• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

qyeon Q2 view infrarood?

rickvdkant

Detailing rookie
19 jan 2016
1
2
31
Hallo, ik zie vaak voorbij komen dat de lak na een coating door infrarood wordt verwarmd. Nou moet ik een Q2 view coating aanbrengen aankomend weekend, en nu vroeg ik me af of het helpt dat de vooruit ook verwarmd wordt dmv infrarood lamp.
Alvast bedankt.

Hey Rick,

Toevallig heb ik recent 2 andere coatings van Gyeon aangebracht. Dit waren de Rim en Trim. Bij beide coatings heb ik het idee dat deze behoorlijk snel uitharden. Althans, oppervlakkig of voor een groot gedeelte. Bij de Gyeon Repel verwacht ik eigenlijk hetzelfde. (Net zoiets als RainX, maar dan een segmentje hoger uiteraard)

Infrarood zorgt voor een snellere en misschien zelfs diepere droging en ik verwacht dat dit bij een wat ''simpelere/dunnere'' coating niet nodig is. Het zal vast wel kunnen, maar het is niet een verplichting.

Greetz

Een coating, om het even welke, is na ongeveer 3 weken volledig uitgehard als je deze onder normale omstandigheden laat opdrogen.

Door gebruik te maken van een ir lamp, verwarm je de coating van binnenuit waardoor de droogtijd aanzienlijk wordt verkort.
Overigens maakt dit de coating niet harder o.i.d.

• Leuk
Reacties: tembaco