• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Race Glaze

Gisteren de 42 wax ontvangen en uitgeprobeerd. Hij is inderdaad makkelijk en snel te verwerken, hij laat alleen niet zo'n glade finish achter als de Natty's red vind ik.
Als de duurzaamheid wel echt is zoals ze beweren, dan is dit toch best een leuke wax. De verpakking vind ik ook nog niet zo verkeerd hoor, de pot is precies groot genoeg om er makkelijk een aplicator doorheen te halen.

De volgende keer moet ik alleen niet zo stom zijn om de verkeerde te bestellen. Ik wou eigenlijk de 55 bestellen ipv de 42:-" .

Achja, ik kon het toch niet laten om hem niet uit te proberen, en ben er toch tevreden mee.

PT Cruiser zei:
Hoe zit het met de All Purpose Cleaner?

Welke mengverhouding mag je gebruiken voor bvb velgen en banden?

Hoe vriendelijk is die voor lak? Het zal wel je wax strippen, maar kan het op zilver gelakte velgen kwaad?

Nog een randvraagje, is die zoals PB's APC biologisch afbreekbaar?

De APC is voor alle doeleinden te gebruiken. Dus voor je lak, velgen, banden, stoffen interieur, rubbers, kunststof etc...

De verhoudingen zijn:

voor stof, rubbers en kunststof verhouding

Xizer zei:
Maakt die detailerspray de auto ook niet waterafstotend?? Zo ja vind ik de foto niet echt een correct beeld geven. Als ik een auto alleen gekleid heb met LT 1:1 is er namelijk ook al sprake van beading, laat staan als ik de auto met pure LT zou nalopen.
Ik ben niet bekend met de detailerspray waar je het over hebt, mocht hij de auto niet waterafstotend maken heb ik niks gezegd en is het resultaat van de race indrukwekkend! ;)

De Clearmist detailer is een detailer spray op basis van Carnauba. Je gebruikt deze tussen je wax beurten door. Hij laat geen residue achter en is veilig voor zwart plastic en rubber.

Doordat hij op Carnauba basis heeft hij hetzelfde effect als een Carnauba wax, maar dan met een mindere inhoud Carnauba.

Als je je auto hebt gekleid of hebt gepolijst zal hij altijd waterafstotend worden. Het is de bedoeling dat je hem beschermd tegen vuil etc..., zodat je niet iedere keer hetzelfde hoeft te herhalen. Hij maakt de auto dus niet waterafstotend want dat is hij al!!

Xizer zei:
Maakt die detailerspray de auto ook niet waterafstotend?? Zo ja vind ik de foto niet echt een correct beeld geven. Als ik een auto alleen gekleid heb met LT 1:1 is er namelijk ook al sprake van beading, laat staan als ik de auto met pure LT zou nalopen.
Ik ben niet bekend met de detailerspray waar je het over hebt, mocht hij de auto niet waterafstotend maken heb ik niks gezegd en is het resultaat van de race indrukwekkend! ;)

De clearmist is een carnaubawax spray (en dus waterafstotend) en bedoelt om de waxlaag te boosten/onderhouden, gelet op de foto doet ie dat perfect.

Nog even wat details mbt de foto, de auto is enkele dagen voor de foto gewassen en 3 weken daarvoor voor het laatst met de clearmist behandeld.

Gerbrand zei:
De Clearmist detailer is een detailer spray op basis van Carnauba. Je gebruikt deze tussen je wax beurten door. Hij laat geen residue achter en is veilig voor zwart plastic en rubber.

Doordat hij op Carnauba basis heeft hij hetzelfde effect als een Carnauba wax, maar dan met een mindere inhoud Carnauba.

Als je je auto hebt gekleid of hebt gepolijst zal hij altijd waterafstotend worden. Het is de bedoeling dat je hem beschermd tegen vuil etc..., zodat je niet iedere keer hetzelfde hoeft te herhalen. Hij maakt de auto dus niet waterafstotend want dat is hij al!!

