• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Raar goed op de velgen

Niek87

Detailing rookie
27 apr 2015
11
0
Hallo

Sinds kort heb ik allemaal rare witte vlekken op de velg, en heb het idee dat het de beschermlaag ook aantast. ( lijkt wel op kalk maar dan hardnekkig.)
Iemand ideeën hoe ik dit er af kan krijgen en wat ik kan doen om het te voorkomen.
Weet iemand ook wat het precies is en waardoor het er op komt?
Velgen zijn nog geen jaar oud en nieuw gekocht bij de dealer.

Foto's:

conv_1918.jpg


conv_1919.jpg


conv_1920.jpg


conv_1921.jpg


conv_1922.jpg


conv_1923.jpg


conv_1924.jpg
 
Oxidatie onder de lak. Lijkt erop dat de lak niet goed gehecht heeft waardoor vocht het aluminium bereikt. Kun je alleen oplossen door lak te verwijderen en te polijsten... Als je niks doet word het alleen maar erger en erger
 
Inderdaad oxidatie, maar als de velgen nog geen jaar oud zijn lijkt me dit een gevalletje garantie...
 
Oke bedankt voor de snelle reactie, dus het ligt puur aan de velg zelf.
Ze zijn van vorig jaar juni gewoon bij de dealer besteld en op laten zetten.
 
Zie ook behoorlijk wat krassen rondom naafkap.....
Echt "zuinig" wordt er m.i. niet mee omgegaan..

Worden deze velgen trouwens ook in de winter gebruikt?
 
Zijn geen krassen zijn soort strepen in een soort beschermlaag, op de laatste foto kun je ook zien dat dat helemaal eraf gaat.
 
Een goed hartig woordje spreken met leverancier van de velgen, want dit is niet normaal. Hou er rekening mee dat er allerhande praatjes en
smoezen aan de orde zullen komen. Want er zal wel niet met op een juiste wijze mee zijn omgegaan. Blijf bij je standpunt en eis andere velgen.
Veel succes ermee.
Groet,
Jan
 
Niek die strepen zijn krassen en die beschermlaag is blanke lak.
er netjes is er niet mee omgegaan iig.

door de oxidatie die eronder zit laat de lak los en gaat het alleen maar verder.

om netjes te krijgen word afdraaien en spuiten.
 
Ja er zit hier en daar een krasje en op de meeste plekken met oxidatie niet
het is dan ook een velg en geen Tiara ....

de scherpe kanten zijn hoogstwaarschijnlijk de oorzaak in combinatie met een dunne lak op die randen
overduidelijk een fabricagefout als je voor normaal gebruik uitgaat van "door de wasstraat"
en dat laatste is mijns inziens nogaltijd wat Jan Modaal met zijn auto doet
 
Met alle respect, maar die bouten zijn ook niet van de beste kwaliteit als die ook pas een jaartje oud zijn... of dit in relatie staat tot velg? Krassen op het hart van een velg is wel vreemd. Dan moet je toch het één en het andere hebben gedaan? Zijn het velgen van een Sportage of een Piccanto? Heb het wel eens vaker gezien bij zulke vrij jonge Kia's, of dat geruststellend is... :|
 
Ik weet niet wie je dealer is, maar daar zou ik persoonlijk zsm een bezoekje aan brengen. Ik rijd zelf een KIA, en heb in 2012 een NIEUWE kia Cee'd gekregen, direct originele KIA velgen erbij besteld. Die hebben dit in de 3 jaar dat ik de auto gehad heb niet vertoond. Neem aan dat er gewoon garantie op zit. Mijn dealer is gelukkig heel coulant, en prefereert om elk probleempje in aanzienbare tijd op te lossen; en dat doen ze tot nu toe altijd. Succes!
 
Het is voor 99% zeker begonnen met het erop en eraf halen bij het balanceer machine rondom de naaf. Daar word die namelijk overheen geraspt als de monteur het niet even netjes optilt. Geloof me dat gebeurt niet! Romdom de wielbouten zal begonnen zijn door er zachtje met een dop van luchtsleutel er tegen te tikken en ook dat is genoeg om deze oxidatie te beginnen. Op je velgrand zou kunnen komen van een bandenijzer met eventueel demonteren van de band. Mits die ooit gedemonteerd zijn. Bv winter/zomerbanden. Anders geen idee als je nooit een stoepje hebt geraakt.
 
Hoi, nog even een reactie, contact met dealer gehad, mocht nieuwen uitzoeken , top geregeld dus!