• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Provision rain clear vs CC Foam pad

Deetor

Detailing addict
25 mei 2009
34
52
DSCF4369.webp

Niet meer doen dus.
is dit normaal?

Jup dat gebeurt, ik breng het aan met een microvezelpadje en daarna gelijk uitspoelen.

en, weer een slachtoffer..
ik denk dat bijna iedereen die rainclear gebruikt, dit eens meegemaakt heeft..
ik heb het met een 5.5 inch blauwe ccs pad gehad, nadat ik rainclear met de dap aanbracht

Vorige week een oud padje weg kunnen gooien :(
Was vergeten om deze schoon te maken na gebruik ( stond ooit wat op ), deze was totaal weggevreten als een horde hongerige boktorren in een houten schuurtje, brrr
Sta er dus niet van te kijken, en ben dus overtuigd dat je echt na elke beurt al je gebruikte middelen moet schoonmaken ( of niet, dan verdient CC ook weer wat extra ), anders gaat het zéér rap in je portemonai

Het is niet meer dan logisch :weetniet Rain Clear en dat soort producten bevatten VEEL oplossmiddelen, dus een schuimrubberen pad zal aangevreten worden. Common sense lijkt mij. Na gebruik dus meteen de pad goed uitspoelen.

Ik heb laatst een make-up schijfje van mijn vrouw haar "collectie" gebruikt.
Heeft een zachte en een gladde kant en werkt prima.
Na gebruik gewoon weggooien, kost drie keer niks.

PB Trim restorer idem dito ....

Hans

@ Redcat: Dat zijn nog eens berichten waar je wat aan hebt. Binnenkort die dingen ook eens bij mijn vrouw uit haar collectie halen.

Tevens is Pro Vision ook goed aan te brengen met een stukje badstof doek, tenminste dat is mijn ervaring.

Trim Restorer doe ik met een oud washandje (die pluist niet meer) ene kant aanbrengen, andere kant navegen. Ideaal! En een goede excuus om nieuwe washandjes te kopen :lol

En ja hoor, deze knuppel maakte nog niet zolang geleden hetzelfde mee. Ik was nog van plan om het padje uit te spoelen na het bakkie koffie wat ik ging drinken. Toen de koffie op was, was het uitspoelen al niet meer nodig :lol
Was de volgende keer van plan om de zachte kant van een schuursponsje te gebruiken (10 stuks voor 0,99) Maar de tip van RedCat hou ik ook in gedachten.

Ik gebruik voor zowel Rain Clear als Trim Restorer een (ander) washandje.
Het washandje voor de Rain Clear houdt het op zich prima, maar verkleurt telkens als een gek.

Bij aanbrengen van de Rain Clear houd ik voorzichtigheidshalve maar een stukje afstand tot rubber randjes. :s

Nadat ik iets soortgelijks had meegemaakt breng ik nu de rain clear op met kleine rechthoekige microfiber doekjes van de action. Kosten 3x niks en werkt super,