• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

QD+ of QW+

Ron207

Detailing rookie
2 jun 2008
92
0
Ik sta op het punt weer een bestelling te plaatsen bij CC om de voorraad weer eens lekker aan te vullen voor de zomer maar zit ontzettend te twijfelen of ik een flesje QD+ of QW+ mee zal bestellen.

In de PB super sample kit zit een kleine verpakking QD+ en deze bevalt me erg goed, ook zie ik het nut van een spray die de waxlaag (natty's) boost zeker in. Mijn auto staat altijd buiten en staat daarbij overdag ook nog eens dicht bij de botlek geparkeerd en dit is een plek waar een beetje extra bescherming wel lekker is.

Wat lijkt jullie de beste oplosing?

qw geeft meer bescherming.

ik zelf heb een gallon qd+, ik vind het een wereld goedje!
bevat ook carnauba, en een enkele laag qd+ beschermd bij mij ongeveer een week

Ik heb ze zelf beide nog niet gebruikt (gebruik hier tot nu toe Meg's Ultimate Quick Wax voor), maar ik meen een keer op het forum van Poorboys gelezen te hebben dat QW+ ook machinaal aangebracht kan worden, QW+ lijkt daarmee iets meer op een "normale" vloeibare wax. Lijkt me als spraywax iets lastiger aan te brengen (?).

Heb het topic nog gevonden:
QW+(Quick Wax Plus Carnauba)

Is de QD+ dan het beste te vergelijken met de Ultimate Quick Wax van Meguiars?

Laatst bewerkt door een moderator:
Goedenmorgen!

Ik gebruik zowel de QD+ als de QW van poorboy's. Persoonlijk vind ik beiden hun eigen sterke punten hebben. De QD+ is goed te gebruiken om na het wassen op een doek te sprayen en de auto na te lopen en druppels te verwijderen. Je loopt het daarna nogmaals met een droge doek na en dan wrijv je de QD+ nog even op. De lak is dan glad en glimt weer mooi. Het zorgt er dan voor dat de beading van je wax langer standhoud. Op trims slaat het niet wit uit en ook die glanzen netjes. Het is wel lastiger te verwerken als bijvoorbeeld een UQD van meguiars. Maar die laatste maakt de lak stroef en glimt minder mooi en biedt minder bescherming.

De QW gebruik ik echt om na het wassen snel een waxlaag je aan te kunnen brengen. Ik heb dan eerst met een supervezeldoek de auto droog gemaakt. Ik gebruik alstijd de supervezelsponsen van de action die zijn lekker groot en goedkoop. Ik spuit de QW op de supervezelspons en wrijf de QW egaal en dun op de lak. Omdat die supervezelsponsen lekker groot zijn kan je grote oppervlakken snel behandelen. Ik doe in een keer de hele auto en poets daarna uit. Het uitpoetsen gaat heel eenvoudig en snel. Het resultaat is verbluffend voor een product dat zo moeiteloos aan te brengen is. Het is natuurlijk niet zo duurzaam als een Collinite maar daar is het ook niet voor bedoeld. Ook op trims is QW geen probleem het laat geen witte waas na. Je zit wel een waas na het aanbrengen maar die poetst weg zonder residu na te laten.

De QD+ is dus echt een detailer. De QW kun je wel als detailer gebruiken maar is toch meer een quick wax. Overigens moet je allebeid de producten nawrijven en voor de QD+ vind ik dat een nadeel omdat je dus niet in een handeling klaar bent. Ook bij de QW+ is en na aanbrengen een lichte waas die je moet oppoetsen.

Ik gebruik de QD+ ook in huis voor de badkamer. Na het schoonmaken even de tegels en glas nalopen met QD+ en de badkamer lijkt wel nieuw......

Tot zover mijn ervaring.

Tot slot een vraag of de Spray en Gloss van Poorboys ook nagevreven moet worden na opbrengen? Ik wil deze een keer proberen omdat ik de QD+ soms wat teveel werk vind voor een snelle detailer. De verwerking van QD+ vind ik in dat opzicht zoals gezegd soms wat teveel werk.

Groeten GdV42

@GdV42: Heel duidelijk. Heb jij toevallig ook de Ultimate Quik Wax van Meguiars gebruikt? Ik vraag me altijd af of QW+ lastiger aan te brengen is dan de Ultimate Quik Wax. Moet je QW+ bijvoorbeel vaker/grondiger navrijven?

Hoi Nici,

Nee helaas heb ik geen ervaring met de Quick Wax van Meguiars. Alleen met de gold class en de NXT en de UQD. Wel een goed punt van meguiars is het gemak waarmee het te gebruiken is. De resultaten zijn ook heel goed, De prijs is iets minder helaas.

Ik gebruikte als quick detailer altijd de UQD. Maar ik heb nu een keer een kleine fles spray en gloss van Poosboys aangeschaft. En ik moet zeggen ik ben erg onder de indruk van de eenvoud van verwerken en het resultaat. Ook op glas geeft het een geweldig resultaat en dat was waar ik de UQD zo goed voor vond. Maar die is redelijk prijzig. De Spray and gloss werkt net zo goed en laat ook een mooiere glans na en voelt gladder aan. Je moet het op glas wel licht nawrijven. Ik heb bij de laatste bestelling gratis een Poorboys World - Mega Plush - Groen - 39x39cm bij gekregen. En dit is inderdaad wel een doek van een hogere klasse dan een supervezel van de action. Maar die laatste kost natuulijk maar tachtig eurocent. Voor het fijnere werk is de megaplush heel erg goed.

