• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hechting Rain Clear

japeape

Detailing rookie
16 jul 2011
2
2
Hallo Heren,

Twee weken geleden heb ik mijn ruit behandeld met Rain Clear van Provision.

Bij de eerste keer rijden in een regenbui viel me op hoe goed het werkte. Al bij 50 kmh rolde de druppels van de ruit ... totdat ik voor de eerste keer de ruitenwissers gebruikte. Daarna was het effect direct een stuk minder.

Mijn gedachte is dat het toch niet goed heeft gehecht. Ik had wel eerst de ruit schoongemaakt met glass scrub. Moet je daarna misschien ook nog met een ontvetter aan de slag (of eerst ontvetten dan scrubben)?

Sander
 
Ik zou eerst scrubben en dan ontvetten.

Ik gebruik altijd de pro visio glass cleaner en daarna de rain clear gel.

Helemaal inwrijven tot het gaat glimmen en dan laten hazen.


Echter jouw ervaring met de ruitenwisser zal je dan nog steeds hebben.
Je schraapt met rubber over een oppervlak wat hoe dan ook die 'coating' van rain clear aan zal tasten.

Ik probeer zelf altijd zo min mogelijk de ruitenwissers te gebruiken alhoewel dat in de stad soms vrij lastig kan zijn.
De kleine druppeltjes op de voorruit i.c.m. een lantaarnpaal in het donker zorgen vaak voor onveilige situaties.
 
Scrub gebruiken op een schoon gemaakte ruit (net als bij hout schuren)
Je wilt niet het vuil meescrubben en zeker niet dieper
Daarna nogmaals schoonmaken (water volstaat) en dan de Repellant er op

Maak ook de ruitenwissers zelf schoon
Ik veeg die ook even af met de repellant als laatste