verhaal iets anders opvat als wat ik ermee bedoelde.. (voor mij maakt km-stand dus weinig uit, als de onderhoudshistorie maar bekend is)

ff 1 kleine toevoeging over koppeling drukgroep... deze worden vv. vanwege de grote vermogens toename. ( van std 110 tot +- 170 pk en het daarbij horende koppel ;) )

Doe je de versnellingsbak ook? Lijkt me wel wenselijk dan..
 
sjoerdnijhuis zei:
wel op 1 of andere manier verzwaren maar moet dit maar eens met de expert overleggen :)

Je moet bedenken dat het grotere koppel dat door je zwaardere motor opgewekt wordt door de inwendige tandwielen moet worden overgebracht naar de uitgaande as van de bak. Ik weet niet of je huidige overbrenging dit aankan. Dat zou je inderdaad eens aan een expert moeten vragen.