• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Raambeplakking van onze Carclean.com showroom

Tim

Master of Bling
Medewerker
2 mrt 2008
10.698
200
Berkel en Rodenrijs
Niet iedereen weet dat wij een mooie showroom hebben, maar mensen die het wel weten, kunnen ons soms weer niet goed vinden. ;)

De hoogste tijd om er dus voor te zorgen dat we meer op gaan vallen! De voorzijde van onze showroom zal er ongeveer zo uit gaan zien.

Wat vinden jullie van dit concept?
10482490_713186582080664_4572075663200493105_o.jpg
 
De banners met de foto's vind ik goed, maar de merknamen erboven een beetje rommelig. Vooral de belangrijkste "Carclean .nl" zit dan lager dan de rest ...

De tekst onderaan in de blauwe band zou ik boven de deur enkel "Carclean.com" doen (dus zonder DE CAR CARE SHOP, zoals bij de andere links en rechts ervan). Gewoon maar mijn gedacht, maar er moeten hier toch zeker wel wat grafische vormgevers rondlopen op het forum die er misschien anders over denken ... ;)
 
- Merklogo's bovenaan weghalen.
- Alle foto's een raam naar boven opschuiven.
- De banners met blauwe balk dan wel/dan niet in combinatie met merklogo's. Onder de foto's.
- Boven de schuifdeuren gewoon het carclean logo.

Zoiets,...
 
De eerste keer zocht ik me rot, vanwege de nogal vage nummer volgorde van de straat.

Concept ziet er in ieder geval netjes uit.
Naar mijn persoonlijke smaak zou het mooier staan om de foto's over drie ruiten (dus tot bovenaan) te verdelen en de logo's + benamingen over de foto's heen te plaatsen.
Maar goed, dan moeten de foto's origineel ook al hoger zijn.
Verder zou ik i.p.v. de blauwe band, een band in het geel gebruiken, dezelfde kleur als nu bij de omlijning van de foto's gebruikt is.

Maar goed, dat blijft iets persoonlijks en smaken verschillen nu eenmaal.
 
Vind het een beetje dubbel......minder is in dit geval ......meer .

Carclean.com .....en je komt vanzelf op de produkten/merken die je nu dubbel zet .

" DE CAR CARE SHOP "......mag vooral blijven , maar dit is persoonlijk omdat ik iets gelijkaardig in m'n naam heb ( toevallig gisteren laten registreren )

En stickers waar je door kan kijken en wat lager ??? , zo zie je al van beneden waar het is .
 
Het totale front bestaat aan deze zijde uit drie ramen met elk 8 paneelvlakken en een dubbele deur met een raam erboven met 3 paneelvlakken. Om de hoek zijn er nog een aantal ramen die op dezelfde wijze zijn verdeeld.
Worden deze ramen om de hoek ook meegenomen in dit plaksessie?
Het vergroten van de herkenbaarheid en bereikbaarheid van jullie business is een van de belangrijke doelstellingen om de ramen te gaan beplakken. Naar mijn mening zijn hierbij aansprekende foto's van zeer grote waarde.
Van de getoonde foto's spreekt de meest rechtse mij nu niet echt tot de verbeelding. Ik denk dat er betere zijn die ook beginners of zelfs alleen belangstellenden aan kunnen spreken.
Omdat ze zo belangrijk zijn zouden de foto's volgens mij ook een meer prominente moeten krijgen. Als er gekozen wordt voor een omlijsting van de foto's is geel een goed kleur, alleen zal omkadering met een gele bies om alle foto's van gelijke dikte moeten zijn.
Ik zou dan ook kiezen om de bovenste drie paneelvlakken om alle drie de ramen ( en ook die om de hoek van de winkel) GEHEEL met foto's in te vullen.
Dan dienen de blauwe stroken met firmanamen onderaan het derde panel geheel komen te vervallen. De in het ontwerp geplaatste namen van fabrikanten op het bovenste vlak dienen naar mening daar ook komen te vervallen.
Het op de deur geplaatste huisnummer is een prima idee. Op de drie panelen boven de deur zou over een aansprekende foto alleen de naam Carclean,nl moeten worden aangebracht. Dit mag qua corps grootte ook best groter worden uitgevoerd.
Namen van leveranciers zijn in mijn beleving rond de uitstraling en herkenbaarheid van de winkel van secondair belang. Maar helemaal weglaten is misschien wel erg radicaal.
Zoals in het voorbeeld is gedaan, zijn een aantal merken met logo opgevoerd, soms ook met toevoeging van sub titels. Ik zou er altijd voor kiezen om de namen van de leveranciers inclusief het logo te nemen, maar de sub titel weg te laten.
De namen en logo's zouden binnen de grotere foto's kunnen worden verwerkt, zeker als de ramen aan de zijkant van de shop er ook bij betrokken gaan worden.
Mocht het opnemen van alle namen van de leveranciers teveel zou worden, dan kan altijd nog gekozen worden voor een selectie van leveranciers.
Maar ook bestaat er een mogelijkheid om naast namen verwerken in de foto's op de bovenste drie panelen van elk raam, het onderste panel van elke raam ook hiervoor in te zetten.
Ik denk dat het beplakken een prima zaak is, maar er moet voor worden gezorgd dat het ontwerp niet te druk en te ingewikkeld word. Eenvoud met de juiste info is volgens mij het devies.
Ik heb gebaseerd op ervaringen van vroeger mijn gedachten laten gang en een en ander op papier gezet. Wat het ook gaat worden ik ben erg benieuwd en ik wens jullie veel succes toe bij de verdere afwerking ervan.
 