Wat ik bedoelde te zeggen Gerbrand; De beading die je ziet, is deze echt van de wax of meer van de detailerspray? Ik begrijp dat je je waxlaag kunt onderhouden / boosten met behulp van allerlei trucjes maar ik vind het interessanter om te zien hoelang een wax het uithoudt wanneer er slechts gewassen wordt met een neutrale shampoo. Alleen dan heb je een goede indicatie van de levensduur IMHO.

Xizer zei:
Wat ik bedoelde te zeggen Gerbrand; De beading die je ziet, is deze echt van de wax of meer van de detailerspray? Ik begrijp dat je je waxlaag kunt onderhouden / boosten met behulp van allerlei trucjes maar ik vind het interessanter om te zien hoelang een wax het uithoudt wanneer er slechts gewassen wordt met een neutrale shampoo. Alleen dan heb je een goede indicatie van de levensduur IMHO.

Benny,

de beading wat je ziet is echt van de wax. Ik heb mijn eigen auto's in de Zymöl staan en gebruik alleen maar een neutrale shampoo. In sommige gevallen pak ik de Field Glaze erbij.

Dit is hetzelfde principe.

Dus de wax zorgt voor de beading en de Clearmist is een onderhoudsproduct.

Die wax geeft echt zeer mooie resultaten!

De APC is iets dat ik echt een keer ga proberen. Lijkt me zeer zuinig in gebruik. En voor die prijs kan je niet zonder zitten.

Dat biologisch afbreekbaar zijn is eigenlijk niet bepalend of ik het koop of niet. Maar er zitten hier nogal wat groene jongens in de buurt en ik wil er liever geen problemen mee. :lol:

Dirk zei:
Gisteren de 42 wax ontvangen en uitgeprobeerd. Hij is inderdaad makkelijk en snel te verwerken, hij laat alleen niet zo'n glade finish achter als de Natty's red vind ik.
Als de duurzaamheid wel echt is zoals ze beweren, dan is dit toch best een leuke wax. De verpakking vind ik ook nog niet zo verkeerd hoor, de pot is precies groot genoeg om er makkelijk een aplicator doorheen te halen.

De volgende keer moet ik alleen niet zo stom zijn om de verkeerde te bestellen. Ik wou eigenlijk de 55 bestellen ipv de 42:-" .

Achja, ik kon het toch niet laten om hem niet uit te proberen, en ben er toch tevreden mee.
Ik neem mijn woorden terug. Het zal misschien aan de temperatuur gelegen hebben, maar 24uur na het aanbrengen van een laagje race glaze 42 wax voelt deze lak ontzettend glad aan. De glans is ook echt super :love Ik vraag me af of 42 en de 55 echt veel van elkaar verschillen.

sjoerdnijhuis zei:
Heb net de Signature Series 55 Paste Wax besteld :) + de pre-wax ...

Ik ben zeer benieuwd :-)^
Wanneer ga je die testen? Je hebt nog zoveel :lol Wel een review maken he?

PT Cruiser zei:
Die wax geeft echt zeer mooie resultaten!

De APC is iets dat ik echt een keer ga proberen. Lijkt me zeer zuinig in gebruik. En voor die prijs kan je niet zonder zitten.

Dat biologisch afbreekbaar zijn is eigenlijk niet bepalend of ik het koop of niet. Maar er zitten hier nogal wat groene jongens in de buurt en ik wil er liever geen problemen mee. :lol:

De APC is niet "groen" om het zomaar te zeggen. Waar andere een mengverhouding weergeven van 1:10, is de APC van Race Glaze 1:50. Met minder vervuiling!!

Gerbrand zei:
De APC is niet "groen" om het zomaar te zeggen. Waar andere een mengverhouding weergeven van 1:10, is de APC van Race Glaze 1:50. Met minder vervuiling!!

Gerbrand, is de APC van Race Glaze meer geconcentreerd dan de APC van andere merken of reinigt deze beter met minder product? En ik heb dezelfde vraag als mijn voorganger, is deze geschikt voor de extractor (in verband met schuimen)?

