• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Quick detailer + en ruiten

GdV42

Detailing rookie
7 jul 2009
397
0
Hoi Forumers,

Ik gebruik vaak UQD voor de ruiten. Ze worden er erg glanzend en helder van. Maar deze id bijna op dus....Ik nam gisteren avond de dorpels af met QD+ (prima product hiervoor en een mooie glans nadien).

Nu is mijn vraag: kan je de ruiten hiermee ook afnemen? Of gaan de wissers dan schrapen over het glas omdat er wax in zit? Ik vraag dit omdat je van Poorboys ook spray en gloss hebt waarmee ook de ramen gedaan kunnen worden. En is die Spray en gloss hiervoor ook goed te gebruiken? Wat zijn de ervaringen met spray en gloss? Ik vind de QD+ wel heel goed maar je moet wel wat meer nawrijven omdat er duidelijk een laagje wax achter blijft dat opevreven moet worden.

Ik heb ook twee soorten glas reiniger, van meguairs NXT en van pro vision. Ze maken beiden de ramen goed schoon maar van beiden vind ik dat je moet nawrijven met een schone doek omdat er anders residu achter blijft. Nu moest ik met UQD ook nawrijven maar daarna zijn de ramen wel super glashelder en glanzend en dat beter dan beide glasreinigers.

Ik hoor graag van jullie
GdV42

Neem spray and wipe... is universeler dan de andere producten :-)^ Maakt de ramen ook perfect schoon!

Stimpy en Paulus de B.

Bedankt voor jullie reactie. Die spray en wipe en spray en gloss zijn even duur. Spray en Gloss geeft meer glans en spray en wipe zou beter reinigen (waterless wash). Kun je met spray en gloss ook kleien? of deze verdunnen? Ik zeg eerlijk dat ik niet vies ben van een beetje glans en volgens Poorboys kun je de ruiten er ook mee doen dus die glans vind ik wel toegevoegde waarde. Is het makkelijk uit te poetsen of glimt het direkt na drogen?

Overigens vond ik die UQD niet zo veel glans geven en de lak voelde er ook ruw door aan. Wat dat betreft vind ik QD+ veel beter. gisteren even gebruikt en toevallig ging het daarna regenen. De pareltjes stonden er weer mooi op! Maar voor de snelle detail is een gewone detailer voldoende en die spray en gloss spreekt me wel aan.

Ik hoor graag van jullie,
Gerard

Met Spray & Wipe kun je prima kleien, ik gebruik het ook voor het kleien.

Spray & Wipe op het opvervlak sprayen en gewoon uitwrijven met een mf doek, droogt streeploos op. Glimt onmiddelijk. Ideale detailerspray!

ff een vraagje tussen door kan je glas ook kleien met spray &wipe

Paulus de Boskabouter zei:
Met Spray & Wipe kun je prima kleien, ik gebruik het ook voor het kleien.

Spray & Wipe op het opvervlak sprayen en gewoon uitwrijven met een mf doek, droogt streeploos op. Glimt onmiddelijk. Ideale detailerspray!

Lijkt mij ook overbodig, maar kan natuurlijk nooit kwaad, ik zou de scrub zien als de cleaner zoals je zou doen in het stappenplan.

+2: misschien dat ik mijzelf er mee bedrieg maar vind het toch echt nét even iets beter worden met de scrub erna.
Zeg er ook wel eerlijkheidshalve bij dat ik vaker naar de scrub dan de klei grijp. ( echt mega spul )