Na mijn Touran is de eerste van mijn vrijetijds-wagens aan de beurt : de recentleijk aangekochte Porsche 911 Carrera 3.2 van 1985.
Wagen is bijna 26 jaar oud dus heeft al de nodige mishandleingen moeten ondergaan : krassen, swirls, krasjes, steenslag, etc etc ... maar natuurlijk niet ongebruikelijk voor een auto van die leeftijd met 190k km op de teller
Gisteren al de voorklep gekleid, 1 hit met respectievelijk Inizio & oranje, Mezzo & groen, Finale & zwart, gevolgd door Black Hole & Natty's Paste Wax (blue).
Vandaag was het de bedoeling om de rest van de wagen een hit (of mee rindien nodig) te geven met Monello Inizio, in combinatie met oranje.
Heb mijn werkwijze licht aangepast, nl (en dit is een tip van mijn leermeester Leon) de pad voor gebruik wat te benevelen met Spray & Wipe, loopt iets vlotter en heb de indruk dat het de werking van het polijstmiddel eer aan doet.
1) De wagen in kwestie :
Wagen was ervoor al gewassen enz, dus eerst grondig gekleid.
2) Ernstige krassen onder de handvaten, morgen proberen te fixen met Scratch-X
3) Op het dak de nodige vervuiling, getuige de klei :
Wagen afgetaped en de een goede hit gegeven, en hier en daar 2 hits waar nodig, residu afgenomen met Spray & Wipe en microfibre doek.
4) Krassen zijn zo goed als weg, hier en daar staat -door de Inizio- de lak wat mat maar dat komt wel goed met Mezzo :
5) Resultaat na een behandeling Inizio & oranje pad :
6) en haar slaapkleedje erover, morgen verderdoen, want "de Mooiste van Vlaanderen" begint (Ronde van Vlaanderen)
Morgen op het programma :
- bumpers met Scratch-X
- wagen met Mezzo & groene pad
- eventueel nog wat, hangt af van de beschikbare tijd
En in het algemeen nog te doen :
- Mezzo & groen
- Finale & zwart
- Black Hole
- Natyy's Paste wax (blue)
- trim's & rubbers met trim restorer
- tapijten terugleggen
- auto stofzuigen
- dashboard licht afschuren & laagje zwarte lederverf op
- idem met stuur
- velgen fatsoeneren, om ideaal te zijn moeten ze eens herdaan worden, winterklusje
- banden zwart maken, die Autoglym ziet er alvast prima spul uit (zie topic VW Touran)
Wagen is bijna 26 jaar oud dus heeft al de nodige mishandleingen moeten ondergaan : krassen, swirls, krasjes, steenslag, etc etc ... maar natuurlijk niet ongebruikelijk voor een auto van die leeftijd met 190k km op de teller
Gisteren al de voorklep gekleid, 1 hit met respectievelijk Inizio & oranje, Mezzo & groen, Finale & zwart, gevolgd door Black Hole & Natty's Paste Wax (blue).
Vandaag was het de bedoeling om de rest van de wagen een hit (of mee rindien nodig) te geven met Monello Inizio, in combinatie met oranje.
Heb mijn werkwijze licht aangepast, nl (en dit is een tip van mijn leermeester Leon) de pad voor gebruik wat te benevelen met Spray & Wipe, loopt iets vlotter en heb de indruk dat het de werking van het polijstmiddel eer aan doet.
1) De wagen in kwestie :
Wagen was ervoor al gewassen enz, dus eerst grondig gekleid.
2) Ernstige krassen onder de handvaten, morgen proberen te fixen met Scratch-X
3) Op het dak de nodige vervuiling, getuige de klei :
Wagen afgetaped en de een goede hit gegeven, en hier en daar 2 hits waar nodig, residu afgenomen met Spray & Wipe en microfibre doek.
4) Krassen zijn zo goed als weg, hier en daar staat -door de Inizio- de lak wat mat maar dat komt wel goed met Mezzo :
5) Resultaat na een behandeling Inizio & oranje pad :
6) en haar slaapkleedje erover, morgen verderdoen, want "de Mooiste van Vlaanderen" begint (Ronde van Vlaanderen)
Morgen op het programma :
- bumpers met Scratch-X
- wagen met Mezzo & groene pad
- eventueel nog wat, hangt af van de beschikbare tijd
En in het algemeen nog te doen :
- Mezzo & groen
- Finale & zwart
- Black Hole
- Natyy's Paste wax (blue)
- trim's & rubbers met trim restorer
- tapijten terugleggen
- auto stofzuigen
- dashboard licht afschuren & laagje zwarte lederverf op
- idem met stuur
- velgen fatsoeneren, om ideaal te zijn moeten ze eens herdaan worden, winterklusje
- banden zwart maken, die Autoglym ziet er alvast prima spul uit (zie topic VW Touran)