Volgens mij heeft reclame 2 doelen: 1) snel weergeven welk bedrijf er zit 2) welke buisness wordt er gehouden zodat dit mensen lokt en dus productenverkocht wordeb. Als je ergens langs rijdt moet je eigenlijk in een 2 tal seconden zien wie/wat er zit. Zodat men zich het bedrijf kan herinneren. Nu zit er naar mijn mening zoveel tekst op de pui dat het onoverzichtelijk is. Zoals kanjer100 hierboven ook laat weten, neem pakkende afbeeldingen zodat men gelijk ziet wat voor vedrijf het is. En de naam van het bedrijf moet heel erg in het zicht zijn. Nu zijn zelfs het lettertype groter van de spullen die jullie leveren dan de naam van het bedrijf zelf. Vindt het een beetje zonde want de showroom is schitterend.
 
Ook in verband met het licht binnen, zou ik ervoor kiezen om juist het onderste raam te gebruiken, bijvoorbeeld de blauwe band die je nu net boven de deur hebt, naar het onderste raam brengen (door dat raam is toch niets van belang zichtbaar) en bijvoorbeeld alleen de tekst Carclean.com erop (eventueel diezelfde tekst op elk raam op 'grondniveau', daardoor is de herkenbaarheid stukken groter. Als je ervoor kiest om ook foto's en merknamen te laten zien, misschien ook voor Meguiar's kiezen, omdat dit merk bij vrijwel iedereen bekend is, en dus nieuwe klanten/passanten naar binnen kan lokken.

Een andere optie om de winkel veel meer op te laten vallen: de naam carclean in licht achter de ramen (bijv. in leduitvoering van wat vroeger Neon-verlichting was): omdat er een stuk overkapping voor de winkel zit, zit het in een wat donker deel, door de bedrijfsnaam in 'licht-letters' te plaatsen, zal dat veel meer opvallen.
 
@kanjer100, dat is wel een hoop "moeten" ;)


Met de witte palen voor de deur mag niets gebeuren neem ik aan ?
Als je eenmaal voor de deur staat is het geen probleem meer
Vanaf een afstand herkenbaar worden wordt lastiger
 
Bedankt voor jullie feedback!
  • Alleen onderin is geen optie, omdat je dat slechter ziet als je voorbij rijdt.
  • Het geel van Frans oogt zeker, maar valt weer buiten onze huisstijl (bijvoorbeeld in combinatie met de reeds bestaande nieuwe tent).
  • De logo's in / over de foto's hebben we geprobeerd, maar het neemt net teveel van de foto zelf weg, of het valt niet genoeg op.
  • Ons logo is een probleem, dat komt voornamelijk voor de belletjes die linksboven onze naam hangen, daardoor wordt het logo naar beneden gedrukt.
  • Dat de andere merken prominent op de gevel staan, vinden we niet erg. Het zijn heel belangrijke merken voor ons die net zoveel awareness verdienen als de Carclean.com naam.
  • Het onderschrift van Carclean.com - De Car Care Shop aanpassen vind ik een goede suggestie, we laten onderop Carclean.com vervallen.
  • Het Monello logo staat op deze impressie te hoog, ik denk dat dat nu visueel de recht ook wat uit balans brengt.
We gaan nog wat schuiven en proberen!
 
De belletjes van het Carclean.com logo wellicht gewoon links naast de naam zetten? Ik weet dat het er eigenlijk schuin boven hoort te staan, maar zie het logo en de tekst even niet als een geheel, maar als twee losse elementen waar je wat mee kunt schuiven. Dat geeft je al wat meer speelruimte.
 
Mooie look, combinatie van blauwe en gele opmaak ziet er goed uit.
Misschien ook wat stickers van andere merken verdelen over lager geplaatste ruiten. Hierdoor ziet men welke merken jullie o.a. verkopen.
Dit kan vooral voor beginnende detailers het laatste zetje zijn om toch even te kijken.
Vaak kennen de beginnende detailers alleen de merken met veel naambekendheid (bij mij was dat Meguiar's), wanneer zij deze op jullie ruiten zien staan komen ze eerder binnen en worden dan voorgesteld aan andere merken.
 
  • Leuk
Reactions: Tim