De APC is geschikt voor een extrator.

Hij zal geconcentreerder zijn en beter reinigen. Je kunt uit een 2.5 liter can, 250 liter halen.

Daarnaast is de APC ook te verkrijgen in een verpakking van 25 liter voor € 70,-

Nieuws omtrent RaceGlaze.

RaceGlaze is tegenwoordig de vaste leverancier voor het National Motor Museum (Beaulieu). Hier staan een aantal zeer exclusieve auto's die alleen met de 55 wax worden behandeld:

Last year I was invited to demonstrate RG products at the most significant and prestigious car collection in the UK, the National Motor Museum at Beaulieu. I personally applied a variety of products, including our 55 wax, on several cars, including a priceless 1910 Bugatti Type 15, the second oldest surviving and the personal car of Mrs Bugatti. I was reminded that it was worth several millions...

The use of our 55 wax is reserved for the finest cars within the collection, such as Jim Clarks famous Lotus 49 seen last year at Goodwood Festival of Speed and their 1909 Rolls-Royce Silver Ghost.

Please read what the Museum have to say below in this authorised Press Release, and if you are wondering if 55 is good enough for your own car, classic or modern, I think this makes the point very well.

'We use Race Glaze on the exhibits within the National Motor Museum to great effect.

Normal application is on specific vehicles that are leaving the Museum for special occasions such as rallies or events.

We find that the quality of finish is excellent and certainly worth the investment in time to apply correctly and buff to a high quality finish.
We find that Race Glaze provides a high quality of shine and lustre + excellent protection for our vehicle, and compliments the other polishes that we use.'

Enkele afbeeldingen van auto's uit het museum.

lotus49.webp

beaulieubugattififteen.webp

BeaulieuGhost.webp

Omdat Gerbrand gestopt is met het importeren van Race Glaze en wij voorlopig geen plannen hebben om de import over te nemen, verkopen we onze restvoorraad uit. We hebben de nog aanwezige kits geplitst naar losse producten en daar een zeer scherpe prijs aan gehangen:

https://www.Carclean.com/merken/Race_Glaze

Op=Op, geen nabestellingen zijn mogelijk!

Wauw!! 8o Bedankt Tim voor t berichtje.
Dat kan ik niet aan me voorbij laten gaan:

Bilt-Hamber - Auto-Clay Regular - 180g € 15,99 € 15,99
4x Monello - Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator € 3,49 € 13,96
Cobra - 'The Bone' Spons

Race Glaze - All Purpose Cleaner - 2500ml € 5,65 € 5,65
Race Glaze - Alu Tech Polish - 120gr € 9,25 € 9,25
Race Glaze - Aqua Bath - Wash & Wax - 250ml € 5,40 € 5,40
Race Glaze - Clay Glaze - Clay Bar - 2 Pack (2x60gram) € 9,50 € 9,50
Race Glaze - Clearmist Detailer - Carnauba Wax Spray - 250ml € 9,75 € 9,75
Race Glaze - OnePass Drying Towel - 60x60cm € 5,15 € 5,15
Race Glaze - Wheel Brush € 4,99 € 4,99

2,5 liter APC voor 5,65! 8o
Alles 50% korting, terwijl ik over alles hele goede verhalen heb gelezen. Ik heb hun 55 series wax al, ik ben écht benieuwd naar de rest.

Sommige dingen waren oranje, nu staat er een rood x-je (clearmist, klei, apc), . Ik hoop dat ik degene was die het laatste bestelde en dat niemand me een minuutje voor was. (zal je altijd zien :-b ).

woow. ben blij :jippie

Ik was je voor,maar niet dezelfde spullen :lol
Had even beter moeten kijken,dan had ik de APC ook besteld,maar ik heb nog so no biggy:-b Ik heb volgensmij de laatste Sample Kit Complete gekocht:-" :party Want staat nu ook een dikke rode X:lol

Weer wat erbij voor de collectie,en erg benieuwd naar de waxen !