• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Range Rover Classic...zoveel keus

Cazparov

Detailing trainee
18 jun 2013
4
47
Dames en heren,

Vorige week een Range Rover Classic gekocht die wel een poetsbeurt kan gebruiken. Ik deed dit bij vorige auto's en zonder al teveel kennis van zaken altijd met Cartec producten. Maar nu ik mij verdiep in het echte werk, zie ik pas hoeveel mogelijkheden er zijn. De een heeft een voorkeur voor merk A, de ander voor merk B. Op basis van hetgeen ik hier gelezen heb en gevoelsmatig heb ik een voorkeur voor de producten van Poorboys World, Mothers Wax en Chemical Guys. Maar wat ik vooral wil weten.... welke producten zijn het beste geschikt voor mijn lak?? De Range Rover is uit 1991. Kleur: donker blauw. Het 5-stappenplan is duidelijk en ik denk dat ik ook uiteindelijk wel een keuze kan maken uit de producten maar ik wil vooral weten welk merk het beste resultaat geeft op een oudere lak en kunststofdelen.

Concrete antwoorden worden heel erg op prijs gesteld. Dank alvast!

Groet,

Casper



range.jpg
 
Het komt wel eens voor dat merken speciale poets materialen hebben voor het onderhouden van hun eigen merk auto's. Nu weet ik niet of Range Rover dit ook heeft? De detailspullen die verkrijgbaar zijn bij carclean zijn spullen die universeel in het gebruik zijn. De spullen die een dealer verkoopt ook, maar iets dat "speciaal" voor je merk is trekt toch meer. Concreet betekent dat, dat er geen materiaal is speciaal geschikt voor je lak. Als ik je post lees dan krijg ik het idee dat je er al uit bent naar welke merken je neigt. Lees het stappenplan hier op het forum eens door, lees wat reviews en tests hier en elders om op internet, plaats een bestelling, doe ervaring op en wordt er wijzer van. Dit alles is natuurlijk afhankelijk wat je precies wil, wil je alleen wassen en bijhouden of je Range Roven onder handen nemen met een full-detail?
 
Dank voor je antwoord IbizaSigno . Waar ik inderdaad benieuwd naar was, is of het ene merk misschien beter geschikt is voor oudere lakken dan het andere. Maar jij zegt dat alle merken universele producten leveren. Dat wilde ik weten. Dank.

De RR krijgt inderdaad een full detail. Zal ik wel eventjes mee bezig zijn maar hij moet er smetteloos uitzien. Als het klusje geklaard is, zal ik foto's posten.
 
De merken die je daar aanhaalt, daar is zeker niets mis mee. Je gebruikt hetgeen waar je jezelf het best bij voelt, en wat best past in je budget.

De zn. merk-specifieke produkten zijn vaak private-labels, of geherlabelde produkten van gekende huizen (bv. BMW/Mini=> Sonax).
 
1991, dan zou ik niet over een oude lak spreken.
Testje of de bovenlaag blanke lak is, is redelijk eenvoudig
Neem een lichte (wit of oranje) pad met polijstmiddel
Als er geen kleur loskomt heb je blanke lak, anders niet

M.i. is een Range Rover om je mee uit te leven
Dan is een stevige bescherming wel handig
Collinite 845 is er zo een, makkelijk verwerkbaar en lange levensduur
Velgen polijsten en in de CarPro DLux
Dan ben je al een heel eind ...
 
Dank voor alle antwoorden. Ik ben weer een stuk wijzer. Mijn eerste keus is nu:


Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser - 946ml
Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Wash - 946ml
Poorboys World - Professional Polish - 473ml
Poorboys World - Trim Restorer - 473ml
Poorboys World - Leather Stuff - 473ml
Poorboys World - Bold N Bright Tire Dressing - 473ml
Poorboys World - Black Hole - 473ml
Poorboys World - Spray and Wipe - 473ml
Poorboys World - Poly - Elastic Clay - 200gr
Poorboys World - Natty's Liquid Blue - 473ml
Mothers Wax - Glass Cleaner - 473m
Monello - Microfiber bundel - Unico

Mogelijk voeg ik daar het advies van RedCat nog aan toe; Collinite 845 en C.Pro DLux voor de velgen.
 
Zou persoonlijk toch meer doeken nemen .
Ik gebruik er toch al snel 1 a 2 per deel.
En wat betreft de collinite 845 .... Altijd doen!!! Superwax met een mega standtijd:-d
 
Met alleen een prof polish ga je de swirls niet uit de lak krijgen, daar zul je toch met zwaarder geschut aan moeten gaan komen.
Denk aan Monello Mezzo icm Monello Finale en wat handpad's of aan SSR 2.5 & SSR 1 met wat handpad's.

Welke van de 2 je moet kiezen is naast je persoonlijke voorkeur ook afhankelijk hoe hard je lak is.
 
Ha! Hoe meer ik op het forum lees, hoe meer ik ga twijfelen. De stand van zaken (stappenplan) tot nu toe is als volgt:


01. Afspuiten
02. Wassen - Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Wash
03. Afspuiten
04. Drogen - welke doek?
05. Kleien - Poorboys World - Elastic Clay + Spray and Wipe
06. Drogen
07. Polijsten - SSR1 Light Abrasive Swirl Remover
08. Polijsten - SSR2.5 Medium Super Swirl Remover
09. Glaze - Poorboys World - Black Hole
10. Wax - Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845

11. Glas - Mothers Wax - Glass Cleaner
12. Kunststof - Poorboys World - Trim Restorer
13. Leer - Poorboys World - Leather Stuff
14. Banden - Poorboys World - Bold N Bright Tire Dressing

Daar moeten nog wat doeken en een mitt bij. Denk die combi set van Monello. Met een beetje inspanning moet ik met deze set toch een blinkend Range Rovertje kunnen krijgen?!
 
Cazparov;332871 zei:
07. Polijsten - SSR1 Light Abrasive Swirl Remover
08. Polijsten - SSR2.5 Medium Super Swirl Remover
09. Glaze - Poorboys World - Black Hole

Bijna goed :
08. Polijsten - SSR2.5 Medium Super Swirl Remover
07. Polijsten - SSR1 Light Abrasive Swirl Remover
09. Glaze - Poorboys World - Black Hole


Altijd polijsten van zwaar naar lichte correctie.
Mocht je trouwens een harde lak hebben (schat in van niet) dan zul je met de SSR niet de resultaten halen die je met de Monello lijn wel haalt omdat die laatste beter geschikt is voor de wat hardere lakken.