• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

rain clear hinderlijk bij zonsopgang 's morgens vroeg?

tee-dee-ie

Detailing addict
27 jul 2009
189
62
Afgelopen week heb ik de voor- en achterruit van de auto van mijn ouders met provision glass scrub en rain clear behandeld. Nu sprak ik mijn ouweheer vanmorgen en die is 's morgens altijd al heel vroeg op pad en daarbij ondervindt hij toch wel hinder van de rain clear op de ruiten. Hij klaagt er over dat de ruiten 's morgens onder een laagje dauw/condensatie zitten die de ruitenwissers ook niet wegkrijgen. Als hij de ruitenwissers gebruikt trekt er gelijk weer een laagje vocht op de ruiten. Als daarbij 's morgens ook nog eens de zon opkomt wordt hij dus verblind en kan niet door de ruit kijken.

Is dit normaal bij een ruit die met rain clear behandeld is of heb ik iets verkeerd gedaan bij het aanbrengen? Iemand misschien een tip om te voorkomen dat de ruiten direct weer beslaan na het gebruik van de ruitenwissers?

Groeten,
Erik

Hmmm...ik gebruik ook Provision op mijn ruiten en heb dit nog nooit ondervonden. Wel dat het moeilijk uit te poetsen product is (de Rainclear). Mischien iets met de wissers zelf? Versleten of vettig?

Of het is niet helemaal goed uitgepoetst ( zelf ook last van de 1e keer ), OF er hangt vrij veel vocht in de lucht.
Als je dan de wisser aanzet trekt ie even een streep, kwestie van 100 doorrijden en hij is weg.
De reainclear is in mijn ogen bedoelt ook puur voor de snelweg en het 'uitschakelen' van de ruitenwisser, moment dat je de wisser aanzet krijg je dit effect.
De 1e paar dagen heb je er 'last' van, daarna alleen maar positief over het product

Ik denk dat ik het toch goed uitgepoetst heb, de ruit is kristalhelder.

Kijk, dat de werking van het product bij hogere snelheden pas echt zichtbaar wordt begrijp ik. Maar sinds ik de ruiten behandeld heb zouden deze 's morgens vroeg een waas van vocht vertonen die dus direct na het gebruik van de ruitewisserbladen weer terug keert. Ik heb het nog niet met eigen ogen gezien en misschien moet ik morgenochtend vroeg eens bij de auto gaan kijken.

Groeten,
Erik

Erik, ik heb hier ook last van. De ene ochtend erger dan de ander maar is idd niet weg te halen met de ruitenwissers. Bij mij gaat het weg met gebruik voorruitontwaseming, Heb zelfs de anti fog aan de binnenkant erop zitten, maar dat werkt dus ook slecht.

Michel

Paulus de Boskabouter zei:
Wel dat het moeilijk uit te poetsen product is (de Rainclear).

Gewoon doen zoals op de fles staat. Ik breng het aan op alle ruiten, eens ik rond ben geweest, pak ik een doek en gewoon water in een sprayfles. Nevel water op de ruit (op de laag Rainclear) en gewoon uitpoetsen. Geen strepen of vlekken op de ruit, ook geen moeite om uit te poetsen :cool

Ik heb hetzelfde met Rain-X (soort gelijk). Dit heb ik op mn beide auto's. Ik weet het echter nu, en stoor me er niet meer aan. Maar volgens mij is dit idd "by-design" :P

B.K. zei:
Gewoon doen zoals op de fles staat. Ik breng het aan op alle ruiten, eens ik rond ben geweest, pak ik een doek en gewoon water in een sprayfles. Nevel water op de ruit (op de laag Rainclear) en gewoon uitpoetsen. Geen strepen of vlekken op de ruit, ook geen moeite om uit te poetsen :cool

Doe ik ook, en nawrijven met de worktowel van PB. Maar best een zwaar product om uit te wrijven!

Paulus,

Probeer volgende keer eens een "gewone" MF doek, desnoods een Action ding, en die ff heel lichtjes damp maken met een paar fijne pufjes water.

Na een TvT (tip van Tinus) gelezen te hebben doe ik het als volgt:

Badstof app. voor het opbrengen, de 1e laag NIET uitpoetsen, en na 5 minuten "curen" de 2e er zo overheen zetten.
Die ook weer 5 minuten laten staan (langer kan geen kwaad), en dan uitpoetsen met een licht vochtige MF doek (damp/heel licht vochtig).
Je ziet hem dan tijdens het uitpoetsen streeploos opdrogen, net als bij de Meg's ruitenreiniger.

@ Topicstarter, probeer toch de ramen nog eens af te nemen of uit te poetsen.
Glasscleaner mag ook, rainclear blijft wel zitten, is taai genoeg.

Eelco zei:
Paulus,

Probeer volgende keer eens een "gewone" MF doek, desnoods een Action ding, en die ff heel lichtjes damp maken met een paar fijne pufjes water.

Na een TvT (tip van Tinus) gelezen te hebben doe ik het als volgt:

Badstof app. voor het opbrengen, de 1e laag NIET uitpoetsen, en na 5 minuten "curen" de 2e er zo overheen zetten.
Die ook weer 5 minuten laten staan (langer kan geen kwaad), en dan uitpoetsen met een licht vochtige MF doek (damp/heel licht vochtig).
Je ziet hem dan tijdens het uitpoetsen streeploos opdrogen, net als bij de Meg's ruitenreiniger.

@ Topicstarter, probeer toch de ramen nog eens af te nemen of uit te poetsen.
Glasscleaner mag ook, rainclear blijft wel zitten, is taai genoeg.

Bedankt voor de tip Eelco!

Terechte klacht, ook ik heb hier NOGAL last van. Het is volgens mij de temperatuur. Ik heb er uitsluitend last van als het wat kouder is. Ook klapperen de ruitenwissers enkele dagen nadat ik de rain repellant aangebracht heb.