• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

QD+ of Dodo juice red mist

Multivan Generation

Detailing addict
17 nov 2009
25
50
Hallo,
de vraag rees bij me op,
welke van de 2 de betere is.

Mijn situatie waarop ik het wil gebruiken:
auto is in totaal 3 keer compleet in de M16 gezet.

Welke kan ik het beste hierop gebruiken en vooral belangrijker---> waarom?

alvast dank voor de reacties..

Omdat M16 een wax is met carnauba, zou ik gaan voor QD+, omdat hier ook carnauba in zit. Maar eigenlijk ook omdat ik QD+ het lekkerst ruikend artikel vind in m'n assortiment.

Beide producten zijn erg populair en aan geen van beiden zul je een miskoop hebben.

Gevoelsmatig de Red Mist omdat het een langere standtijd heeft. Maar ook de Reload is mischien een optie - lange standtijd.

Red Mist bevat oplosmiddelen die je waxlaag zullen aantasten, daarentegen vind ik persoonlijk Red Mist gemakkelijker verwerkbaar dan QD+. Zoals GMToyota zegt zou ik gaan voor QD+, maar mijn voorkeur gaat echt uit naar Red Mist.

Mijn voorkeur gaat ook uit naar QD+. Heb beide hier staan, en in tegenstelling tot hierboven vind ik de QD+ veel gemakkelijker verwerken. De Red Mist vind ik iets te vettig, en moet je soms heel goed nawrijven om het mooi uit te poetsen. Met de QD+ heb ik daar helemaal geen last van.

Zo zie je maar dat meningen kunnen verschillen, en dat het dus vaak heel peroonlijk is ;) . Gewoon testen dus wat jou het beste bevalt.

Red Mist kan heel spaarzaam aangebracht worden, die vettigheid heb ik vaker gehoord van meerdere mensen maar ervaar ik geenzins.

Zou ook kunnen kijken naar de Dodo Juice - Supernatural Acrylic Spritz .... bevalt mij beter dan de QD+ en de RM qua verwerking als standtijd

De Acrylic Spritz is toch een spraysealant mk-us? Te vergelijken met bijv. ReLoad wat betreft standtijd of is dat te overtrokken?

@mk-us
De Spritz is meer ontwikkeld voor onbehandelde auto's. Niet voor het toppen van keurig gewaxte.
Eens qua verwerking maar liever carnauba op carnauba...

@IbizaSisno + Gio:klopt, maar als de carnaubawax netjes is uitgehard dan vind ik 'm een tegenhanger van de reload.
De QD+ is en blijft nog steeds een erg fijn product maar hier en daar lees je toch dat mensen wat moeite hebben met het gebruik er van ( werkwijze ).
Is in mijn ogen wel meer het product om tussentijds te gebruiken, maar als je kijkt dan 'iedereen' tegenwoordig de reload tussendoor pakt dan mag de AS ook best ( beetje in die hoek benaderen )

In mijn visie denk ik dat als de auto een goede jas aan heeft, je na het wassen een beetje S&W op de droogdoek doet en dan droogmaakt je ook goed bezig bent; m.a.w. is het gebruik van een QD+/RM/Reload/AS wel echt nodig?
Ja en Nee:
Ja - legt er toch stiekem een minilaagje op en dus iets later weer tijd voor een nieuw jas
Nee - fopt jezelf mbt standtijd wax en beetje wax gaat wel 2 maanden mee .... even wassen/cleanen en gewoon nieuw waxje er op .... hoeft geen 85-stappenplan, gewoon hop en klaar

In geval van "Multivan Generation": zit M16 op en die komt een héél eind en wellicht is 'GlansProtector - GlansProtector Totaal' wel iets ?

Ik gebruik een 'booster' als QD+ inderdaad niet als ik merk dat de waxlaag nog voldoende bescherming biedt. Vind ik zonde van het product.

Als de waxlaag wel merkbaar minder wordt, dan heb ik drie keuzes:

A - ik heb erg veel tijd: cleanen en nieuwe waxlaag erop.
B - ik heb tijd :nieuwe waxlaag erop.
C - ik heb weinig tijd: Boosten met bijv. QD+. Hierna plan ik wel iets in om de wagen op korte termijn van een nieuwe waxlaag te voorzien.

Met de komst van m'n eerste zoontje en 2 auto's te onderhouden, merk ik dat ik dit jaar toch wel vaker in situatie C zit dan vroeger. Dan is een booster voor drukke tijden wel een tijdelijke uitkomst.

Dank allemaal voor jullie antwoorden.
Ik was de kelder aan het opruimen en kwam nog een halve fles QD+ tegen :jippie

Dus die ga ik eerst maar eens opmaken.

Wat ik wel frappant vond van jullie reacties is dat jullie het meer als "lapmiddeltje" zien,
in plaats van een extra build-up op de wax..

Ik heb geen ervaring met red mist, wel met pb qd+ ... Ik heb 1,5 maand geleden mijn megane in de mg techwax gezet en gisteren gewassen met pb ss&s en afgemaakt met pb qd+ ... Ik rij 800 km per week en de auto staat altijd buiten(helaas). Zie hier het resultaat en oordeel zelf:

NMoqJoP.webp