• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Quincy [ VW Passat B8 ] 1.4 TSI GTE update pag 22

Kijk even goed na of het slangetje verstopt is of dat het frame van het pano dak gescheurd is. Ook een veel voorkomend probleem bij VAG. Ook voor mij absoluut een reden geen pano dak in combinatie met VAG aan te kopen. Maar daar heb jij nu niks aan.

Zo snel mogelijk alles droog maken (vochtvreters oid?), storingen wissen en kijken wat er terugkomt?
 
  • Leuk
Reactions: Quincy
Ai. Klote zeg. Probeer maar asap droog te krijgen. Dan willen storingen soms nog wel ‘s eens weg gaan, maar als er een module is overleden zijn ze echt overleden.

Panorama daken zijn tegenwoordig soms hele hoofdpijn dossiers. Reguliere garages hebben er veel tijd voor nodig. Er zijn ook speciaalzaken voor pano daken. Zo ken ik BMW panoramadaken , die sleutelen niet alleen aan BMW. Ik ben er al eens langs geweest voor preventief onderhoud, omdat die auto uit een bosrijke omgeving kwam.
 
  • Leuk
Reactions: Quincy
Even een update m.b.t. de Passat o_O

De afgelopen dagen heeft dit probleem mijn leven beheerst, ik was er constant mee bezig en het schoot werkelijk alle kanten op. Ik ben veel bezig geweest om alles te drogen, los te halen en te onderzoeken of ik ergens iets kon vinden. Op het tapijt na aan de bijrijderskant heb ik niks kunnen ontdekken helaas!

We hebben het er samen veelvuldig over gehad wat nu te doen.. je gaat je van alles bedenken. Er is ook gesproken over toch kijken voor een andere auto, maar ja, zo kun je er ook niets mee. Of je krijgt schrootprijs.. daarbij zou ik ook niet weten wat ik dan zou willen. BMW vind ik altijd heel mooi, maar we hebben wel bewust voor deze auto gekozen en eigenlijk vinden we deze toch wel het mooiste en fijnste :blush:

Ik heb zelf middels OBDEleven een aantal keren de storingen gewist, elke keer kwamen ze toch weer terug. Ik heb vrijdag contact gehad met de VW dealer en hen mijn probleem uitgelegd. Hij vond het heel vervelend en ik kreeg het advies om hem te laten uitlezen. Begrijpelijk wel, zij kunnen waarschijnlijk veel meer dan dat ik kan met mijn dongle.
Toen ik hem zei dat ik dan graag een afspraak wou maken, zei hij; het is momenteel wel druk. Daarop vroeg ik natuurlijk; wanneer zou ik terecht kunnen? En toen viel ik van mijn stoel; 7. AUGUSTUS :dizzy: ik vroeg hem of het duidelijk was dat ik een probleem heb met mijn auto. Ja zei hij, dan moet je tot die tijd even iets regelen, echt wat een schandebedrijf.

Afijn, diezelfde dag de garage gebeld waar ik ons Peugeotje in onderhoud heb. Hen de situatie uitgelegd en hij zei gelijk, kom maar langs wanneer het jou uitkomt. Afgesproken dat ik de volgende dag langs zou komen. Ik moest 's morgens met de jongste dochter mee naar een hockeywedstrijd in Deventer en ik had besloten om toch gewoon met de Passat te gaan om te zien wat er zou gebeuren.
Volgende dag vroeg in de auto, starten en een klein schietgebedje gedaan; het leek te werken want er stonden geen meldingen / storingen in. De rit zat er bijna op, ik reed al in Deventer waarna het weer een kerstboom was, 9 meldingen maar liefst.
Auto geparkeerd en de wedstrijd gespeeld; een zwaarbevochten wedstrijd, maar de 3 punten waren binnen :p na de wedstrijd weer ingestapt en op dat moment stonden er twee meldingen in. Voor ik de parkeerplaats afreed, waren deze ook alweer weg. Eigenlijk is het de afgelopen week constant zo geweest dat meldingen komen en ook weer verdwijnen.
Hele weg naar huis, niks aan de hand.. thuis aangekomen snel even een broodje gegeten en daarna naar de garage. De monteur wou de auto dus uitlezen en de accu meten omdat ikzelf ook heb gelezen dat een slechte 12V accu ook mogelijk dit soort meldingen zou kunnen geven.
De monteur zette de auto binnen en alle meldingen stonden er weer in.. het viel de monteur op dat de meldingen allemaal enigszins iets met de remmen te maken. ABS, ESC, bergwegrijhulp, front assist (automatisch afstand tot voorganger). Zijn advies was om alles te resetten, inclusief de onderhoudsinterval omdat hij alles wou uitsluiten.

20240524_195053.jpg

20240524_195043.jpg

Afgesproken om het even aan te kijken en het advies om het panoramadak nogmaals schoon te maken en dan met name de afvoerkanalen. Toch weer naar huis gereden en het advies opgevolgd. Met perslucht en een nieuwe rem binnenkabel van de MTB, alles zo goed mogelijk schoon gemaakt. Toen alles weer opgedroogd was, de proef op de som genomen en met een flesje wat water in de hoek(en) gegoten om te zien of de kanalen vrij zijn en dat zijn ze nu !



