• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rare vlekken in de lak? Onder de blanke lak?

PeterPeter

Detailing rookie
12 jun 2009
23
0
Er zitten witte vlekken onder de lak. Je voelt niets OP de lak zitten, dus met het wassen van de auto kun je de witte vlekken niet weg poetsen. Het lijken we handen van iemand die met een soort hand crème aan de lak hebben gezetten. Wat kan ik hier aan doen?

Heb dat soort plekken ook wel eens op de bus van mijn vader aan de bijrijders zijde. Oorzaak is denk ik mijn moeder die vaak handcreme gebruikt.

Die plekken zijn eenvoudig weg te halen met een zwarte pad icm prof polish.

Klopt, het is waarschijnlijk zonnebrandcrème. Trekt echt in de lak en kun je er uitpolijsten met een lichte combinatie. Wordt onderschat hoe sterk dit spul is. Denk er maar eens aan als je zonnebrandcrème in je oog krijgt.

Heb al wel eens gelezen dat de vlekken ook kunnen terugkomen , ondanks polijsten , cleanen ed ......misschien te vergelijken met vogelsh*t die is ingebrand ????