• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Questions about an Powerball Mini!

Jeroen

Detailing guru
Tester of Bling
16 mei 2008
4.425
193
Frentsjer, Fryslân, Nederlân
Nu heb ik ook zo'n hele mooie polijstball! :)

Maar stel. ik wil mijn uitlaat doen (die is zwart ipv mooi glimmend chroom.)

Hoe kan ik dan het beste product aanbrengen?

Eerst uiteraard de bal op de boormachine, en dan daar product op doen?

Of juist bv. uitlaat insmeren met product en dan met de polijstbal eroverheen? :weetniet

Kan/wil best vanalles proberen. Maar A. het regent al heel de middag en B. Product zou om me oren kunnen waaien :D
 
Ben ook wel benieuwd of de PBM alleen in gladde eindstukken kan worden gebruikt of ook in 'geribbelde'. Ik heb van die dempers erin, en de randjes daarvan zien er redelijk scherp uit... (lijkt een beetje op een rasp)
 
Ik verdeel het ook altijd eerst op de uitlaat en dan de ball eroverheen.
 
Ben toch wel verdomd nieuwschierig hoe die uitlaat van mij worden zal

(kreeg met het handje met all metal polish vrij weinig resultaat namelijk
(die vind ik persoonlijk alleen goed genoeg voor het zo nu en dan even bijhouden van.)

Nu dit vrijwel niet altijd gaat lukken, mede om deze reden de Powerball aangeschaft. met een flesje Polish van Mothers :)
Daarom voor in eerste instantie dit gekocht voor mijn uitlaatje mooi te houden :) Voor andere dingen nog niet ontdekt.

Maar misschien ook makkelijk voor delen op de auto zelf, voor waar je met in mijn geval de exenter ook moeilijk bij zal kunnen :roll
 
misschien leuk om een klein foto verslag te maken?

heb hem ook al eens gezien, maar totaal geen idee wat ik me erbij moet voorstellen of hoe het werkt...
 
Heb de mijne al eens geprobeerd met accuboor, maar die trok het niet goed. Probeerde druk uit te oeffenen, maar accuboor ging dan langzamer draaien.

Verder is mijn Ball nu erg zwart, gewoon met handsopje schoon maken?
 
Ik heb op mijn auto's gewoon een paar mooie stalen uiteinden. En die van de diesel waren gitzwart en die van de Z4 waren ook zwart. Nu glanst het weer de pan uit.

Buitenkant: polish erop smeren en dan doek eroverheen leggen en heen en weer trekken (zoals schoenen poetsen). Als ze echt vies zijn, toch een keer of 3 herhalen.
Binnenkant: polish erin smeren, goede accuboormachine hebben (lithium-ion zijn goed joh) en draaien maar :)

Schoonmaken: gewoon ff in een sopje leggen.
 
Tip van Tim gehad, beetje Dreft en dan in een afvoerputje laten draaien, wordt ie aardig schoon van en je putje blinkt gigantisch!
 
Tim heeft al geen last van kalk door zijn ontkalker dus zal het weinig moeten doen zelf