• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

QatSanQat stelt zich ook even voor (werd tijd!)

qatsanqat

Detailing addict
29 dec 2008
208
65
Okay, Ik zal me ook maar eens even voorstellen. Ik vind het e r r u g leuk om hier op het forum rond te zwerven; er gaat een wereld voor me open. 8-())

Al 25 jaar ‘poets’ ik altijd fanatiek mijn auto. Het woord detailen kende ik tot 3 maanden terug gewoon helemaal niet. Ik heb mijn auto’s altijd lekker verwend, goed gewassen met een spons vanuit één emmer met echte nano-shampoo van het huismerk van de ANWB. O, o, o, wat vond ik dat mooi spul. Na het wassen en drogen van de lak (met een trekkertje en een zeem…) bleven de regendruppeltjes er als pareltjes op liggen. Dat moest gewoon wel goed spul zijn! Kon niet anders.:)^

2 Tot 3 keer per jaar zette ik de auto in de was. Ja, ik heb heel wat flacons van die pastelgroene Turtlewax leeggeknepen boven mijn lakwerk. Spoot ik altijd met een vlugge handbeweging zo rechtstreeks op het plaatwerk en dan met een ouwe *nderbr**k lekker wrijven. Stond je je daarna een hernia te werken om het spul uit te wrijven, maar dan zat het er ongetwijfeld extra goed op. Het zal wel net zo zijn als met de slagroom op je ijs: hoe dikker hoe beter. :cool:

Hardnekkige vliegenlijken op de motorkap ging ik altijd even te lijf met dat fantastische gele spul uit het groene blik… In mijn familie heet ik ook wel ‘Captain Commandant’. Ik werk trouwens nog steeds uit mijn allereerste blik. Dat staat lekker verouderd en verroest op de plank in de garage en er zit nog een bodempje in van zo’n 1,5 cm. :star :star :star

Mijn Fiat Uno 55S (we hebben het over 1987) had voor het eerst van die zwarte kunststof bumpers. Was toen erg hip! En sinds die tijd ben ik ook erg vertrouwd met de Black Chrome van Motip. Daarnaast elke 5 jaar een flesje Pastishine van Valma dat smeerde ik op mijn banden; leefden ze enorm van op. Maar ook in de ruiten kun je je wenkbrauwen epileren (voor zover je dat zou willen) als je ze na een verwen-behandeling met Glas-ex nog even lekker in de Plastishine zet! :heart_eyes:

Mijn velgen hield ik altijd goed bij met spons en Turtle. Als de auto 1,5 jaar oud was, had ik daar dan toch ook wel de groene Commandant bij nodig. Na 2 jaar bleven de lastige hoekjes echt zwart en stopte ik er een beetje mee. En na 2,5 jaar ging ik weer uitkijken naar een nieuwe leaser met weer schone velgen want dan was het niet meer te doen om ze schoon te krijgen en te houden.

Jullie lezen dit en denken, ‘hij maakt een geintje’. Nee, beste vrienden. In elke straat waar ik woonde, stond mijn auto er altijd het beste bij van alle wagens in de straat. En de buren begrepen maar niet hoe ik dat toch deed. Nou, speciaal voor het CC forum heb ik dan nu dus al die geheimen onthuld! Tadaaaa!

Mijn auto’s waren zo mooi omdat ik ook erg goed op de details lette. Van onze zwart metallic Volvo 440GLT haalde ik (zal 1993 geweest zijn) de type-aanduiding af. Ik ging heel secuur te werk met een schroevendraaier, schoot maar 2x een beetje uit op (nee, in) de lak, en de restanten lijm haalde ik met Thinner weg. Tjongejonge zeg, da’s goed spul. Die lijm vliegt er af. En alleen bij een bepaalde inval van het zonlicht kon je zien dat ook de halve laag blanke lak ter plekke weg was. Maar met wat handig polijstwerk wist de geweldige Captain Commandant die grijze waas in het zwart aardig te camoufleren. ]d~^

Maar goed. Das war einmal. Ik ben intussen 3 bestellingen bij CC (Captain Commandant…?) verder.
Ik werk nu met een washmitt (ik dacht dat dat een handschoen heette). Ik heb een gallon Gold Class shampoospul van Meg en een mooie blauwe Towel (sorry hoor maar ik ben echt vergeten welk merk/type het is....Even kijken, ha, de PoorBoysWaffleWeaveBigMotherF*ckingSuperDryingTowel) Wat een schitterende namen hebben al die spullen toch! En mijn huidige Volvo zit in de Black Hole en een laagje Natty’s. s c h i t t e r e n d !!! Nou ja, dit is nog allemaal een beetje snel in dit winterseizoen gedaan. Ik kijk echt uit naar een mooi zonnig dagje in het voorjaar om ‘m een flinke beurt te geven. Als me dat in één dag lukt tenminste want hij is wel wat groter dan de eerdergenoemde Uno was. :confused:

Ik heb op het forum al veel gelezen en vragen gesteld. Echt super hoe iedereen -de harde kern…- vragen beantwoordt en uitleg geeft. Ik vind het een mooi forum, aardige mensen, leuke topics en serieuze aanpak. De winkel van CC ziet er ook top uit. Heel duidelijk van opzet en vlot in het gebruik. Complimenten! :cool: :cool: :cool: :cool:

En tot slot nog een plaatje of wat. Anders begint de moderator weer met ‘deze draad is waardeloos zonder varkens’. :|~* En dat wil ik niet op mijn geweten hebben.

Bye,
Joe / 45 jaar / married with childeren / XC90 D5 Summum Aut / Golf V leasebak van echtgenote, geen idee wat voor één, een zwarte diesel en hij gaat als de brandweer!


Nieueafbeelding1-kopie.png


xc90irstpics7-kopie.jpg


c90firstpics23-kopie.jpg
 
Hehe welkom op het forum Joe! Erg leuke en uitgebreide introductie, altijd leuk om te lezen. Mocht je vragen hebben dan ben je hier op de juiste plek om de antwoorden daarop te vinden! :)
 
Hahaha Joe wat een verhaal.

Ik zal er eerlijk voor uitkomen, in een aantal passages herkende ik mezelf wel ... Gelukkig weten we nu wel beter.

Mooie Volvo en welkom.

Gr.
René
 
megaschop

Volvo verkocht :ja

Nu lekker rondtoeren in deze (zolang de pekel in de opslag van Rijkswaterstaat blijft)

eerstefotos20.jpg


eerstefotos4.jpg
 
Hallo Joe,

Ik heb erg gelachen om je eerste intro! Heel herkenbaar voor velen, ook dat roestende potje Commandant (ben ik ook ooit nog eens in onze garage tegengekomen...:D ).

Mooi klassieker heb je daar zeg. Maar wat doen die politie-linten daar links naast je auto op de foto? Had je net een lijk gedumpt :-b ?