• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rain-X op voorruit

Giltix

Detailing chief
9 okt 2017
311
75
25
Limburg
Hallo,

Ik heb al een tijdje Rain-X op de voorruit van mijn Polo zitten. Niet onbelangrijk om te vermelden is dat mijn voorruit een folie zit (althans, zo lijkt het).
Ik weet het niet meer zeker, maar sinds het gebruik van de Rain-X lopen de ruitenwissers nooit soepel over mijn ruiten heen. Met voldoende water op de ruit wel, of voldoende ruitenwisservloeistof. Hij 'hopt' naar de open stand, en loopt soepel terug naar de gesloten stand/ruststand, maar doet dit enkel op een droge/licht natte ruit. Tevens blijft er een zichtbare waas achter op mijn ruit na het aanbrengen, deze waas blijft zitten. Hoe goed ik hem ook uitpoets.

Herkennen jullie dit? Hebben jullie oplossingen voor deze problemen?
Bedankt alvast.
 
Als ik de symptomen hoor, heb je de Rain-X niet goed genoeg afgenomen. Heb het zelf ook wel eens gehad wat je beschrijft. Na het aanbrengen goed afnemen, met bijvoorbeeld een plantenspuit met schoon water. (Dan zie je meteen het effect van de Rain-X) Hopelijk verminderen de klachten dan.
Wat je bedoelt met een folie is mij niet helemaal duidelijk, als er een folie op je ruit zit en deze is niet vlak, dan zal dat meteen effect op je wisserbladen hebben. Misschien heb jij een 'groene' warmtewerende ruit? Daar lijkt het alsof er een laag aanwezig is, maar deze zit in je ruit.
 
Met de folie bedoel ik voornamelijk dat er een overgang inzit van donkerder grijs/zwart (zonneband) naar een hele lichte tint beneden aan de ruit. Lijkt alsof er een folie op geplakt is en ik weet niet of dit van invloed is op het gedrag van de wissers.
 
Een zonneband hoort niet 'op' je ruit geplakt te zijn. Als dat wel zo zou zijn, is dat denk ik wel een verklaring voor het gedrag van de wissers. Een voorruit hoort helemaal glad te zijn, anders kunnen de wissers hun werk nooit doen.
 
Je ruitenwisserbladen zelf ook eens inwrijven met Rain X zou ook kunnen helpen naar het schijnt. Ik gebruik Rain-X al een hele tijd niet meer, Gyeon View heeft het vervangen een overklast het met veel afstand.
 
  • Leuk
Reactions: turbopoetser
Een zonneband hoort niet 'op' je ruit geplakt te zijn. Als dat wel zo zou zijn, is dat denk ik wel een verklaring voor het gedrag van de wissers. Een voorruit hoort helemaal glad te zijn, anders kunnen de wissers hun werk nooit doen.

Ik ben zojuist even gaan kijken. Het zit inderdaad niet op de ruit. Het glas zelf is getint. Na een behandeling met water, lopen de ruitenwissers soepeler (lees, geen gestuiter meer, maar wel zwaarder. De ruit was droog dus daar kan ik nog wel inkomen. Even kijken of het straks met wat ruitenwisservloeistof onderweg soepeler loopt.

Je ruitenwisserbladen zelf ook eens inwrijven met Rain X zou ook kunnen helpen naar het schijnt. Ik gebruik Rain-X al een hele tijd niet meer, Gyeon View heeft het vervangen een overklast het met veel afstand.

Ga ik de volgende keer proberen. Gyeon View staat inderdaad op de lijst maar vind ik voor nu nog even te prijzig (totaalprijs van de SSS is alweer een rib uit mijn lijf :p).
 
  • Leuk
Reactions: Wouter_BMW
Weet wel dat de kans groot is dat de ruitensproeiervloeistof je rain-x snel stript.
 
Meestal de goedkope (action enzo) en die van de benzinepomp en bouwmarkt enzo. CC heeft er ook een in het assortiment en die vind ik heel erg goed en tast niet of zo goed als niet aan. Is van Autoglym maar niet goedkoop.
 
Maar in het geval van de alternatieve vloeistoffen, enig idee wat daar voor de reinigende werking zorgt? Dan weet ik in ieder geval waar ik naar zoek. Veel dingen op de markt waarvan ik me voor kan stellen dat 99% alcohol bevat :p

Is van Autoglym maar niet goedkoop.

Deze heb ik niet in het CC assortiment gezien, kan dat?
 
Jemig! Ik denk dat ik spontaan geen ruitenwisservloeistof meer ga gebruiken als ik die in mijn reservoir heb zitten :O

Het concentraat klinkt wel aantrekkelijk, alleen zijn de verzendkosten bijna net zo hoog als het concentraat zelf. Die korting zal ik helaas moeten laten schieten.
Toch bedankt voor de moeite, gaat zeker op mijn verlanglijst.
 
Je bedoelt de prijsstelling @Giltix??
Als je die vijf liter verdunt zoals aangegeven (1 op 4 en 1 op 9 bijv), ben je aanzienlijk goedkoper uit dan via de benzinepomp... helemaal als er al Rain-X op je raam zit.
 
  • Leuk
Reactions: Altos