• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Raar wit vlekje op het dak

Jeroenn

Detailing rookie
2 jul 2011
261
0
Toen ik de wagen aan het kleien was merkte ik enkele rare witte plekjes op ]-0
Ik heb zo goed mogelijk een foto proberen te maken van een plekje en ik hoop dat iemand weet wat het kan zijn.

Gr. Jeroen

IMGP0956.jpg
 
Ziet er uit als metaal dat roest. Van onderuit of een wat groter stukje vervuiling
Bij het roesten geeft het in de omringende lak zo'n blauwe gloed.
Voorzichtig een beetje Iron X gebruiken. En daarna goed beschermen
 
Staat deze auto wel eens langs een spoorlijn.
Ik zie nogal eens wat vonken van de bovenleiding komen.
Dit kunnen metaalsplintertjes/braampjes zijn die op je auto terecht komen en dit ook kunnen veroorzaken.
 
Ik was de auto wekelijks en ik merkte het nu pas op bij het kleien dus of ik heb het nooit opgemerkt of het is er pas juist.

De auto staat nooit bij een spoorlijn. Ik woon in een klein (boeren)dorpje zoals dat heet.
De wagen staat wel soms op een industrieterrein op het werk. (een fabriek waar ze aluminium bewerken)
 
Met zo een Carclean vergrootglaasje (kost iets van EUR 15,00) kun je dit soort plekjes perfect bekijken en heel goed zien wat het echt is.
 
Jeroenn zei:
De wagen staat wel soms op een industrieterrein op het werk. (een fabriek waar ze aluminium bewerken)


Dan denk ik dat je last hebt van stofas.

Tijd geleden een auto gedaan die hier ook last van had.Beste is om de wagen na het wassen in te spuiten met Iron-X.Grote kans dat je er dan vanaf bent.;)
 
Er zit een laag natty's over om het te beschermen want ik heb geen Iron x hier.

Ik was van plan deze te bestellen bij mijn volgende bestelling. (waar ik nog voor aan het sparen ben)
Dus hopelijk beschermt de wax dan nog een tijdje.

In ieder geval al heel erg bedankt voor de antwoorden, ik hoop dat ik het snel kan oplossen :)^
 
Ik zou dit er niet al te lang op laten zitten.Anders krijgt het veel meer kans om zich erin te vreten.


Mischien een detailer bij je in de buurt bij wie je wat kan lenen/testen????
 
Oke ik heb eindelijk ontdekt wat het is, in het midden is een klein gaatje (steenslag).

Dus het heeft hier mee te maken, iemand een idee wat het juist kan zijn?
Want de steenslag puntjes op de motorkap hebben dit probleem niet :weetniet
 
Maakt vuurwerk gaten in de lak?

Laatste vuurwerk hier was met nieuwjaar, voor de rest is het hier veel te rustig voor vuurwerk enzo.
 
Vuurwerk kan inderdaad heel goed de oorzaak zijn
Verhit ijzervijlsel brandt eenvoudig in de lak, en dan al roestend verder
 
Ik heb ondertussen Iron.X erop geprobeerd en het werkte perfect.
Het verkleurde is volledig weg en het steenslagputje is amper nog te zien :ja

Bedankt voor de hulp allemaal :)^
 
Fijn dat je even terug rapporteert en dat ironX werkt! Kunnen we allemaal weer van leren! (zeker ik als beginner :))