• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Provision Rainclear

Dennis121

Detailing chief
14 jul 2010
470
75
34
Meppel
Hey!

Ik heb laatst ProVision RainClear aangeschaft, en zit met een paar vragen mbt dit product!

- Wat is het verschil in duur van product als je deze met en zonder Glass Scrub aanbrengt
- Wat is het effect van ruitenwisservloeistof op de rain clear?

Voor de rest...
so far een top product! doet zijn werk uitstekend! alleen damn wat meurt dat spul :S
 
Exacte duurzaamheid kan ik niet aangeven, maar weet wel uit ervaring dat de duurzaamheid toeneemt als je de scrub eerst gebruikt hebt.
Ruitenwisservloeistof heeft mijns inziens weinig effect op de Rain Clear.
 
De scrub zorgt er voor dat het glas goed gereinigd is en de RC goed / beter blijft hechten.
Je moet zien als wax, smeer je dat zo op een vieze wagen .... gaat 'm niet worden ;)

De wisservloeistof zal uiteraard de RC gaan beïnvloeden ( uiteraard afhankelijk van de sterkte van de ruitenwisservloeistof ).
Het is met name ook bedoelt voor boven de 80km/uur, dan fladderen de druppels zo je ruit omhoog en hoef je niet te wissen, laat staan de ruitenwisservloeistof te gebruiken.
In de stad werkt het allemaal veel minder en zal je vaker gaan sproeien, maar hoe dan ook, indien op de juiste wijze aangebracht ga je er toch een flinke tijd genieten :)
 
Thanks voor de antwoorden so far heren!!!!

Dat de scrub de duur verhoogt staat wel vast inderdaad :p
hoopte meer op wat exacte tijden!!

Ik rijd voornamelijk snelweg KMs dus daar is de RC ideaal! Maar soms rijd er zo'n auto lekker dicht op je en krijg je allemaal troep op je raam en moet je toch nog ff de ruitenwisservloeistof aanspreken :(
Gelukkig is dit zelden! want hoop dat de RC nog lekker lang blijft! top spul!
 
eens met markus!
RC zonder Glass Scrub is niet handig... Verkort de standtijd AANZIENLIJK!
Verder "slijt" de laag ook bij veelvuldig gebruik van alleen de wissers... dus deze gewoon zo min mogelijk gebruiken en harder blijven rijden dan 80 km/u :D

Edit: over de tijd... Bij mn Lupo (toen ik nog veel snelweg km's maakte) standtijd van 2,5/3mnd, maar dat was altijd ZONDER ruitenwisservloeistof te gebruiken
Had toen PB S&W in mn tankje :cool:
 
Ik denk dat ruitenwisservloeistof (afhankelijk van je concentraat) wel de laag zal aantasten. Het vloeistof maakt grondig schoon en bijt dus ook op je RC laag. Het zal niet zo zijn dat RC er meteen af is...maar het water weg vlieg effect zal sneller afnemen.
 
Dennis121 zei:
.... Maar soms rijd er zo'n auto lekker dicht op je en krijg je allemaal troep op je raam en moet je toch nog ff de ruitenwisservloeistof aanspreken :(
Gelukkig is dit zelden! want hoop dat de RC nog lekker lang blijft! top spul!

Het gaat toch om je voorruit? Rijd jij misschien dicht op je voorganger?:D
 
BlackPassat zei:
Het gaat toch om je voorruit? Rijd jij misschien dicht op je voorganger?:D

yep me vooruit..
en nee van die *#$#@)$@ aso's die het nodig vinden om 2 seconde na het inhalen al voor je te gaan rijden...
:klap :klap
 
De scrub is een top product. Alleen de Rain Clear gebruik ik al een tijdje niet meer. Heb het idee dat mijn ruitenwissers er van gaan "klapperen".
 
Klapperen van wissers ken ik.....maar met huidige auto geen last van.....

Je kunt wel merken aan de "snelheid" of versnelling vd wissers dat ze minder weerstand op de ruit hebben.

Standtijd vind ik een maand of 2 max.....in deze condities.
Laatste laag aangebracht op 18 december en effect nu is nog wel zichtbaar maar niet genoeg meer om de wissers uit te laten vind ik.
Ik vind ook dat de wissers nu....(vooral 's-avonds goed zichtbaar) een merkbare waas over de ruit trekken die minder snel wegtrekt als toen het net was aangebracht....


Dus ik houd 2 maanden aan.....

Danny.
 
Mijn Rain Clear (heb de gel-variant) zit al vanaf oktober op de ruit en doet het prima. De auto was nog nieuw en brandschoon (kleien leverde bijvoorbeeld helemaal niets op) en heb het zonder de scrub op de ruit aangebracht. Het effect wordt inmiddels wel minder. Ruitensproeier heb ik nauwlijks gebruikt in die tijd. Ruitenwissers ook zo weinig mogelijk. Binnenkort als het droog is ga ik van m'n voorruit maar eens een 50/50 maken met de DJ SN Glass Sealant en de ProVision Rain Clear (maar voor de eerlijkheid dus eerst nog even de glass scrub bestellen).
 
De gel variant houdt inderdaad vele malen langer dan de vloeibare variant. Aanbrengen vind ik iets lastiger bij de gel variant, het droogt minder snel namelijk.
 
Bij mij zit er nu een laagje op dat er 3 maanden zit, en dat gaat echt boven verwachting lang mee (liquid).

Het extreme vliegen van de druppels als op dag 1 is het niet meer, maar durf bijna zeker te zeggen dat nog wel 1,5-2 maanden mee kan.
ruitenwissers gebruik ik af en toe, sproeien nagenoeg nooit.

Ik rij ong. 400 km/week.

Meestal doe ik Scrubben tijdens de wasbeurt, ramen mee kleien, en voor applicatie neem ik het raam nog af met IPA 1:1
Dan zet ik 2 lagen RC (let op: tip van Tinus;) ) Eerst 1 laag, NIET uitbuffen, na 5 minuten nog een laag, welke ik na wederom 5 minuten uitwrijf met een licht vochtige MF.

Moet wel als kleine noot toevoegen dat het op een nagenoeg nieuw (zonder slijtwaas of krasjes) raam aanzienlijk langer meegaat/werking houdt, dan op een ouder (8 jaar) en ingesleten raam.


Snitser ==> hoe oud zijn je wissers?
 
Vervang een tot twee keer per jaar je wisserbladen voor optimale werking. Vooral na de zomer zijn de rubbers vaak stug of hard. Bibberende wissers: even langs de dealer, stellen ze de armen opnieuw af.