• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

project of niet....graag jullie mening

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je mag wel je examen doen met zo een mercedes. Toen ik mijn examen ging doen met mijn 190 (één van de weinige mercedessen met een handrem in de middenconsole) zei de examinator: "euh, hebde gij nen handrem?" ik: ja , da heeft toch iedere auto? , examinator keek even in de wagen, en zei ah, het is een normale handrem, is even goed... ik vroeg om uitleg en hij zei dat het gewoon mag... Was 4 maand geleden.
En hierboven, een mercedes uit 1990 niet veiliger dan een stadswagentje uit 2000? Vergeet dat maar, volgens mij hadden sommige wagens uit 2000 nog geeneens een airbag.
@GSM, ik zou kijken naar een Peugeot 206 of een Renault clio, niet te duur (rond de 2000€ moet haalbaar zijn) en toch nog iet of wat van veiligheid...
en over dat leren rijden, ik heb zelf ook deze manier gebruikt maar kon al iet of wat rijden (schakelen dan toch) dus m'n moeder (begeleider) zat gewoon een boekje te lezen terwijl we opweg waren :p
 
@KennyC: de meeste auto's hebben vanaf 1995 zo'n beetje minimaal bestuurdersairbag, vaak ook nog één voor de passagier, en wat luxere uitvoeringen nog een paar jaar eerder. De vergelijking met het stadsautootje uit 2000, was wel voor een automodel dat rond die tijd op de markt is gekomen, niet voor een model dat er in ongewijzigde uitvoering al jaren was. In de tweede helft van de 90-er jaren is er veel verbeterd aan de botsveiligheid, bijvoorbeeld balken in de portieren werden standaard, afsluiten van de brandstof na activeren gordelspanners of airbags werd standaard, en ook de botsproeven werden niet meer tegen een vlakke muur, maar tegen een blok van de halve wagenbreedte uitgevoerd. De veiligheidscijfers zijn vanaf 1990 dan ook rap verbeterd.
 
Dat bedoel ik net ;) ik rijd met een 190D uit 1991 , en op youtube (mocht het je interesseren ;) ) is er een filmpje te vinden over hoe mercedes de 190 ontwikkeld en getest heeft... Hier zijn miljoenen aan uitgegeven. Ik ga niet beweren dat mijn wagen "de veiligste" is want die technieken die toen gebruikt werden zijn al laaaaaaang achterhaald. Een wagen is in hoofdzaak gemaakt om te rijden en niet om te botsen :D ik heb ook geen airbag, dus veiliger kan altijd.
 
KennyC;332317 zei:
Je mag wel je examen doen met zo een mercedes. Toen ik mijn examen ging doen met mijn 190

Dat heb ik dan ook niet gezegd hé ...........enkel ermee leren rijden mocht ( in principe) niet .

Allemaal best mooie voorstellen , ik blijf wel wat verder zoeken naar iets met kleine longinhoud en redelijk veilig .
Moet zeker niet van vandaag op morgen ;)
 
Komt er wel op neer (volgens mij). Nuja, je moet sommige mensen ook geen Mercedes geven om mee te leren rijden, da's vragen om problemen...
 
Ah een Suzuki Alto!! Mooi zeg, mijn allereerste wagentje was een Alto uit 1995. Inderdaad, 800CC, handgeschakelde 4 bak. Ik had nog wel een 5 deurs versie.

Voordelen:
- goedkoop in onderhoud en wegenbelasting.
- makkelijk parkeren.
- Heel betrouwbaar. Motortje start altijd.

Nadelen:
- 4 versnellingen. Op de snelweg merkte je dat wel: harder dan 100 en overal begonnen dingen spontaan te trillen en de motor maakte toeren alsof die op zou stijgen. Wel een beleving op zich, maar niet één om aan te raden.
- Weinig comfort.
- Slechte wegligging.


Tsja, voor een compacte, zuinige, goedkoop in onderhoud, uiterst betrouwbare auto uit de jaren 90, dan kom je uit bij een Toyota Starlet ;) . Veel meer auto voor een fractie meer geld. Wil je meer massa voor meer veiligheid, dan is een Corolla E10 een geweldig alternatief. Wel is deze duurder in aanschaf.
 