Ik heb vandaag met die megaplush en de spray and gloss mijn digitale spiegelreflex afgenomen. Die zat onder het stof en de vette vingers. Hij ziet er weer uit als nieuw! Ook mijn plasma TV is er heel goed mee te reinigen. Prima product die volgende keer weer in de bestelling zit, maar dan een gallon!

Ook had ik een flesje Poorboys World - Natural Look Dressing - 473ml besteld. Ik gebruikt altijd meguiars rubber en vinyl protectant voor het kunstof en het dashboard. Maar het nadeel is dat het vettig blijft. Dus dit maar eens geprobeerd naar aanleiding van de reviews. En zoals zo vaak kan ik de forumleden die die reviews schrijven niet genoeg bedanken. Die Poorboys World - Natural Look Dressing is echt toppie. Laat een mooie ingetogen glans achter en het oppervlak is verlevendigd. Ook mij leren stuur knapte er zichtbaar van op. En dan .........Die geur! alsof je rechtstreeks in je geurigste bitterkoekjes dagdroom bent beland. Ik kreeg echt trek in een bitterkoekje........Je begrijpt het ruikt erg lekker.

Dus ik moet eerlijk zijn dat ik tot nu toe heel tevreden ben over de poorboys producten.

Dus als je een quick detailer wil die een mooie glans achterlaat goed is voor glas en geen wax bevat dan is spray an gloss uitstekend. Maar de quick wax en QD+ zijn ook heel goed. Die laatste moet je iets meer uitpoetsen dan spray and gloss. Die laatste hoef je maar minimaal na te wrijven.

Dus ik blijf voor deze producten voorlopig bij poorboys.

Groeten Gdv

Duidelijke uitleg, dank je wel.

Als ik het goed begrijp gebruik je QD+ ook direct na het wassen, tijdens het drogen? Dus als de auto nog nat is van het wassen, gewoon QD+ erbij spuiten, dat verspreiden, en daarna afnemen met een droge doek. Dat lijkt me wel makkelijk, zo gebruik ik de FX Spray Wax van Mothers ook, maar ik wist niet dat het met QD+ ook kon.

GMToyota zei:
Duidelijke uitleg, dank je wel.

Als ik het goed begrijp gebruik je QD+ ook direct na het wassen, tijdens het drogen? Dus als de auto nog nat is van het wassen, gewoon QD+ erbij spuiten, dat verspreiden, en daarna afnemen met een droge doek. Dat lijkt me wel makkelijk, zo gebruik ik de FX Spray Wax van Mothers ook, maar ik wist niet dat het met QD+ ook kon.

Hoi GMToyota,

Ja ik gebruikhet na het wassen. Maar omdat ik met een zachte straal de auto afspoel blijven er maar weining druppels achter. Ik ga dan met een supervelzel erover om het ergste weg te halen. Het zijn gewoon de laatste druppels en eventuele plekjes die ik met de QD+ wegwerk. Als ik dat niet doe dan blijven er waterdruppels (kalk) achter en die zijn nog lastiger te verwijderen. Daarna wrijf ik de lichte carnauba waas op met een zachte supervezeldoek.

Als ik de QW gebruik dan doe ik dat als de auto helemaal droog is. Ik gebruik die dus niet als detailer (alhoewel dat wel kan volgends de gebruiksaanwijzing).

Groeten GdV

Bij mijn bestelling (die elk moment kan arriveren :jippie ) zit voor het eerst de QD+ van PB. Mijn auto staat schoon in de garage dus ga ik dat spul straks direct proberen. Ik heb al veel gelezen over de manier van opbrengen maar toch nog een vraag. Ik heb veel "de luxe mega towel" doeken van PB. Kan ik het daar ook mee OPbrengen of zijn ze daar niet geschikt voor. Waarom kan een QD+ niet op een padje? Ik gebruik vandaag voor het eerst een dergelijke spray.

Dus gewoon op de doek sprayen, opwrijven en met een andere mega towel oppoetsen?

Gisteren heb ik ook voor het eerst de pb qd+ gebruikt. Ik had de dj redmist al en wilde het verschil eens ondervinden.
Werkwijze voor het aanbrengen voor beide qd's waren: auto wassen, helemaal drogen, opbrengen met megs supreme shine mf doek (qd op de doek spuiten) en uitbuffen met een dj fantastic fur doek. De auto staat in dj supernatural wax (2 lagen) die nu 2.5 maand oud is.
Moet zeggen dat de redmist zich makkelijker laat aanbrengen en uitbuffen. De redmist oogt/voelt wel wat vettiger aan en voor mijn gevoel heb je hier iets minder van nodig. hooguit 3x sprayen op de doek is meer dan voldoende om een paneel van de auto mee te doen. Het eindresultaat is qua feeling (gladheid en glans) voor mij hetzelfde, kan hierin geen verschil merken.

Is de RM z'n meerprijs ten opzichte van de QD+ in jouw ogen waard, of is het verschil tussen beiden wat jouw betreft te klein?

Voor mij is juist het voordeel van de QD+ van PB dat er een beetje carnabau in zit. Dus wat extra bescherming.
Of bied RM dat ook?