• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Project : Porsche 911 Carrera 3.2 1985

bzguy

Detailing guru
13 sep 2010
312
120
Na mijn Touran is de eerste van mijn vrijetijds-wagens aan de beurt : de recentleijk aangekochte Porsche 911 Carrera 3.2 van 1985.

Wagen is bijna 26 jaar oud dus heeft al de nodige mishandleingen moeten ondergaan : krassen, swirls, krasjes, steenslag, etc etc ... maar natuurlijk niet ongebruikelijk voor een auto van die leeftijd met 190k km op de teller ;)

Gisteren al de voorklep gekleid, 1 hit met respectievelijk Inizio & oranje, Mezzo & groen, Finale & zwart, gevolgd door Black Hole & Natty's Paste Wax (blue).

Vandaag was het de bedoeling om de rest van de wagen een hit (of mee rindien nodig) te geven met Monello Inizio, in combinatie met oranje.

Heb mijn werkwijze licht aangepast, nl (en dit is een tip van mijn leermeester Leon) de pad voor gebruik wat te benevelen met Spray & Wipe, loopt iets vlotter en heb de indruk dat het de werking van het polijstmiddel eer aan doet.

1) De wagen in kwestie :

P1050170.webp

Wagen was ervoor al gewassen enz, dus eerst grondig gekleid.

2) Ernstige krassen onder de handvaten, morgen proberen te fixen met Scratch-X

P1050175.webp

3) Op het dak de nodige vervuiling, getuige de klei :

P1050177.webp

Wagen afgetaped en de een goede hit gegeven, en hier en daar 2 hits waar nodig, residu afgenomen met Spray & Wipe en microfibre doek.

4) Krassen zijn zo goed als weg, hier en daar staat -door de Inizio- de lak wat mat maar dat komt wel goed met Mezzo :) :

P1050196.webp

5) Resultaat na een behandeling Inizio & oranje pad :

P1050199.webp

6) en haar slaapkleedje erover, morgen verderdoen, want "de Mooiste van Vlaanderen" begint (Ronde van Vlaanderen) :)

P1050201.webp

Morgen op het programma :

- bumpers met Scratch-X
- wagen met Mezzo & groene pad
- eventueel nog wat, hangt af van de beschikbare tijd ;)

En in het algemeen nog te doen :

- Mezzo & groen
- Finale & zwart
- Black Hole
- Natyy's Paste wax (blue)
- trim's & rubbers met trim restorer
- tapijten terugleggen
- auto stofzuigen
- dashboard licht afschuren & laagje zwarte lederverf op
- idem met stuur
- velgen fatsoeneren, om ideaal te zijn moeten ze eens herdaan worden, winterklusje ;)
- banden zwart maken, die Autoglym ziet er alvast prima spul uit (zie topic VW Touran)

Mooi interieur i.c.m. met de zwarte lak. Zo zie je ze niet veel! :)

Heb mijn werkwijze licht aangepast, nl (en dit is een tip van mijn leermeester Leon)
Heeft dit o.a. te maken met het feit dat de Inizio (Forza) erg veel residu achter laat? Ik heb namelijk last van veel residu, bij de mezzo is het wel minder en finale helemaal niets.

johnwoo zei:
Heeft dit o.a. te maken met het feit dat de Inizio (Forza) erg veel residu achter laat? Ik heb namelijk last van veel residu, bij de mezzo is het wel minder en finale helemaal niets.

Ik vind het product vooral makkelijker uit te smeren/verdelen & heb de indruk dat mijn pad dan minder snel verzadigd geraakt ; door wat Spray & Wipe op de pad te doen voorkom ik dat de helft van de Monello in de pad verdwijnt ;)

Vandaag een rondje Mezzo & groene pad op de Porsche ; gaat wat makkelijker (minder "cut"), en heb de bumpers eens goe donder handen genomen met Scratch-X en de DAP met groene pad, bumpers zien er alweer een stuk beter uit (ondanks de onvermijdelijke steenslag) :)

De Porsche krijgt eindelijk haar originele glans terug, ziet er veelbelovend uit :0

Straks nachtdienst, morgen namiddag de wagen voorzien van een rondje Finale & zwart :)

Als de tijd het toelaat de wagen opnieuw afspoelen, afdrogen, glaze & wax, maar kan anders ook woensdagnamiddag ;)

P1050204.webp

RedCat zei:
Goed begin doet goed volgen ... :jippie
Interieur ziet er nog super uit na zo'n aantal jaren.
Veel plezier ermee.

Hans

Dank je Hans ; binnenkort is de Jag aan de beurt ;)

//off topic : Heb een hele poos geleden een setje XK8 velgen op de kop getikt (17", zullen gebruikt worden als zomervelgen op de XJ6 Sport), maar valt niet mee om die te reinigen ]-0

ziet er goed uit

kijk met die velgen wel uit wat je erop gebruikt want je kunt niet zomaar met vanalles op die geannodiseerde randen gaan ;)

Op de originele manier laten herdoen kost een klein vermogen

WouterP zei:
ziet er goed uit

kijk met die velgen wel uit wat je erop gebruikt want je kunt niet zomaar met vanalles op die geannodiseerde randen gaan ;)

Op de originele manier laten herdoen kost een klein vermogen

goed om weten wat betreft die velgen ; om heel goed te zijn zouden ze eens herdaan moeten worden (afwrijven & herlakken) ; die buitenste blanke rand is dus geanodiseerd alu ? Waarmee kan ik dat reinigen ? Neem aan geen Iron-X of zo ;) ?

Bedankt voor de tip Kees !

Algemene vraag : ik wil per se de wagen afsproelen na het rondje Finale (om alle poederresten te verwijderen) ; met gewoon water of eerst insprayen met (verdunde) APC ?

Bedoeling is om er vervolgens Black Hole op aan te brengen en dan Natty's Paste Wax (blue)

Apc lijkt me niet nodig.
Je kan het polijststof bv ook verwijderen met zo'n feather duster ding.
Ik zou eerder na het afspoelen voor een IPA wipedown opteren. Edit: de cleaners in Black Hole kunnen hier ook de functie van de IPA overnemen geloof ik.

Heb uiteindelijk de wagen afgenomen (na Monello Finale) met Dodo Fantastic Fur, ging prima, weinig residu eigenlijk :)

Vandaag nog wat verder gedaan aan de Porsche :

1) Mezzo Finale & zwarte pad ; residu afgenomen met Dodo Fantastic Fur dus :

P1050208.webp

2) Daarna Poorboy's Black Hole aangebracht en laten curen ; ondertussen binnen- en buitenkant van de ramen gereinigd met NXT Glass Cleaner in combinatie met ECA & microfibre doek :

P1050212.webp

3) Velgen gepoetst met Meguiar's All Wheel Cleaner ; banden ingeneveld met Autoglym Instant Tyre Dressing :

P1050221.webp

4) Krassen op de voorste zijschorten zijn foetsie :)

P1050224.webp

5) Glaze afgenomen met Dodo Fantastic Fur, nieuwe ruitenwissers geplaatst

P1050228.webp

Morgen Poorboy's Natty's Paste Wax (blue) aanbrengen, trim nalopen met Trim Restorer en matjes terugleggen, alsook interieur nog wat netter maken :)