• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rand van de velg

A_Hoekstra

Detailing chief
25 sep 2009
134
103
Friesland
Goede avond.

Zoals al eerder gemeld heb ik een nieuwe set velgen.

wheel-oz-35_Anniversary.webp

Nu zitten er op de zilveren rand aardig wat fijne lichte krasjes. Het is een beetje moeilijk poetsen vanwege de banden er al om zitten.

Heb het geprobeerd met een pad, alleen dit werkte niet echt.

Zijn hier toevallig mensen die goede ervaringen hebben met een bepaald product om dit probleem aan te pakken. Ideeën of tips?

Een cone bijv. een optie ?

https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/PowerCone_Polishing_Tool_05146_101273
https://www.Carclean.com/product/Lake_Country/Uni-Cone_Yellow_Cutting_Cone_10cm_88-540CONE_101539

alvast bedankt.

Neem de wielen van de auto, laat de banden leeglopen en druk zelf of bij de bandenboer je band weg van de velgrand, naar binnen. Het is niet nodig de band van de velg af te draaien. Nu heb je als het goed is voldoende ruimte om de rand goed te kunnen behandelen. Ik weet niet of de rand gespoten of gepolijst is, maar in de meeste gevallen voldoet voor mij Swissvax Mechanic repair heel goed, maar wellicht weet een medeforummer een goed middel wat bij CC te verkrijgen is.

Dan kun je wellicht af met een "gewone" grove of iets minder grove polish. Ik zou met een zo laag mogelijk cuttingfactor beginnen en steeds zwaarder gaan wanneer nodig. Het product Mechanic repair wat noemde is een erg grof middel, maar kan wel wanneer nodig. Als de krassen niet door de lak heen zijn, kun je het wellicht polijsten. Is de kras bijna door de lak, dan de scherpe randjes zo goed mogelijk afvlakken en accepteren dat er een kas zit. Heb je foto´s waar we de krassen op kunnen zien?

De krassen zijn zeker niet door de lak heen. Zijn hele fijne lichte krasjes. Heb helaas geen foto waar het zichtbaar op is.
Kon dit niet echt duidelijk op de foto krijgen.

Heb vanavond een stukje gedaan met PB SSR1 maar dat had weinig effect, daarnaast kon ik er ook niet echt goed bij door de band en velgbeschermer van de band.

Heb zelf ook banden die een beetje over de rand van de velg "hangen". Werkt goed tegen stoeprandschade, maar het polijsten van de rand gaat wat lastig. Ik denk dat je met een grovere combinatie van (hand)pad en polijstmiddel aan de slag moet, maar zorg wel dat je er goed bij kan. Hiervoor kun je de band van de rand afdrukken, maar dit kan een zware klus zijn waarvoor je de hulp van de bandenboer nodig hebt. Deze heeft een apparaat waarmee je de band naar het midden van het velgbed te drukken. Hierdoor komt de rand vrij en heb je voldoende ruimte de rand te polijsten. SSR1 is een vrij milde polish. Probeer eens SSR3, al verwacht ik niet dat dit grof genoeg is.

De kans is groot dat de lak op de velgen erg hard is om beter bestand te zijn tegen remstof en/of andere hardnekkige vervuiling. Jammer dat Culemborg Leeuwarden niet echt bijelkaar liggen, anders had je wel even langs kunnen komen.

ik heb dezelfde velgen en eentje had hele lichte stoeprandschade, heb de stoute schoene aangetrokken en een beetje commandant 4 gebruikt, kreeg het meeste krasjes en oneffenheden ermee weg, niet te enthousiast poetsen in ieder geval.:-"