@GSM: ook al eens aan een Smart gedacht? Zijn licht, zuinig, vrij goedkoop in aanschaf en redelijk veilig.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Smart ..........heb daar precies geen vertrouwen in omdat ik (vroeger) veel las over motoren die niet lang mee konden/problemen......:rules

Mijn buur heeft zo een cabriootje en is er best tevreden van , het is die smart die ik af en toe eens poets : als je de deuren gedaan hebt is ie al wel voor meer dan de helft gewassen :D

Daarstraks kwam ik uit op een Yaris......is ook Toyota en slecht zijn die iig niet .
 
Smartje inderdaad niet doen, blokken lopen vaak met 80K al droog vanwege olieverbruik, en dan kun je hem weggooien.

Daarnaast heb je met een smart zo mogelijk nóg minder kreukelzone.
 
Ik dacht dat die slechte blokken van de Smart ondertussen allemaal wel vervangen waren. Maar de Antwerpse Smart die ik had gepost had ook met 88.000 km een ander blok gekregen, dus de 80k die Camiel noemde klopt blijkbaar wel. Wat de kreukelzone betreft: vergeet niet dat je geen achterbank hebt, en bij aanrijdingen het motorblok onder de auto verdwijnt.

Wat de Yaris betreft: ik dacht dat ie er nog niet zolang was, maar zag dat ie er ook al sinds pakweg 2000 is, en dat lijkt me ook geen verkeerde keus, als lijken ze net wel iets duurder dan de andere opties.
 
In mijn directe omgeving iemand, die idd. een eerste type Smart (aut.) had en bij aankoop zat er een volledig gereviseerde motor in na nog geen 120000km.
Tis wel erg klein maar alles heeft voor en nadelen denk ik. Zou zelf niet twijfelen en direct eerder richting Toyota gaan denken, die Starletjes met 1.3 waren kleine bommetjes en zeer betrouwbaar!! Die heb je ook voor heel weinig. Of een Swift tweede type en ga zo maar door.

kanttekening: De Smart is een keertje flink gecrashed in een test bij Fifthgear dacht ik en dat viel dan reuze mee. (youtube staat het zeker)
 
Hier thuis hebben we ook al aardig wat Alto's versleten.. Ook van bovenstaand type..
Rijdt altijd en is goedkoop om te rijden. :)
Zeker voor €700,= lijkt hij me er nog knap uit te zien.

Wel is het zo dat op de snelweg deze auto's minder thuis zijn. T/m 80/100km/h gaat het goed, maar daarboven.. Veel herrie, niet mooi lopen, etc.

Maar om ervaring met rijden om te doen... :)^
 
Joost91;332398 zei:
Rijdt altijd en is goedkoop om te rijden.
Zeker voor €700,= lijkt hij me er nog knap uit te zien.
Maar om ervaring met rijden om te doen..

@goedkoop rijden : dat is de bedoeling , zo is er meer over voor detailspullen :D
@700€ : heb ermee gereden maar als ie niet remt voor een meter heb ik er niks aan dat ie er goed uitziet......
@ervaring : zou dan voor de vrouw ( en later de kids) zijn , al was het wel een "ervaring" om er ff mee te rijden op zich .
 
Sowieso zal hij heel anders remmen als jouw GSIII:p
Volgens mij heeft deze Alto ook nog geem rembekrachtiging, of wel?
 
IbizaSigno;332490 zei:
Volgens mij ben je er al lang uit Grandscenicman. ;)

Idd , heb al wat anders op het oog en daar zit oa airco op , servostuur , airbags , metaalkleur enz.....maar meer ga ik er echt niet over zeggen

.......MOET NAMELIJK NOG EEN GROOT GEHEIM BLIJVEN ( waarom schrijf ik dit nu rofl )

Bedankt allemaal voor jullie reacties :ja

Als het zover komt laat ik het wel weten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.