• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail Porsche 911 3.0 SC Sportomatic (Super Carrera) (MY1978) Dtld by Aficior & Nicknameless

Willen jullie MEER of MINDER foto's?

  • Meer

    Stemmen: 63 87,5%
  • Minder

    Stemmen: 0 0,0%
  • Goed zo

    Stemmen: 9 12,5%

  • Totaal aantal stemmers
    72
Sorry!

Ik kon het echt niet laten.....

36BC5278-2F8B-4E77-9384-6ADF9F177CDB.jpeg
 
Ik post niet veel maar dit is wederom een heerlijke detail.

Betreft de foto's wil ik juist wat meer foto's. Het exterieur is wel duidelijk maar zoals je zelf al aangaf is er een hele grote stap in het interieur gemaakt. Daar mogen wat mij betreft wel wat meer voor, na foto's van komen.
Hoe ziet bijvoorbeeld de opgeknapte achterbank voor de Chinese dwerghamster er nu uit @Aficior
 
Ik vraag me af hoe lang het duurt, voor iemand vraagt waar de handtekening op de kofferklep is gebleven, hoewel zelfs de onwetende kijker op de foto's van Patrick kan zien waar de motorkap zit.
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
Ik weet niet of het aan mij ligt, maar het stuur komt mij nogal vreemd over, maar zal wel in het bouwjaar zitten.

Mooi verslag van een droomauto!

Maar wat dat stuur betreft ... volgens mij staat dat stuur in de foto gewoon ondersteboven... :rolleyes:
Erg stijlvol stuur overigens. Veel mooier dan de sportsturen die je wel eens in deze uitvoeringen ziet.
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
Maar wat dat stuur betreft ... volgens mij staat dat stuur in de foto gewoon ondersteboven... :rolleyes:
Erg stijlvol stuur overigens. Veel mooier dan de sportsturen die je wel eens in deze uitvoeringen ziet.

Op de foto's staat het stuur inderdaad één maal op de kop, en één maal normaal, maar voor 911's uit deze periode ken ik eigenlijk onderstaande sturen:
1982-Porsche-911SC-cabin-01.jpg

1978-VOLKSWAGEN-PORSCHE-911-NON-TURBO-LHD-DASH.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
Kan je ons iets meer vertellen over die zuurvrije vaseline? Ik ben geen kenner, maar zal binnenkort wellicht de kans krijgen om een vergelijkbaar stel velgen te behandelen...
Porsche Fuchs velgen zijn gesmede aluminium velgen. Gesmede velgen zijn stijver en vooral lichter dan gegoten aluminium velgen. De velgen zijn met geanodiseerd blank aluminium afgewerkt. Dit is een matte afwerking. Dit mag je nimmer polijsten. Wanneer je deze geanodiseerde delen polijst, zal het gaan glanzen en dat mag dus niet. Polijsten maakt dit soort velgen waardeloos.
Daarom dus ;)

In de Porsche scene is het not done om glimmende en/of glanzende velgen onder dit kaliber auto te monteren. Om de velgen toch enige bescherming te geven, worden ze behandeld met een miniem laagje zuurvrije vaseline. Dit stamt een beetje uit grootmoeders tijd, tegenwoordig zijn er goede alternatieven om ze tóch bescherming te geven zonder glans toevoeging.
 
En in deze periode kun je die zuurvrije vaseline ook gebruiken om de schaatsen weer in het vet te zetten. :D
 
  • Leuk
Reactions: Vlerk
Ik zou zo snel geen alternatief weten.
Heeft vooral met de structuur van het materiaal van deze velgen te maken.
Vaseline zorgt ervoor dat bij zowel opbrengen als bij verwijderen de velg minimaal aangeraakt hoeft te worden, waardoor de uitstraling mat blijft.

Verder. Omdat vaseline niet hard wordt, zoals bijvoorbeeld wax, is het egaal afneembaar na het opbrengen. Het is dan overal even dik.

Maar altijd benieuwd naar een beter alternatief.