De afgelopen twee dagen heeft de auto geen storingen gegeven :innocent: maar ik ben wel huiverig. Ik wil morgen even met de garage overleggen wat te doen; de storingen in het geheugen laten staan of toch wissen. Daarnaast heb ik nog gelezen dat het mogelijk ook aan de ABS sensor of sensoren zou kunnen liggen. Het kan natuurlijk allemaal stom toeval zijn dat ik lekkage heb gehad en ook op dat moment een of meerdere ABS sensoren stuk of slecht zijn. Ik denk niet dat dat de hele wereld zal kosten, maar ik weet ook niet of het iets uithaalt zeg maar.

Ik durf de auto nu bijna niet te wassen :dizzy: maar ik denk dat ik dat morgen toch maar eens ga doen.... althans als het weer een beetje meezit.
 
Laatst bewerkt:
Blijft wel een verhaal zeg @Quincy ik zou er ook van wakker liggen.
Bij dealers in omgeving Zwolle is het ook allemaal stervens druk, zelfs mijn kleinere lokale garage zit inmiddels in juli te plannen.
Fijne is altijd wel als je ergens trouw komt dat ze dan echt wel bereid zijn je te helpen (vaak) Wat je schrijft over de accu, dat zou zo ook maar kunnen hebben ook wel eens een soort gelijk verhaal bij Renault gelezen, maar bij jou is het vermoedelijk wel ontstaan na het water.
 
  • Leuk
Reactions: Quincy
@Quincy Ik duim met jou mee dat het probleem van de baan is nu, zou een mooie meevaller zijn!
De garages waar ik gewerkt heb tot afgelopen jaar, hanteerden allemaal wachttijden van minstens 3 weken voor je je auto er kon binnendoen, echt absurd is het.
 
  • Geweldig
Reactions: Quincy
Vind je 3 weken lang @AndyVR?
Voor een simpele APK en een kleine servicebeurt is er een wachttijd van 2!!! maanden bij de overigens arrogante Skoda dealer (tegenwoordig onderdeel van Wittebrug).
Ze gunnen je geen blik waardig, behandelen je als stront, antwoorden op vragen is teveel moeite, komen afspraken niet na....behalve als je in een pak binnenkomt voor een nieuwe auto, dan kruipen ze zowat in je reet.

De kunnen van mij de rambam krijgen, mij zien ze er niet meer. Ben naar de lokale buurtgarage geweest en daar kon ik binnen een week terecht.
Kost iets meer maar dat heb ik er voor over.
 
Lokale buurtgarage duurder dan Wittebrug ?! Zou ik andersom verwachten.
Ervaring bij Wittebrug (voorschoten) kan ik beamen uit het verleden. Nooit een prettig gevoel bij gehad. Volvo dealer hier in de buurt overigens niet veel beter. Nu bij BMW (Dusseldorp Den Haag) ook nog niet echt een topgevoel moet ik bekennen.

Helaas zie je lange wachttijden velel te vaak. 'Personeelstekort' is steeds het argument van de lange wachtijden. Maar ja, de buurtgarage kan inderaad wel binnen een redelijke tijd opvangen. Heb ik nooit echt begrepen!

Vooral duimen voor Quincy dat het probleem met een simpele reset van de baan is, scheelt heel veel zorgen.
 
@Pieter81!,
Tussen de vorige apk en de aankomende apk heeft de auto nog geen 2000 kilometer gereden.
Bij de servicebeurt vervangen ze het luchtfilter en interieurfilter. Heb aangeven dat dat niet hoefde, zeker niet vanwege de gereden kilometers. Daarbij heb ik zelf beide vervangen door Bosch exemplaren in plaats van de standaard fabrieks meuk die ze erin stoppen.
De Skoda dealer zei dat die vervangen diende te worden comform de "eisen" die de fabriek stelt voor het onderhoud want anders vervalt de mobiliteitsgarantie en kunnen ze me niet helpen onderweg.
Heb ze de welbekende middelvinger gegeven, ben omgedraaid en zo de zaak uit gewandeld.

Bij de lokale buurtgarage rekenen ze 59 euro voor een apk en bij de Skoda dealer rekenen ze 40 euro.
En bij de lokale garage werken ze ook volgens de fabrieksnormen en kunnen ze ook de serviceinterval instellen.

Maar goed, we dwalen af en kidnappen het topic van Quincy.
Laten we hopen dat alles in orde komt voor hem.
 
  • Leuk
Reactions: Pieter81!
2 maanden is absurd, maar ik vind 3 weken ook veel te lang.
Daar sta je dan als klant, geïmmobiliseerd.

Dan zou je als klant al kosteloos mogen voorzien worden van een vervangend voertuig zodat je toch mobiel blijft.